Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2009

Η γιορτή μου και η γιαγιά Μερόπη!





Ναι καλά το καταλάβατε! Γιορτάζω σήμερα 2 Δεκεμβρίου (βλ. εδώ και εδώ). Σύμφωνα με το εορτολόγιο της Εκκλησίας η Αγία Μερόπη ή Μυρώπη σύχναζε καθημερινά στον τάφο της Αγίας Ερμιόνης, θυγατέρας του αποστόλου Φιλίππου και έπαιρνε το αναβλύζον απ' αυτόν μύρο και το έδινε με αφθονία στους πιστούς, γι' αυτό και ονομάστηκε και Μυρώπη. Να σας πω την αλήθεια προτιμώ την αρχαία ελληνική εκδοχή του ονόματος μου. Η Μερόπη, κατά τη μυθολογία ήταν μια από τις Πλειάδες, θυγατέρα του Άτλαντα και της Πλειόνης. Παντρεύτηκε το βασιλιά της Κορίνθου Σίσυφο. Από όλες τις Πλειάδες ήταν η μόνη που παντρεύτηκε θνητό, και γι' αυτό όταν μεταφέρθηκε στον ουρανό έγινε μεν αστέρας, αλλά με μικρότερη λαμπρότητα σε σύγκριση με τους αστέρες των αδελφών της (βλ. εδώ στη Βικιπαίδεια). Προτιμώ λοιπόν να είμαι αστέρι, έστω και με μικρή λαμπρότητα (μου φτάνει, γιατί δεν είμαι πολύ ματαιόδοξη, λίγο μόνο, χα χα χα!), παρά να συχνάζω καθημερινά σε τάφο (μπρρρρρρ!).


Πήρα το όνομα μου από τη γιαγιά Μερόπη. Τη μητέρα του πατέρα μου. Όπως έγραψα και σε παλαιότερη ανάρτηση μου, ο πατέρας μου της είχε ιδιαίτερη αδυναμία και αγάπη. Ήταν αυτή που πούλησε ένα κτηματάκι της, για να σπουδάσει δάσκαλος, όταν ο πατέρας του αρνήθηκε να τον βοηθήσει για περαιτέρω σπουδές. Βλέπετε ήθελε να παραμείνει στο χωριό, για να τον βοηθά στα κτήματα. Τις πολλές σπουδές τις θεωρούσε άχρηστες και όσους τις επιδίωκαν "τεμπέληδες". Δυστυχώς δεν την πρόλαβα τη γιαγιά Μερόπη. Πέθανε από μηνιγγίτιδα πριν γεννηθώ, το 1947, σε ηλικία 49 χρόνων, μόλις ο γιός της είχε διοριστεί δάσκαλος. Τη γνώρισα όμως μέσα από τις διηγήσεις του πατέρα μου. Ήταν μια γυναίκα γλυκιά, χαμηλών τόνων, σε αντίθεση με το δυναμικό χαρακτήρα του παππού και συζύγου της.


Στη φωτογραφία πάνω απεικονίζεται η πατρική οικογένεια του πατέρα μου. Ο πατέρας μου είναι ο χαμογελαστός πιτσιρικάς ανάμεσα στη μητέρα του (γιαγιά Μερόπη) και τον πατέρα του. Η φωτογραφία τραβήχτηκε το έτος 1930. Η γιαγιά Μερόπη ήταν μόλις 32 χρονών!!! Η σκληρή όμως δουλειά στα κτήματα, την κάνει να φαίνεται τουλάχιστον 40, να μην πω και περισσότερο! Ο παππούς φορά την παραδοσιακή κυπριακή φορεσιά, δηλ. την κυπριακή βράκα! Μέχρι το θάνατο του, σε ηλικία 80 χρονών, δεν αποχωρίστηκε τη βράκα.


@@Φίλοι μου ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις ευχές σας!!!



