Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2009

Έκθεση "BODIES". Η Μεγάλη Ανατριχίλα!


Χθες με παρακίνησε η κόρη μου να πάμε να επισκεφθούμε την Έκθεση BODIES που φιλοξενείται στην «Τεχνόπολη» στο Γκάζι. Στην αρχή δέχτηκα, γιατί νόμιζα ότι αφορά έργα Τέχνης και συγκεκριμένα γλυπτά. Όταν όμως μπήκα στο google, για να διαβάσω λεπτομέρειες γι’ αυτή την Έκθεση, στην αρχή απόρησα, μετά ανατρίχιασα και τελικά άλλαξα γνώμη. Όχι δεν θέλω να πάω. Ναι γιατί:
Κατ’ αρχάς μπήκα στο site της ίδιας της Έκθεσης όπου αναφέρονται επί λέξει τα πιο κάτω: «Στην έκθεση παρουσιάζονται με σεβασμό αληθινά ανθρώπινα σώματα στην ολότητά τους ή ανά μέρη, τα οποία έχουν διεξοδικά διαχωριστεί και διατηρηθεί μέσω μιας πρωτοποριακής διαδικασίας δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν την ομορφιά και την πολυπλοκότητα των ίδιων τους των σωμάτων, των οργάνων και των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού…..Η Έκθεση BODIES θα σας διαφωτίσει, θα σας παρακινήσει, θα σας γοητεύσει, και θα σας εμπνεύσει…». Έμεινα για λίγο απορημένη. Κατάλαβα καλά??? Πτώματα εκθέτουν?? Είναι δυνατόν να γοητευτώ από ανθρώπινα πτώματα???
Ακολούθησε μια μικρή έρευνα σε άλλα site (όπως αυτό) και κατέληξα πια σε ασφαλές συμπέρασμα. Ναι πτώματα εκθέτουν. Πρόκειται για ανθρώπους και συγκεκριμένα Κινέζους (μη με ρωτήσετε πού τους βρήκαν, δεν ξέρω, αλλά μάλλον είναι ύποπτη η προέλευση τους), οι οποίοι, μετά θάνατον, «πλαστικοποιηθήκαν» (τρόπον τινα) σε ειδικό εργοστάσιο, όπου τα υγρά και τα λίπη του σώματός τους αντικαταστάθηκαν από σιλικόνη, με στόχο να εκτεθούν στο κοινό. Έτσι εκθέτουν, λέει, μια γυναίκα έγκυο με τα πόδια ανοιχτά ώστε να φαίνεται το έμβρυο, έναν άνδρα να κρατά το δέρμα της πλάτης του, έναν άλλο να είναι γονατισμένος σε στάση προσευχής κρατώντας την καρδιά του κλπ κλπ. Και τότε ένιωσα ανατριχίλα. Διερωτήθηκα, τους ανθρώπους αυτούς (πριν πεθάνουν βέβαια), τους ρώτησαν αν θέλουν να τους γδάρουν, να τους πλαστικοποιήσουν και να τους εκθέτουν???? Αμφιβάλλω πολύ. Αν αυτό δεν είναι περιύβριση νεκρών που τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 201 του Ποινικού Κώδικα, τότε τι είναι???




Α, ξέχασα να σας πω ότι έχει και εισιτήριο αυτή η «Έκθεση» και μάλιστα ακριβούτσικο 16 ευρώ. Η πλήρης εμπορευματοποίηση της φρίκης του θανάτου. Όχι δεν πήγα τελικά. Η κόρη μου λέει θα πάει, άλλη μέρα, μόνη της. Ας πάει.


54 σχόλια:

MARINOS είπε...

Παρουσιάστηκε και στο Λονδίνο και έκανε αίσθηση.

Μερόπη μου είναι αηδία! Δεν πήγα ούτε εγώ.

