Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009

Το ξέρατε ότι ο δημιουργός της κυπριακής σημαίας ήταν Τουρκοκύπριος??

Από καιρού εις καιρό περιδιαβάζω τον κυπριακό τύπο και τα κυπριακά ιστολόγια. Έτσι έκανα και χθες. Και στάθηκα σε μια είδηση που μ’ έκανε να συνειδητοποιήσω, για πρώτη φορά, ότι την κυπριακή σημαία τη σχεδίασε Τουρκοκύπριος. Άραγε το είχα ξανακούσει και το απώθησα στο ασυνείδητο?? Δεν ξέρω, ίσως.

Διάβασα λοιπόν ότι έφυγε από τη ζωή ο Τουρκοκύπριος ζωγράφος Ισμέτ Γκιουνέι. Ο άνθρωπος που σχεδίασε τη σημαία και τα εμβλήματα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αναδείχτηκε νικητής σε σχετικό διαγωνισμό που διεξήχθηκε στην Κύπρο το 1960. Το έπαθλο? 50 λίρες (83 ευρώ)!!. Ο ίδιος σε συνέντευξη που έδωσε το έτος 2003 αφηγείται τους λόγους που τον οδήγησαν στο συγκεκριμένο σχέδιο «το άσπρο χρώμα συμβόλιζε την αγνότητα, το χρώμα του χαλκού την προέλευση του ονόματος της Κύπρου και οι κλάδοι ελιάς την ειρήνη». Όσο για την παρουσία του χάρτη της Κύπρου εξηγεί πως, θεώρησε ότι θα ενίσχυε μ αυτό τον τρόπο την ταυτότητα της σημαίας δεδομένου ότι το κράτος ήταν μικρό και άγνωστο.

Το οξύμωρο είναι ότι η σημαία αυτή, δυστυχώς, λίγη σημασία (συναισθηματική ή άλλη) έχει σήμερα για τους Τουρκοκύπριους (όχι ότι έχει και μεγάλη για πολλούς Ελληνοκύπριους). Έχει ταυτιστεί με τη μετά το 1963 κατάσταση και έτσι θεωρείται «η σημαία των Ελληνοκυπρίων». Ο δημοσιογράφος που του πήρε τη συνέντευξη το 2003, ρωτά τον Ισμέτ Γκιουνέι πώς νιώθει ο ίδιος για τη σημαία. «Εγώ;», απαντά χαμογελώντας. «Εγώ φυσικά και νιώθω περήφανος για κάτι που έφτιαξα. Ειδικά, τώρα, όταν σκέφτομαι πως αυτή η σημαία μπορεί να κυματίζει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση...».

Η σημαία αυτή κυμάτισε τελικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι όμως στην κηδεία του Γκιουνέι. Όπως έγραψε και ο Τουρκοκύπριος δημοσιογράφος Σενέρ Λεβέντ στην εφημερίδα «Ο Πολίτης» «…Δεν τύλιξε το φέρετρό του η σημαία που έφτιαξε. Πέθανε σαν να ήταν εχθρός του η σημαία εκείνη..». Το φέρετρο του σκέπαζε τελικά η σημαία του ψευδοκράτους και η τουρκική σημαία.

Πώς καταντήσαμε έτσι βρε καρντάσηδες…..




Αυτή θα ήταν η σημαία της Κύπρου, σύμφωνα με το σχέδιο Ανάν! Το μπλε για τους Ελληνοκύπριους, το κόκκινο για τους Τουρκοκύπριους και στη μέση το χάλκινο για το χαλκό, από τον οποίο πήρε το όνομα του το νησί μας (βλ. εδώ για την ονομασία της Κύπρου).
--------------------------------

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2009

Οι κατάσκοποι και οι πατριώτες!