-------------------------------------------


Υ.Γ. Και μια και θυμήθηκα τα παλιά σήμερα (πω πω, σαν κάτι ηλικιωμένους κάνω που όλο για τα παλιά μιλούν!), όσοι δεν βαριέστε, διαβάστε και μια προηγούμενη ανάρτηση μου για τον παππού και τη γιαγιά μου από τη μητρική γραμμή!

41 σχόλια:

aris53m είπε...

χρόνια σου πολλά!!! (και καλά)

gpointofview είπε...

Τις καλύτερες ευχές μου για την γιορτή σου.
Τη σημασία του ονόματός σου την ξέρεις ;
Κατά την πρώτη εκδοχή, βαστήξου, είναι μια κομψή έκφραση για τις αλλοίθωρες !!
Σημαίνει ότι βλέπεις διαφορετικά από κάθε μάτι.
Κατά την δεύτερη ότι τα δύο μάτια έχουν διαφορετικό χρώμα, ταμάρ-χίννα που λένε και οι άραβες.
Και πάλι χρόνια πολλά

Meropi είπε...

-@aris53m μου,
ευχαριστώ για την ευχή σου.

-@gpoint μου,
χα χα χα!!! Πάντως αλλοίθωρη δεν είμαι, ούτε διχρωμία στα μάτια έχω!
Ευχαριστώ για τις ευχές!

tzonakos είπε...

Ωωωω πρέπει να το θυμάμαι αυτό !
Μια μερα μετά τα γενέθλιά μου, εχεις ονομαστική γιορτή ! Σούπερ !
Δεν το ηθξερα πάντως, συνήθως ξεχνάω τις γιορτές.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΑ να εχεις αγαπητή Μερόπη με το όμορφο όνομα.
Η παλιά φωτογραφία κι η μικρή ιστορία της γιαγιάς μου δίνει την ευκαιρία να θυμηθώ κι εγω χαμένους παππούδες και γιαγιάδες.
Τις καλές μου ευχές για ολα, να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου και να απολαμβάνουν όλοι εσένα και το χιούμορ σου, την ζεστασιά που βγάζεις πάντα.

ΦΟΡΑΔΑ ΣΤ΄ ΑΛΩΝΙ είπε...

Πολύχρονηηηηηηηη Μεροπάκη.

Και ...πολύχρωμη..
Και πάντα ....πολύκτροτη :)

Nα σε χαίρονται όσοι αγαπάς.

Εφη είπε...

χρονια σου πολλα και καλα.

Λεμέσια είπε...

Χρόνια σου πολλά κι ευτυχισμένα!

Μεγάλη αδυναμία πρέπει να είχε το γιο της η γιαγιά, για να στηρίξει τόσο έμπρακτα τα όνειρα του...Μπράβο της...

ρίτσα είπε...

ωραίες οι αναμνήσεις σου. και η φωτογραφία τόσο ξένη πια για τα δεδομένα μας

να ζήσεις!

valamonte1 είπε...

χρονια πολλα με υγεια και ευτυχια

roadartist είπε...

Χρόνια σου πολλά και καλά!!!!

Ότι επιθυμείς!!!!!! :))))))

Dora Tsirka είπε...

Χρόνια πολλά, δημιουργικά και με υγεία για να τα χορτάσεις με το σύντροφο και την οικογένειά σου. Και σύντομα, πιθανόν να κινούμαστε στους ίδιους χώρους :)

stalamatia είπε...

Χρόνια πολλά Μεροπούλα μου να σε χαίρονται και να σε χαιρόμαστε.

eirini katsa είπε...

Χρόνια σας πολλά κ.Μερόπη.
Να χαίρεστε το όνομά σας!
Πάντα με υγεία και πάντα δραστήρια και ευτυχισμένη!
Να σας χαίρονται και να τους χαίρεστε όλους!
Τι ωραίο πράγμα παλιές ιστορίες των γιαγιάδων,φωτογραφίες...
αναμνήσεις πολύ όμορφες!
Λίγη νοσταλγία τη χρειαζόμαστε!
Πολλές ευχές για μια συνέχεια γεμάτη από ζεστασιά,δημιουργικότητα
και πολλούς προβληματισμούς!