Εδω και χρόνια υπάρχει το ερώτημα "τι είναι τέχνη". Και δυστυχώς πολλές απαντήσεις είναι ακραίες (δες: έκθεση BODIES)

Πριν μήνες, έγραψα για τους δρομείς που τρέχουν σε μια αίθουσα του Μουσείου Tate στο Λονδίνο. Αυτός ο δρομεας θεωρήθηκε πως κάνει τέχνη!?!
(ΔΕΣ: http://marinoskleanthous.blogspot.com/2008/07/blog-post_07.html )

Να δούμε, τι άλλο θα δούμε!

Phivos Nicolaides είπε...

Δεν πήγες τελικά Μερόπη μου, αλλά εμάς μας κοψοχώλιασες με την παρουσίαση σου...

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Eσύ να πας στις καφετέριες πίσω απ' το Γκάζι κι εγώ θα συνοδεύσω τη μικρά στην εκθεσούλα!
Ή, μήπως, δεν την εμπιστεύεσαι στα χεράκια μου;

Roadartist είπε...

..μακρυά..! Προσωπικά δεν τα μπορώ αυτά..και απέχω.. Φιλάκια Μερόπη!

gerasimos είπε...

Καλώς μας όρισε η (υπο)κουλτούρα της νέας μεγάλης υπερδύναμης του πλανήτη... υπάρχει κι αυτό σχετικά.

Penelope είπε...

Ας πάει να το δεί αν έχει τα 'guts'

Sike είπε...

ουάου, την έκθεση τη συνάντησα τυχαία στην Αμερική και δεν μπήκα γιατί μου φάνηκε ακριβή - δεν είχα ιδέα ότι πρόκειται για αληθινούς ανθρώπους!!! ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!! Νόμιζα ήτανε πλαστικά μοντέλα!!! Όου μάι Κοτ!!!!!

Λεμέσια είπε...

Αυτός ο κύριος φον Χάγκενς φέρει το όνομα (τίτλο αριστοκρατίας...) της πρώην του συζύγου, η οποία είναι επίσης γιατρός κι ούτε θέλει ν' ακούει για το άτομο του, λόγω της μανίας του με αυτή την ευρεσιτεχνία διατήρησης των πτωμάτων. Πρόκειται για έναν κοντούλη μονίμως μαυροφορεμένο και μ' ένα καπέλο α λα κόμη Δράκουλα. Τα δε πτώματα τα προμηθεύεται από τα βάθη της Ασίας και κανείς δε γνωρίζει με ποιο τρόπο δίνουν τη συγκατάθεση τους (αν τη δίνουν) οι άνθρωποι, όταν είναι ακόμα εν ζωή. Αυτή η έκθεση με ακολουθεί παντού σε πολλές πόλεις εδώ και χρόνια. Πέρυσι ταξίδεψα στην Λατινική Αμερική κι ακόμη κι εκεί είχε φτάσει η χάρη της. Απέναντι από το ξενοδοχείο μας ήταν! Δυστυχώς κάνει πάντα αίσθηση κι οι επισκέπτες ουρές ατελείωτες για να τη δουν. Δεν πρόκειται για τέχνη, αλλά για ανατομία. Ίσως έχει πραγματικό ενδιαφέρον για τους φοιτητές της Ιατρικής μόνο. Οι (απαράδεχτες) πόζες των πτωμάτων όμως, δε δικαιολογούνται με τίποτα.

Όχι, δεν την έχω επισκεπτεί και ούτε έχω σκοπό να το κάνω.

αντωνης είπε...

Καλησπερα!

Αυτη τη σαχλαμαρα την ονομαζουν τεχνη; Και πληρωνουν κιολας να πανε να δουν τετοιο πραμα;;;

Ημαρτον!

stalamatia είπε...

Ποτέ να μην δω (έργα τέχνης)τρομάρα τους .

ruth_less είπε...

Φοβερό - όλα τα ονομάζουν τέχνη πια...! Έχασε και η τέχνη τον ορισμό της.

Αηδία!

VaD είπε...

Aντε, μωρέ,Τέχνη αυτό το σίχαμα;
Καλύτερα να δω το ...Μητσοτάκη στο μισοσκόταδο!Μπρρρρρ....

phlou...flis είπε...