Προχθές το βράδυ κάνοντας ζάπινγκ, έπεσα πάνω σ' ένα τηλεοπτικό σταθμό που λέγεται BS (Blue Sky). Εκεί λοιπόν ένας "δημοσιογράφος" (αν δεν κάνω λάθος πρόκειται για το Σπύρο Χατζάρα που μεσουρανούσε στην ΕΡΤ τη δεκαετία του 80) συνομιλούσε με κάποιον κ. Εμμανουήλ Γιουτλάκη, μέσω τηλεφωνικής γραμμής κι έλεγαν διάφορα για κατασκόπους και ανθελληνικές ενέργειες. Δεν κατάλαβα στην αρχή τι εννοούσαν. Επειδή δε γενικά μου φαίνονται και λίγο αστείες οι θεωρίες περί κατασκόπων και ανθελλήνων, έμεινα λίγο να ακούσω. Κάτι μου θύμισε και το όνομα του συνομιλητή. Ε, λοιπόν ο κ. Γιουτλάκης είναι ο Διευθυντής που κατήγγειλε τη κ. Στέλλα Πρωτονοτάριου, την πρώην (πια) Διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου Γκράβας ότι, χωρίς νόμιμη άδεια, προέβαινε σε διδασκαλία αφενός μεν στα παιδιά των μεταναστών, που φοιτούσαν εκεί, της μητρικής τους γλώσσας και αφετέρου στους γονείς τους της ελληνικής γλώσσας. Ο «καλός» μας δε δημοσιογράφος μαζί με τον «καλό» μας εκπαιδευτικό ισχυρίζονταν ότι η πρώην Διευθύντρια προέβαινε σε ανθελληνικές ενέργειες (!!!!) και ότι έβαλε στο σχολείο ....κατασκόπους (!!!!!!) να διδάξουν Αλβανικά και άλλες γλώσσες. Έμεινα εμβρόντητη. Δεν περίμενα τόσο σκοταδισμό.

Α, και ξέχασα να σας πω ότι ο "δημοσιογράφος" διαβεβαίωνε τον κ. Γιουτλάκη ότι το Γενάρη που θα ξαναγίνει, κατόπιν της αναβολής, η δίκη, θα φροντίσει αυτός να μαζευτούν έξω από το Δικαστήριο χιλιάδες "Έλληνες πατριώτες" να του συμπαρασταθούν (του Γιουτλάκη)!!!!
Ξέρετε τι σκέφτηκα??? Συμπαράσταση θέλει ο κ. Γιουτλάκης ή μήπως λίγο γιαουρτάκι????

Αστειεύομαι βέβαια, δεν πιστεύω να το πήρατε στα σοβαρά και να ετοιμάζετε τους κεσέδες!!!

---------------------

Υ.Γ. Εκτενή ανάπτυξη του θέματος αυτού της άδικης δίωξης της δραστήριας δασκάλας έχει στο ιστολόγιο της η φίλη μου η @Marianaonice. Αξίζει τον κόπο να διαβάσετε την ανάρτηση της.


Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2009

Γκάφα ολκής!! (ανανεωμένο)


Το ότι πολλά ΜΜΕ, ακόμα και εφημερίδες, περιλαμβάνουν υπερβολικές ή ακόμη και φανταστικές ειδήσεις το φανταζόμουν. Τώρα όμως δεν το φαντάζομαι απλώς. Το διαπίστωσα. Όπως και πολλοί από σας φαντάζομαι. Οι εφημερίδες «ΤΟ ΒΗΜΑ» , «ΕΘΝΟΣ», και "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" στις κυριακάτικες εκδόσεις τους, διέπραξαν γκάφα ολκής. Έχοντας δεδομένο ότι ο Ερντογάν φτάνει το Σάββατο στην Αθήνα για τα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, σκαρφίστηκαν και δημοσίευσαν ειδήσεις σχετικά με την επίσκεψη αυτή, την οποία μάλιστα περιέγραψαν με λεπτομέρειες, ενώ εν τω μεταξύ η επίσκεψη ματαιώθηκε.

Κατά τη φανταστική είδηση της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ», που την περιέλαβε μόνο στην α΄ έκδοση του, ενώ την απέσυρε μετά, τον Τούρκο Πρωθυπουργό συνόδευε ο υπουργός Εξωτερικών Ahmet Davutoglu, ο υπουργός Προεδρίας, αρμόδιος για τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις Egemen Bagis και πέντε ένοπλοι φρουροί!!! Τώρα γιατί πέντε και όχι τέσσερις ή έξι δεν το κατάλαβα. Χα χα χα! Κατά την εφημερίδα μάλιστα η συνάντηση δεν ήταν θερμή και «τα χαμόγελα δεν έκρυψαν την ψυχρότητα….»!! (βλ. εδώ)

Τώρα η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» δημοσίευσε κατά λέξη «H υποδοχή του κ. Eρντογάν χθες στο Mέγαρο Mαξίμου δεν είχε καμία σχέση με την προηγούμενη επίσκεψη στην Aθήνα του Tούρκου πρωθυπουργού το 2004, όταν ο κ. Kαραμανλής και η κυβέρνησή του θεωρούσαν ειλικρινείς τις υποτιθέμενες δεσμεύσεις του κ. Eρντογάν για.. άρση του casus belli και για σύντομη επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Xάλκης». (βλ. εδώ).