Τσαλαπετεινός είπε...

Χρόνια σου πολλά,
ευτυχισμένα
γεμάτα υγεια και χαρές!




υγ. και με πολλες και καλές αναρτήσεις!

Meropi είπε...

-@Τζονάκο μου,
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Τα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ πέρασα από το ιστολόγιο σου και τα είπα. Κάθε φορά που έχεις λοιπόν τα γενέθλια σου, να θυμάσαι την άλλη μέρα, να περνάς από δω να μου εύχεσαι!

-@Φοράδα μου,
Ευχαριστώ πολύ, αλλά βρε παιδί μου δεν κατάλαβα τι θες να πεις με το ..πολύκτροτη! Μπορείς να μου το κάνεις πιο λιανά? Μήπως θες να πεις πολύκροτη? Όπως λέμε πολύκροτη δίκη? Χα χα χα!

Meropi είπε...

-@ Έφη μου,
ευχαριστώ πολύ και για την επίσκεψη και για τις ευχές!

-@Λεμέσια μου,
ναι η γιαγιά μου αγαπούσε πολύ το γιο της και του έδειξε με τον καλύτερο τρόπο.

Meropi είπε...

-@Ρίτσα μου,
η φωτογραφία είναι του 1930!! Από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Είδες πώς μας φαίνεται? Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

-@valamonte1 μου σ' ευχαριστώ πολύ

-@roadartist μου ευχαριστώ και εσένα για τις ευχές σου

Meropi είπε...

-@Dora μου,
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Ρίξε μια ματιά στο email σου.

-@Σταλαματιά μου,
ευχαριστώ σε πολλά!

-@

Meropi είπε...

-@Ειρηνούλα μου,
ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου για τις ευχές σου!

-@Τσαλαπετεινέ μου,
σ' ευχαριστώ καλέ μου για την επίσκεψη σου. Όσο για τις αναρτήσεις θα προσπαθήσω!

Odysseas είπε...

Χρόνια πολλά κι από μένα!

Με πολλές ωραίες αναρτήσεις!

phlou...flis είπε...

Χρόνια Πολλά με υγεία.
Παρεπιπτόντως, εκείνο το Μερόπειον Ίδρυμα, Διον. Αεροπαγίτου 45 δίπλα στο Μουσείο, της γιαγιάς σου είναι ή δικό σου;

rain είπε...

Χρόνια σου πολλά και καλά με υγεία κορίτσι μου και να έχεις πολύ πολύ όμορφες γιορτες.
Σε φιλώ

αθεόφοβος είπε...

Χρόνια πολλά και καλά.

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

XRONIA POLLA!

Eva Neocleous είπε...

Μερόπη μου,
Χρόνια σου Πολλά!
Κάπως μεθεόρτια και με πολλή αγάπη...

ezakmyworld.wordpress.com είπε...

Μεροπάκη έστω κι αστεράκι, να 'σαι πάντα φωτεινό...

τσότσος είπε...

Χρόνια πολλά Μερόπη, υγεία, ευτυχία, να περνάς καλά!

Sidepap21 είπε...

Αγαπητή συμφοιτήτρια
από καρδιάς σου εύχομαι
ΧΡΟΝΙΑ σου ΠΟΛΛΑ !!!
Και καλό μήνα ...

Ευάγγελος είπε...

Εγκάρδιες ευχές για χρόνια πολλά! Να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου, να έχεις υγεία, επιτυχίες, πολλούς - πολλούς φίλους και πολλές ζεστές αγκαλιές!

apogonos είπε...

Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα

Hellenic Potion είπε...