Εχω μπερδευτεί κι εγώ με αυτό που λέν πως ..."η τέχνη δεν έχει όρια".
Τώρα θυμήθηκα κι εκείνο τον ...καλλιτέχνη που ...βίαζε ένα καρπούζι. Τι να έγινε άρεγε; Το καρπούζι, εννοώ. Γκαστρώθηκε;

Γκρινιάρης είπε...

Ώστε ήρθε Αθήνα; Πριν λίγο καιρό ήταν στο Λονδίνο. Εγώ δεν πήγα, πάντως άκουσα πως ήταν ενδιαφέρουσα, αν βέβαια το στομάχι σου αντέχει! :)

Meropi είπε...

-@ Μαρίνο μου,
αν κατάλαβα καλά στο Tate, εκεί που χαζεύεις τα εκθέματα, σου ρχεται κατά πάνω σου και κάποιος δρομέας τρέχοντας (βουρητός)???? Χα χα χα!!!
Τι σκαρφίζονται, για να προσελκύσουν πελάτες!!

-@ Φοίβο μου,
τι, μόνο εγώ να ανατριχιάσω? Ας ανατριχιάσετε κι εσείς λίγο. Χα χα χα!!!

Meropi είπε...

-@ Ασκάρ πονηρούλη!!!! Να τη συνοδεύσεις, δεν έχω αντίρρηση, αν φυσικά θέλει κι εκείνη. Είναι ενήλικη. Χα χα χα!!!

-@Roadartist μου,
Αα κι εγώ απέχω τώρα που έμαθα περί τινος πρόκειται.

marianaonice είπε...

Πω πω!!! Δεν το ήξερα!!
Νόμιζα ότι ήταν πλαστικά ομοιώματα!!
Φραγκεστάϊν!!!
Μη χειρότερα που πρέπει να πάμε να πληρώσουμε για να ζήσουμε τη φρίκη!!
Καλά έκανες και δεν πήγες Μερόπη μου!
Εγώ σήμερα ήθελα να πάω στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της ζωγράφου Μπλόγκερ Μαριέλας Κωνσταντινίδου και δεν τα κατάφερα!
Εκεί ναι αξίζει τον κόπο!!
Φιλιά!

Sidepap21 είπε...

Μπρρρρρρ.....
Ανατρίχιασα !!!
Τι θα δούμε ακόμα ...

Meropi είπε...

-@ Γεράσιμε μου,
πολύ ενδιαφέρουσα και η άποψη αυτή της κ. Β. Γιλδίζη, περίπου συμφωνούμε. Και πράγματι, όπως και αυτή επισημαίνει, τίθεται το ερώτημα από πού προέρχονται αυτά τα πτώματα?? Πολύ φοβάμαι ότι είναι ύποπτη η προέλευση τους. Ίσως από νεκρούς φυλακισμένους ή ακόμα και εκτελεσμένους, αφού στην Κϊνα υπάρχει ακόμα η θανατική καταδίκη.

-@ Πηνελόπη μου,
τα έχει τα guts (η κόρη μου). Να φανταστείς ότι δεν έχει αφήσει θρίλερ που να μην το έχει δει. Χα χα χα!!!

Meropi είπε...

-@ Sike μου,
κατ' αρχάς καλώς μου όρισες από τη γειτονιά μου.
Εγώ πάλι νόμιζα ότι είναι γλυπτά τα σώματα. Χα χα χα!!!!

-@ Λεμέσια μου,
πολύ ενδιαφέρουσες και οι πληροφορίες που μας δίνεις. Πάντως ένα είναι σίγουρο. Ότι τα πτώματα τα εκμεταλλεύεται για εμπορικούς σκοπούς ο εν λόγω κύριος. Και αμφιβάλλω αν έχει πάρει (πριν το θάνατο) τη συναίνεση τους.

Meropi είπε...

-@ Αντώνη μου,
πράγματι Ήμαρτον!!! Και θέλουν και 16€ για να δεις τα πτώματα!!!