Τέλος η "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" ως νέα "Λίτσα Πατέρα" προέβλεψε ότι οι δύο ηγέτες τα είπαν επί μια ώρα, μαζί με το χρόνο που χρειάστηκε για τη μετάφραση. Και μας πληροφορεί ότι μίλησαν για τους λαθρομετανάστες και τις παραβιάσεις στο Αιγαίο!!! Και ακόμη ότι μετά δεν έκαναν δηλώσεις!!! Πάλι καλά που δεν προέβλεψαν και τις δηλώσεις!! (βλ. εδώ)

Είναι φανερό ότι οι δημοσιογράφοι έγραψαν τα κείμενα από το βράδυ της Παρασκευής, πριν να πληροφορηθούν τη ματαίωση της επίσκεψης, για να προλάβουν το πιεστήριο που τυπώνει τις κυριακάτικες εφημερίδες από το Σάββατο. Το γιατί, ντε και καλά, έπρεπε να περιλάβουν και είδηση για τη συνάντηση Ερντογάν – Καραμανλή που δεν είχε ακόμη πραγματοποιηθεί, δεν το κατάλαβα!!

Μέχρι τώρα θεωρούσα ότι ο έντυπος τύπος (όχι βέβαια ο «κίτρινος») είναι πιο έγκυρος από την τηλεόραση! Και μάλιστα μερικές εφημερίδες τις εύρισκα ακόμα πιο έγκυρες. Δεν ξέρω γιατί. Ίσως γιατί θεωρούσα ότι ο γραπτός λόγος γράφεται πιο νηφάλια, χωρίς ιδιαίτερη βιασύνη. Τώρα το αμφισβητώ σφόδρα.

----------------------

Υ.Γ. Ο διευθυντής του Βήματος Σταύρος Ψυχάρης με επιστολή του ζητά συγγνώμη από τους αναγνώστες της εφημερίδας. Το ανησυχητικό είναι ότι σ' αυτήν υπάρχει μια ομολογία ότι δηλαδή "τέτοια περιστατικά έχουν συμβεί πολλές φορές ..." (βλ. εδώ).

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2009

Αντί να καμαρώνουμε, μαλώνουμε...

Αχ εμείς οι Έλληνες!

Βρίσκουμε θέμα να μαλώνουμε, ακόμα και εκεί που πρέπει να καμαρώνουμε. Στη Βουλή έφτασε η διαμάχη Κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ σχετικά με την «πατρότητα» της ιδέας για την κατασκευή του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Το ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται ενοχλημένο, καθώς στις περισσότερες εκδηλώσεις Υπουργοί και Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος παρουσιάζουν ως πρωτεργάτη της δημιουργίας του Μουσείου τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, χωρίς παράλληλα να γίνεται αναφορά στο όραμα της Μελίνας Μερκούρη τόσο για την κατασκευή του Μουσείου, όσο και για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, για να βρω τελικά ποιού το όραμα πραγματοποιείται αύριο με τα εγκαίνια του νέου Μουσείου, του Κωνσταντίνου Καραμανλή ή της Μελίνας Μερκούρη, κατέληξα στο συμπέρασμα: Και των δύο. Λίγη μεγαλοψυχία και από τις δύο πλευρές και ιδιαίτερα από την πλευρά του κυβερνώντος κόμματος, δεν βλάπτει.

Πιο κάτω μια σύντομη παράθεση των γεγονότων που οδήγησαν στα αυριανά εγκαίνια.

1974: Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συλλαμβάνει το σχέδιο για τη δημιουργία του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Οι διεργασίες προχωρούν με αργό ρυθμό, με τις πολύτιμες συμβουλές του σπουδαίου αρχιτέκτονα Δεσποτόπουλου

1976: Ο πρώτος πανελλήνιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης κηρύσσεται άγονος.

1979: Διεξάγεται δεύτερος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Κηρύσσεται και αυτός άγονος. Το περίφημο οικόπεδο στου Μακρυγιάννη παραμένει «ορφανό περιεχομένου», παρά την προσπάθεια του Καραμανλή

1982: Η Μελίνα Μερκούρη κάνει κεντρικό θέμα της πολιτικής της δράσης την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, που έχουν αρπαγεί από το λόρδο Ελγιν. Φυσικά, επαναφέρει το θέμα του νέου Μουσείου και κινεί, ως υπουργός Πολιτισμού, τη διαδικασία για την παραχώρησή του οικοπέδου στου Μακρυγιάννη στον τομέα αρμοδιοτήτων της Α' Εφορείας αρχαιοτήτων.

