Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

Ευτυχία είναι να βγάζεις περισσότερα λεφτά από το γείτονα...





Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι από σας θα έχετε ακούσει το εξής ανέκδοτο: Ένας γεωργός ζήλευε το γείτονα του που είχε γάιδαρο να τον βοηθά στις αγροτικές εργασίες του, ενώ ο ίδιος δεν είχε κανένα ζώο. Παρακάλεσε λοιπόν το Θεό να κάνει κάτι περί αυτού. Εμφανίστηκε τότε ο Θεός και τον ρώτησε αν θέλει κι αυτός γάιδαρο να τον βοηθά στο χωράφι του. Όχι, απαντά ο καλός μας γεωργός. Δεν θέλω εγώ γάιδαρο, θέλω να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα. Το ανέκδοτο αυτό, στην ακρότητα του, εκφράζει μια πραγματικότητα που έρχεται και η επιστημονική έρευνα να επιβεβαιώσει. Ποια είναι αυτή? Η ευτυχία μας εξαρτάται πολύ από το τι έχει ο γείτονας μας.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο ερευνητής Christopher Boyce που εργάζεται στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Warwick στην Αγγλία, μετά από έρευνα που έκανε με τους συνεργάτες του σε περίπου 80.000 άτομα κατέληξε στο εξής συμπέρασμα: Η προσωπική ευτυχία του ατόμου αυξάνει όσο αυξάνουν τα εισοδήματα του. Στους περισσότερους όμως ανθρώπους ο βαθμός ικανοποίησης τους εξαρτάται περισσότερο από το συγκριτικό, παρά από το απόλυτο εισόδημά τους. Δεν τους αρκεί δηλαδή να έχουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα, αλλά η ικανοποίηση τους είναι μεγαλύτερη αν έχουν μεγαλύτερο εισόδημα από αυτό του γείτονα τους. Π.χ. αν αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και αντιληφθούν ότι και ο γείτονας τους πήρε παρόμοιο αυτοκίνητο, τότε η χαρά τους μετριάζεται. Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε εδώ για να εξασκήσετε και τα αγγλικά σας ή αν βαριέστε να τα εξασκήσετε διαβάστε εδώ.

Ωχ, δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής. Δείχνει πόσο ανικανοποίητα όντα είμαστε. Όσο για μένα, είμαι ευχαριστημένη με όσα έχω. Δεν κοιτάζω τι κάνουν οι γείτονες, φτάνει ….να μην περνούν καλύτερα από μένα. Χα χα χα!!!

24 σχόλια:

monahikoslikos είπε...

Ένας γύφτος πήγε κι αγόρασε μια βίλα στην Εκάλη δίπλα στη βίλα ενός μεγαλογιατρού.
Βγαίνει το πρωϊ στη βεράντα βλέπει το γιατρό και τον χαιρετάει: Γειά σου γείτονα, τώρα είμαστε ίσοι.
Τι λες ρε γύφτο πως είμαστε ίσοι... βάζεις το Ντάτσουν σου ίσα με τη Μερσεντές μου?
Την άλλη μέρα ο γύφτος πάει κι αγοράζει μια ίδια Μερσεντές και μόλις βλέπει το γιατρό του λέει..
Ε, τώρα γίναμε ίσοι.
Μα τις λες επιμένει ο γιατρός είδες τι έπιπλα έχω εγώ...
Πάει ο γύφτος κι αγοράζει τα ίδια έπιπλα με αυτά του γιατρού οπότε την επομένη λέει στο γιατρό: Γεια σου γείτονα τώρα εγώ είμαι ανώτερος από σένα.
Γιατί το λες αυτό απορεί ο γιατρός.
Γιατί έχω ίδια βίλα με τη δική σου, έχω την ίδια Μερσεντές, τα ίδια έπιπλα και έχω γείτονα έναν μεγαλογιατρό ενώ εσύ έχεις γείτονα... έναν γύφτο!

Καλή Ανάσταση Μερόπη, τις ευχές μου στο Νίκο!

Swell είπε...

Eυγενικά το λες Μερόπη, δεν είμαστε ανικανοποίητοι. Συμπλεγματικοί (ελληνικά κομπλεξικοί)είμαστε κι αυτό μας δηλητηριάζει όλη μας τη ζωή.
Καλά να περάσεις σου εύχομαι!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μα η ίδια η κατανάλωση αποτελεί μία έκφραση της ζήλιας, του φθόνου για τα κατέχοντα από τον πλησίον, μια επιδειξιομανή κοινωνική προβολή του ατόμου. Είναι κι αυτή μία μορφή ανταγωνισμού κι ατομικίστικης λογικής.

apogonos είπε...