-@Σταλαματιά μου,
αν δεν είχα μπει στο ίντερνετ να δω περί τινος πρόκειται, θα έδινα 16€ για να θαυμάσω τα πτώματα!!!!

Meropi είπε...

-@ruth_less μου,
καλώς μου ήρθες από το ιστολόγιο μου.
Αν είναι δυνατόν να θεωρηθεί Τέχνη η μουμιοποίηση!!!

-@Vad μου,
κι εγώ προτιμώ το Μητσοτάκη από τα Κινέζικα πτώματα!!!

Meropi είπε...

-@ruth_less μου,
καλώς μου ήρθες από το ιστολόγιο μου.
Αν είναι δυνατόν να θεωρηθεί Τέχνη η μουμιοποίηση!!!

-@Vad μου,
κι εγώ προτιμώ το Μητσοτάκη από τα Κινέζικα πτώματα!!!

Meropi είπε...

-@ Φλούφλη μου,
μέχρι να γκαστρωθεί το καρπούζι, το φαγε ο καλλιτέχνης. Χα χα χα!!!

-@Γκρινιάρη μου,
τι να σου πω, δεν μου φαίνεται και πολύ ενδιαφέρον να χαζεύω πτώματα!!! Την ανατομία μπορεί να τη δει κάποιος και από ομοιώματα. Νομίζω ότι αυτό που ωθεί τον κόσμο να πάει σε τέτοιου είδους "Εκθέσεις" είναι ένα είδος μακάβριας περιέργειας.

Meropi είπε...

-@ Μαριάνα μου,
κι εγώ νόμιζα ότι ήταν ένα είδος γλυπτών!!!! Παρολίγο η φιλενάδα σου να πάει να χαζεύει πτώματα!!!

-@Sidepap21 μου,
καλώς μου ήρθες. Κι εγώ ανατρίχιασα!!!!

patsiouri είπε...

Μα καλά, έχει γίνει τέτοιος πανικός μ'αυτή την έκθεση κι'εγώ δεν πήρα χαμπάρι?????
Απαράδεκτη!

vagnes είπε...

...η ελεύθερη δημιουργική έκφραση του ΑΝΘΡΩΠΟΥ με έργα που διέπονται από αισθητικούς κανόνες, λέγεται κατα κόσμον τέχνη. Αυτό που παρουσιάζεται στο Γκάζι δεν έχει αισθητικούς κανόνες του κόσμου αλλά του ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ και ως τέτοια ας την αφήσουμε να την κρίνουν οι ασθητικά νεκροί...

NdN είπε...

Μερόπη μου ήρθε και στο Λονδίνο αυτή η έκθεση, αλλά δεν πήγα. Βέβαια αγννούσα ότι πρόκειται για πτώματα ανθρωπων νόμιζαότι θα είναι κούκλες ή δεν ξέρω κι εγώ. Δεν είχα δώσει σημασία. Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω αν θα πήγαινα. Θα άντεχα δεν υπάρχει θέμα, αλλά για λογους δεοντολογίας και μόνο. Δεν ξέρω αν αυτοί οι άνθρωποι όταν ήταν εν ζωη είχαν δώσει τη συγκατάθεση τους.

Καλό βράδυ!

ikor είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ikor είπε...

Μερόπη καλησπέρα!

Έχω (την ατυχία να έχω) πάει στην έκθεση αυτή! 13 χρόνια πριν, στο Λονδίνο. Με παρακίνησε ένας φίλος...

Ομολογώ ότι η περιέργεια να δεις το σώμα σου, σε τραβάει στην αρχή.

Αλλά τελικά δεν περιγράφεται η ανατριχίλα που ένιωσα. Είναι κάτι που θα θυμάμαι ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ! Ειδικά την έγκυο και τον άνθρωπο που κράταγε το δέρμα του.....

Όμως το πιο συγκλονιστικό είναι άλλο: ο Γερμανός (αν θυμάμαι καλά) που έχει αναπτύξει τη μέθοδο έχει μια λίστα αναμονής με χιλιάδες ανθρώπους που έχουν ζητήσει μετά θάνατον να τους πλαστικοποιήσει!