1989: Η Μελίνα Μερκούρη προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Προβλέπονται μάλιστα τρεις πιθανές θέσεις: οικόπεδο Μακρυγιάννη, εστιατόριο «Διόνυσος» στο τρίγωνο Πικιώνη και Κοίλη Φιλοπάππου. Τετρακόσια αρχιτεκτονικά γραφεία παίρνουν μέρος. Το Α' Βραβείο κερδίζουν οι ιταλοί Μανφρέντι Νικολέτι και Λούτσιο Πασαρέλι, αν και αμέσως τους ζητείται να κάνουν τροποποιήσεις στο σχέδιο(!) και να μικρύνουν το κτήριο. Ομάδα ελλήνων αρχιτεκτόνων προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του διαγωνισμού.

1993: Το ΣτΕ ακυρώνει το διαγωνισμό, με αφορμή παρατυπίες που διαπιστώθηκαν στο άνοιγμα των φακέλων που είχαν καταθέσει οι υποψήφιοι για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό.

1994: Η Μελίνα Μερκούρη πεθαίνει το Μάρτιο, όμως το όραμά της παραμένει. Την ίδια χρονιά ιδρύεται ο Οργανισμός Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης

1995: Αρχίζουν οι εκσκαφές στο οικόπεδο του Μακρυγιάννη, φέρνοντας σταδιακά στο φως μια ολόκληρη γειτονιά της αρχαίας Αθήνας.

1999: Αρχίζει κύμα προσφυγών προς το Συμβούλιο Επικρατείας από κατοίκους που αντιδρούν στις απαλλοτριώσεις σπιτιών και γειτονικών κτηρίων.

2000: Είναι η χρονιά για τον τέταρτο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό - διεθνής και αυτός. Καταθέτουν φάκελο δώδεκα ομάδες και κερδίζει η ομάδα Μπερνάρ Τσουμί - Δημήτρη Φωτιάδη. Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για τον κίνδυνο καταστροφής των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο οικόπεδο, ενώ γίνεται προσφυγή ακόμη και στο Ευρωκοινοβούλιο.

2003: Ο βουλευτής της ΝΔ Πέτρος Τατούλης, μετά την έναρξη των εργασιών αντιστήριξης του κτηρίου, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά, με αποτέλεσμα να ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος εναντίον μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και της Κριτικής Επιτροπής του διαγωνισμού, γιατί επέλεξαν τη συγκεκριμένη μελέτη, η οποία θεμελιώνεται δήθεν στην καταστροφή αρχαίων αντικειμένων. Οι κατηγορούμενοι, μετά από ταλαιπωρία, απαλλάσσονται με βούλευμα τρία χρόνια αργότερα. Το ίδιο έτος (2003) το ΣτΕ αναστέλλει τις εργασίες του νέου Μουσείου, κατόπιν προσφυγών, μεταξύ των οποίων και του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων. Μετά απ' αυτά η μέχρι τότε κατασκευάστρια εταιρεία του Μουσείου "ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ" κηρύσσει πτώχευση.

2004: Ο Πέτρος Τατούλης γίνεται υφυπουργός Πολιτισμού, με υπουργό τον πρωθυπουργό, Κ. Καραμανλή. Αποφασίζουν να προχωρήσουν στην περαιτέρω υλοποίηση της μελέτης που πριν λίγο καιρό πολεμούσαν. Αναθέτουν τη συνεχιση των εργασιών στην κατασκευάστρια "ΑΛΤΕ", η οποία, στη συνέχεια πτώχευσε και αυτή.

2007: Ολοκληρώνεται το Μουσείο από την κατασκευάστρια εταιρεία "ΑΚΤΩΡ". Ξεσπούν αντιδράσεις, για την πρόταση του υπουργού Πολιτισμού, Γιώργου Βουλγαράκη, για την κατεδάφιση των -γνωστών πλέον- κτηρίων στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

2008: Γίνεται η μεταφορά των γλυπτών από το παλιό Μουσείο Ακρόπολης. Σε μια διαδρομή συγκινητική κατεβαίνουν τα γλυπτά από τον Ιερό Βράχο μετά από 2.500 χρόνια και τοποθετούνται στο νέο Μουσείο.

Και μετά από πολιτικές αντιπαραθέσεις, άγονους διαγωνισμούς, πτωχεύσεις κατασκευαστριών εταιρειών, μηνύσεις και προσφυγές, φτάνουμε στην 20η Ιουνίου 2009 που εγκαινιάζεται το νέο Μουσείο της Ακρόπολης με καλεσμένους πολλούς Αρχηγούς Ξένων Κρατών. Πονεμένη λοιπόν η ιστορία του νέου Μουσείου μας, όπως πονεμένες είναι οι ιστορίες των περισσότερων (αν όχι όλων) μεγάλων έργων στην Ελλάδα.





--------------

Πηγές:

1) In.gr

2) Pathfinder.gr

3) Ναυτεμπορική

4) Ελευθεροτυπία