Xρόνια σου πολλά Μερόπη, αν και με μία μέρα καθυστέρηση. Δεν είναι κι άσχημο να είσαι αστέρι εδώ που τα λέμε. Εγώ σαν Ιωάννης έχω μεν τη δόξα του μάρτυρα της εκκλησίας, αλλά... είμαι λίγο αποκεφαλισμένος! Κι από αρχαία εναλλακτική... τίποτε! Δεν παραπονιέμαι όμως, μου αρέσει το όνομά μου και η ιστορία του!

Καλή σου μέρα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Χρόνια Πολλά.

δεσποιναριον είπε...

Αγαπημενη μου Μεροπη, σημερα βγηκα βολτα στην μπλογκογειτονια και ειδα τα μπαλονια της γιορτης σου. Καθυστερημενα μια μερα ευχομαι Χρονια Πολλα. Μπορει να μη γνωρισες την γιαγια Μεροπη αλλα οι μνημες μας δεν ειναι μονο αυτες που ζησαμε αλλα κι αυτες που μας περασαν οι δικοι μας. Η γιαγια η Δεσποινα εφυγε το 1949 σε ηλικια 49 ετων, αλλα ειναι στις φωτογραφιες και στην αγαπη της μαμας. Μεροπακι και φετος και καθε χρονο να γιορταζεις κοντα στους αγαπημενους σου και παντα με καλη υγεια! Φιλια!

thialena είπε...

Χρόνια πολλά κορίτσι μου, να τα εκατοστήσεις με υγεία..
Ωραία η ιστορία με τη γιαγιά σου που έβλεπε μακριά..και σπούδασε τον πατέρα σου.. αντί να τον βλέπει γεωργό κάθε μέρα..είχε μυαλό η κυρά-Μεροπη και όραμα να προσφέρει στον γιόκα της μιά α΄λλη αναβαθμισμένη ζωή. Τιμημένη.

Meropi είπε...

-@ Οδυσσέα μου,
-@Βροχούλα μου,
-@Φλούφλη μου
-@Άθεόφοβε μου,
-@Κομμούνι μου,
-@Εύα μου,
-@Εζακ μου,
-Τσότσο μου,
-@Side μου,
-@Ευάγγελε μου,
-@Απόγονε μου,
-@Hellenic Potion μου,
-@Δείμο μου,
-@Δέσποινα μου,
-@Θεία Λένα μου
Σας ευχαριστώ πολύ πολύ για την επίσκεψη και τις ευχές σας!!

Vam33 είπε...

Χρόνια πολλά με καθυστέρηση
Τσέκαρε το http://myparentswereawesome.tumblr.com/ αυτή την ιδέα με τις οικογενειακές φωτογραφίες την βρίσκω εξαιρετική

Meropi είπε...

-Vam μου,
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Πολύ ενδιαφέρον το site που μου προτείνεις. Δεν ξέρω όμως αν θα το κάνω κι εγώ. Θα το σκεφτώ.

meril είπε...

Συνονόματή μου
χρόνια μας πολλά και καλά

Meropi είπε...

Χρόνια μας Πολλά γλυκιά μου Meril!

marianaonice είπε...

Πω πω Μερόπη μου,
τι απίστευτη ανάρτηση αυτή, τώρα τη διάβασα...
Η γλυκειά γιαγιά Μερόπη που είχε μια εξίσου γλυκειά και στωϊκή εγγονή με το όνομά της!

Independent είπε...

Χρόνια σου πολλά Μερόπη μου, 40 μέρες είναι οι ευχές οπότε...θα με συγχωρέσεις.΄Η αλήθεια είναι,ότιαπό το σπίτι μου όταν μπαίνω στην ιστοσελίδα σου, μου κολλάει το ίντερνετ, μόνο σένα γίνεται αυτό. Οπότε σε διαβάζω από την δουλειάπάντα, δεν προλαβαίνω όμως να γράψω... Το κάνω σήμερα και χαίρομαι γι αυτό.