Για να μείνουν δήθεν στην αιωνιότητα...

Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου! Πάντως δεν θα ξαναπήγαινε ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!

αθεόφοβος είπε...

Αντε πάλι να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου. Και όμως αγαπητή μου Μερόπη τα εκθέματα αυτά μπορεί να θεωρηθούν τέχνη!
Ο ορισμός της τέχνης, με την ευρύτερη έννοια, είναι η έκφραση της ανθρώπινης δημιουργικότητας και φαντασίας.
Αυτό ακριβώς είναι και αυτή η έκθεση.
Αν ξεφύγει κανείς από τον αποτροπιασμό που προκαλεί στους περισσότερους ανθρώπους το νεκρό σώμα γιατί φοβούνται τον θάνατο,τα πτώματα εδώ ή τα μέρη του σώματος δεν εκτίθενται σαν ανατομικά παρασκευάσματα αλλά σαν ανθρώπινο σώμα σε κάποια δραστηριότητα οποτε αποκτούν αλλη διάσταση.
Τώρα αν αυτό το θέαμα αρέσει σε κάποιον ή όχι είναι κατι το τελείως διαφορετικό.
Σε άλλους αρέσει η Τζοκόντα και σε άλλους τους θυμίζει σοκολατάκια!

Λουλούδι είπε...

Θεωρω την εικονα της εγκυου,συγκλονιστικη,δεν θα ηθελα με τιποτα να την δω απο κοντα.Ακομα και στην τεχνη πρεπει να υπαρχουν ορια.Καλη σου μερα.

miss little sunshine είπε...

Καλέ όχι μόνο πήγα, αλλά πέρασα και πολύ ωραία! Επίσης για πληροφορία σας λεω ότι έχει και παιδικό εισιτήριο που σημαίνει οτι την θεωρούν κατάλληλη και για παίδες! Αντε βρε κοτούλες , σπεύσατε και έχει τρομερό ενδιαφέρον!

Meropi είπε...

-@ Πατσιούρι μου,
σ' έφαγε η δουλειά φαίνεται. Χα χα χα!!! Να σου πω την αλήθεια κι εγώ δεν πήρα χαμπάρι, μέχρι την Κυριακή που μου πρότεινε η κόρη μου να πάμε να τη δούμε.

-@vagnes μου,
συμφωνώ. Είναι και μια άποψη που λέει ότι δεν είναι Τέχνη, αλλά έχει εκπαιδευτικό σκοπό σχετικό με την ανατομία του ανθρώπινου σώματος. Δεν συμφωνώ όμως ούτε μ' αυτήν την εκδοχή. Την ανατομία, αν ενδιαφέρομαι, μπορώ να τη μάθω με άλλους τρόπους (ομοιώματα) και όχι με πτώματα ύποπτης προέλευσης.

Meropi είπε...

-@ NdN μου,
κι εγώ στέκομαι πιο πολύ στην προέλευση των πτωμάτων αυτών και στην κακομεταχείριση τους, παρά στο θέμα του φόβου.

-@Ικόρ μου,
πολύ ενδιαφέρον το σχόλιο σου, γιατί στηρίζεται στην εμπειρία σου. Ώστε είναι τόσα πολλά χρόνια που υπάρχει η Έκθεση αυτή?? Θα έχει θησαυρίσει ο Δόκτωρ Τάδε που την εμπνεύστηκε.

-@ αθεόφοβε μου,
αν κατάλαβες καλά στέκομαι πιο πολύ στο θέμα της κακομεταχείρισης των πτωμάτων για εμπορικό σκοπό. Και ακόμα στην ύποπτη προέλευση των πτωμάτων αυτών. Κάπου διάβασα ότι είναι πιθανόν να προέρχονται από φυλακισμένους και μάλιστα εκτελεσμένους.

Meropi είπε...

-@ Λουλούδι μου,
είμαι σχεδόν σίγουρη ότι ένα Λουλούδι σαν κι εσένα δεν θα άντεχε να χαζεύει πτώματα!!!

-@miss little sunshine
λες να είμαστε κότες εμείς που δεν πάμε να τα σκάσουμε στο Δόκτωρα "Πτωματέξ" που γδέρνει τα πτώματα????

Marina είπε...

Η τέχνη πλέον έχει πολλές μορφές, μπορεί να απαλύνει, να φέρνει ανάταση αλλά και να σοκάρει, να αηδιάζει ή να περιφρονεί.
Βέβαια μ' αρέσει η ιδέα των πτωμάτων-εκθεμάτων και δεν θα πάω. Υπήρχε πέρυσι μιά αντίστοιχη έκθεση που είχαν σαν έκθεμα ένα δεμένο ζωντανό σκυλί που υποτίθεται ότι το άφησαν χωρίς φαϊ-νερό να πεθάνει μπροστά στα μάτια τους και αυτό είναι τέχνη. Είχε γίνει φασαρία θυμάμαι, όλες οι φιλοζωϊκές οργανώσεις ανάστατες.

Meropi είπε...

-@ Μαρίνα μου,
αναφέρεις στο σχόλιο σου "Βέβαια μ' αρέσει η ιδέα των πτωμάτων-εκθεμάτων και δεν θα πάω". Μήπως εννοείς ότι δεν σ' αρέσει, γι' αυτό δεν θα πας???? Αν δεν έκανες λάθος και εννοείς ότι σ' αρέσει η ιδέα των πτωμάτων, τότε πήγαινε να δεις την 'Εκθεση.

Maria Tzirita είπε...

Η δικιά μου θα πάει με το σχολείο της κι έτσι τη γλύτωσα! Φιλάκια Μερόπη μου!

Meropi είπε...

-@ Μαρία μου,
κι εγώ τη γλύτωσα. Βρήκε φίλες να πάει τελικά. Μου κάνει εντύπωση που το Σχολείο τα πάει τα παιδιά σε τέτοιους είδους Εκθέσεις. Μήπως δεν ξέρουν ότι είναι Έκθεση πτωμάτων????

τζόνι τουρτούρας είπε...

MIA ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ

dangerfew.blogspot.com :


[...] Oι σύγχρονες κοινωνίες υποτίθεται πως απάλλαξαν το ανθρώπινο σώμα από τα μεταφυσικά θρησκευτικά δεσμά, όχι για να το αφήσουν ακόμα πιο έκθετο στους επίγειους εξευτελισμούς αλλά για να το αποκαταστήσουν θετικά στην «υλικότητά» του. Φυσικά τούτο σήμαινε, επίσης, την παράδοση του σώματος, ως καθαρής πλέον «ύλης», ζωντανής ή νεκρής, στην έρευνα. Όχι άνευ όρων, παρόλα αυτά, ούτε και σε κάθε λογής «έρευνα».

Υπήρχε, φαίνεται, ακόμα ζωντανή η υποψία της ανθρώπινης δεινότητας, ή κάποια στοιχειώδης συναίσθηση της ανάγκης για μια έσχατη οριοθέτηση της κερδοσκοπίας. Έτσι ο ανθρωπιστικός σεβασμός της ανθρώπινης ακεραιότητας δεν συναινούσε στην περιφρόνηση του, συναφούς με αυτήν, σεβασμού του σώματος· ακόμα και του νεκρού. Γι’ αυτό το λόγο οι σύγχρονες κοινωνίες αποφάσισαν, σωστά, να επιτρέπεται η χρησιμοποίηση νεκρών ανθρώπινων σωμάτων μόνο εφόσον θα τηρείται μια σειρά αυστηρών δεσμευτικών προϋποθέσεων: αποκλειστικά για την ιατρική έρευνα και μέσα στα οριοθετημένα πλαίσια αυτής και της διδασκαλίας της, η οποία δεν αποσκοπεί στη «γνώση» γενικά και αφηρημένα ― που, έτσι, δεν διαφοροποιείται ποιοτικά από την απλή (έως και νοσηρή) περιέργεια ― αλλά πολύ συγκεκριμένα στη θεραπεία ασθενειών, και ολοκληρώνεται με τον περίφημο «όρκο του Ιπποκράτη» και τις ανθρωπιστικές δεσμεύσεις του.

Το σημείο αυτό είναι καίριο και αφορά το στοιχειώδες ανθρωπιστικό θεμέλιο των σύγχρονων κοινωνιών, διότι δηλώνει πράγματι μια ριζική πολιτισμική συμφωνία: ότι, έξω από αυτό το θεσμοθετημένο ιατρικό-θεραπευτικό πλαίσιο, η επεξεργασία και η περιεργασία νεκρών σωμάτων δεν προάγει ούτε τη γνώση, ούτε κάποια αισθητική ποιότητα (όπως ισχυρίζονται οι διοργανωτές και οι υποστηρικτές της έκθεσης), αλλά την αναισθητοποίηση βασικών αντανακλαστικών του πολιτισμένου ανθρώπου και την ύπουλη εισαγωγή στο βάθος της προσωπικότητάς του μιας εκλεπτυσμένης νάρκωσης απέναντι στη φρίκη ... πυροδοτώντας μια "λεπτή" διαδικασία απανθρωπισμού, τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι ασαφή ούτε και άγνωστα, αφού τα είδαμε πρόσφατα στην ιστορία, στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης [...]

τζόνι τουρτούρας είπε...

Πολύ σημαντικό που υπάρχουν και στην Ελλάδα άνθρωποι που δεν κοιμούνται και αντιστέκονται σε αυτό το αίσχος.

Δείτε εδώ (στα γαλλικά)

http://www.lyoncapitale.fr/index.php?menu=01&article=5688

τη γνωμάτευση-καταπέλτης της Γαλλικής Εθνικής Συμβουλεύτικής Επιτροπής για θέματα Ηθικής στις Επιστήμες της Ζωής και της Υγείας.

Πρέπει κάτι να γίνει!

Meropi είπε...

-@ Τζόνι μου,
καλώς ήρθες από το ιστολόγιο μου. Φοβάμαι ότι όσο υπάρχουν άνθρωποι που αρέσκονται στα μακάβρια θεάματα, οι κάθε είδους Έμποροι θα το εκμεταλλεύονται.

ΙωάννηςΚ (πρώην ioannisk) είπε...

Είχα ακούσει για την έκθεση αλλά δεν ήξερα πως "δείχνανε" πραγματικά πτώματα.

Ένα έχω να πω: φρικιαστικο!

dyosmaraki είπε...

Μερόπη συμφωνώ! εδώ δεν πρόκειται ούτε για κάποια μορφή τέχνης ούτε για μια έκθεση που να προάγει την επιστήμη.Πρόκειται κατά τη γνώμη μου πάντα για ένα είδος νεκροφιλίας. Πάντως πρόκειται να επσικεφτούν την έκθεση πολλά σχολεία, θεωρείται πως είναι μία από τις "in" εκθέσεις. Εχει μάλιστα τεθεί το ερώτημα κατά πόσο τα πτώματα που εκτίθενται έχουν δώσει τη συναίνεσή τους για την έκθεση του κορμιού τους.
Ηθελα και εγώ να γράψω κάτι και με πρόλαβες.

Marina είπε...

Τυπογραφικό λάθος "Βέβαια ΔΕΝ μ' αρέσει η θέα των πτωμάτων..." εννοούσα και βέβαια δεν θα παω

EKT είπε...

Αγαπητή Μερόπη,
Συγχαρητήρια για το blog σου, ευαισθητοποιημένο, χωρίς περιττούς φαρισαϊσμούς. Το θέμα των "αγαλμάτων" με τα πτώματα κάποιων άτυχων με έχει και εμένα απασχολήσει απ΄όταν διάβασα σχετικό άρθρο στη Καθημερινή της 15.2.΄Ηθελα να γράψω αμέσως, αλλά μια γρίπη με εμπόδισε. Το έκανα σήμερα και παραπέμπω και στη δική σου εξαίρετη ανάρτηση.
Αλήθεια, θα ήθελα να ξέρω ποιά "πρωτοπόρα" σχολεία πάνε τα παιδιά σε τέτοιες εκθέσεις; Ενας ενήλικας έχει κρίση, υποτίθεται, να κάνει τις επιλογές του, Το παιδί όμως των 14, 15 με ποιά κριτήρια αποφασίζει και τι του διδάσκει αυτή η έκθεση;

Meropi είπε...

-@ Μαρίνα μου,
τώρα βγαίνει νόημα. Μπράβο.

-@ ΕΚΤ
Σ' Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Θα ρθω να σε επισκεφτώ

Giannis PPM είπε...

Σόρι που δεν άντεξα να δεν άντεξα να διαβάσω όλα τα σχόλια, αλλά νομίζω ότι η συζήτηση έχει τεθεί εξαρχής σε λανθασμένη βάση. Πρώτα από όλα, έκθεση δε σημαίνει τέχνη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Δεν έχω πάει ακόμα, αλλά θα πίστευα ότι είναι από εκείνα τα θεάματα που θα ενδιέφεραν τον οποιονδήποτε που ενδιαφέρεται για την υγεία του. Επίσης (εδώ μπορεί να κάνω και λάθος), δε νομίζω ότι παρουσιάστηκε ποτέ σαν έκθεση έργων τέχνης...
Αυτό που, φυσικά, θεωρώ και εγώ απαράδεκτο είναι η τιμή εισόδου.

Meropi είπε...

-@ Γιάννη μου,
κατ' αρχάς καλώς μου ήρθες από το ιστολόγιο μου.
Δεν αναφέρω στην ανάρτηση μου ότι πρόκειται για Έργα Τέχνης. Αναφέρω ότι όταν αρχικά μου ζήτησε η κόρη μου να την επισκεφθούμε, δέχτηκα γιατί εγώ νόμιζα ότι πρόκειται για Έργα Τέχνης (γλυπτά), δεν είχα καταλάβει ότι πρόκειται για πτώματα. Εν πάση περιπτώσει διαφωνώ και στο χαρακτηρισμό της Έκθεση ως εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Δεν μπορεί να χρησιμοποιείς εκθέτοντας πτώματα, αμφιβόλου μάλιστα προελεύσεως, για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Πρόκειται για καθαρά εμπορική έκθεση που εκμεταλλεύεται την περιέργεια του κόσμου. Αυτή είναι η γνώμη μου.

dyosmaraki είπε...

Μερόπη μου καλημέρα
Πέρασα να σου πω πως η ανάρτησή σου μάλλον τάραξε τα νερά αφού χθες το πρωί άκουσα σε μια ραδιοφωνική εκπομπή (103.7) να εκθέτουν τις απόψεις σου και να θέτουν διλήμματα. Η εκφωνήτρια προέτρεπε τους ακροατές να μπουν να διαβάσουν την ανάρτησή σου επειδή την βρήκε ενδιαφέρουσα σαν θέση.
Καλημέρες πολλές εύχομαι

ΙωάννηςΚ (πρώην ioannisk) είπε...

Μερόπη, μόλις είδα την αγαπημένη μου εκπομπή (http://ioanniskaramitros2.blogspot.com/2009/03/kiosque.html) και στο τέλος ανέφεραν την έκθσεη. Όλοι οι δημοσιογράφοι ήταν εναντίων.

staka είπε...

η συμφιλίωση με το με την φύση αυτου που είμαστε παντα δημιουργούσε προβλήματα στο να καταλάβουμε επιτελούς τι ειμαστε...Κινέζοι; κανε και μια ερευνα οσο άφορα το βιοτικό επίπεδο των (ζωντανών) Κινέζων γενικότερα και τα ξαναλεμε

staka είπε...

η συμφιλίωση με το με την φύση αυτου που είμαστε παντα δημιουργούσε προβλήματα στο να καταλάβουμε επιτελούς τι ειμαστε...Κινέζοι; κανε και μια ερευνα οσο άφορα το βιοτικό επίπεδο των (ζωντανών) Κινέζων γενικότερα και τα ξαναλεμε