Μερόπη, υπάρχει διαφορά μεταξύ ζήλιας (έχει ο γείτονας mercedes θέλω να πάρω κι εγώ) και ζηλοφθονίας (να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα).

Η ζήλια μπορεί και να αποβεί δημιουργική, η ζηλοφθονία είναι σκέτη καταστροφή. Φοβάμαι ότι στη σύγχρονη Ελλάδα διαθέτουμε μεγάλες δόσεις από το δεύτερο.

phlou...flis είπε...

Μήπως είναι επειδή ζούμε σ' ένα καθαρά και απόλυτο καπιταλιστικό σύστημα; Η έννοια του συνάνθρωπου, του αδελφού, της αλληλεγγύης έχουν εξαφανιστεί από το λεξιλόγιό μας, από κοινωνικές ομάδες, ακό κόμματα. Μπορούμε να ξαναγυρίσουμε σ' αυτά; Απίθανο έως αδύνατον. Εκτός κι αν βρεθούμε όλοι σε μια τέτοια κατάσταση εξαθλίωσης που ίσως ξαναδούμε το διπλανό μας.
Καλό Πάσχα και Καλή Λαμπρή

JamanFou είπε...

Καλή Ανάσταση Μερόπη και χάρισμά σου το χρυσαφένιο αυτοκίνητο της φωτογραφίας χα!χα!
Αυτό λιμπίστηκε ο γύφτος της ιστορίας του monahikoulikou??
Καλό μήνα επίσης...

Meropi είπε...

-@Λύκε μου,
γέλασα με το ανέκδοτο σου. Το ίδιο και ο Νίκος! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

-@Swell μου,
είπα να το πω διακριτικά! Έχεις δίκιο κομπλεξικοί είμαστε.

Meropi είπε...

-@Δείμο μου,
δυστυχώς πράγματι έχουμε συνδέσει την ευτυχία με την κατανάλωση.

-@Απόγονε μου,
το καταλαβαίνω ότι στο ανέκδοτο τίθεται θέμα φθόνου, αλλά και το να μην είμαι ικανοποιημένος μ' αυτά που έχω, γιατί ο γείτονας έχει περισσότερα, κι αυτό δεν μου φαίνεται υγιές.

Meropi είπε...

-@Φλούφλη μου,
μάθαμε στην υπερκατανάλωση και είναι δύσκολο να ξεμάθουμε. Δυστυχώς....

-@JamanFou μου,
είδες τι κιτς είναι το χρυσό αυτοκίνητο???? Θα επιμένω να το πάρεις εσύ. Χα χα χα!

hackaday είπε...

Καλό Πάσχα και καλή ανάσταση.

Meropi είπε...

-@hackaday μου,
εύχομαι και σε σένα ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

tinkerbell είπε...

Sinithismeno to fainomeno, eidika ston topo mas, i kanw lathos kai pali tha me lene kakia?! Kalo Pasxa filenada! :)

melissa είπε...

Μια χαρά τα λες, Μερόπη μου.
Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση και να περάσεις ένα Χαρούμενο Πάσχα.

Freedula είπε...

Κάποιος είπε ότι δεν είναι κακό να θέλεις να γίνεσαι καλύτερος. Η αρρώστια είναι σαράκι που δεν υποφέρεται.

Ευτυχώς, ότι ζήλεψα-καμάρωσα στην ζωή μου δεν είχε να κάνει με το τι είχαν οι άλλοι αλλά με το τι γεμίζει εμένα.

Κι αν πάλι κοιτάξουμε όλοι μέσα μας, όσα μας λείπουν σε ανθρώπους θα τ αναζητήσουμε.

Σούπερ το ανέκδοτο του γύφτου :))

Καλή Ανάσταση Μερόπη μου

tzonakos είπε...

Ως ενα βαθμό ειναι λογικό να συγκρίνεσαι με τους γύρω σου. Απο κει και περα ειναι κόμπλεξ.
Ευχομαι ενα Καλό Πάσχα, καλά να περάσεις Μερόπη.

Meropi είπε...

Αγαπημένοι μου φίλοι
-@tinkerbell
-@melissa
-@Freedula
-@tzonako
σας εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
Βρίσκομαι στην ΚΥΠΡΟ για λίγες μέρες και σας στέλλω από εδώ την αγάπη μου.

Βάσσια είπε...

Μερόπη για κάποιους το "καλύτερο" μετριέται με το "παραπάνω".......


Χρόνια πολλά και όμορφες ημέρες στην Κύπρο :-)

BlondeElena είπε...

Χρόνια πολλά και ελπίζω να περάσατε όμορφα τις γιορτές! Σχετικά με το post, θεωρώ πως δεν είναι γνώρισμα μόνο ενός λαού ή μιας φυλής. Μάλλον η φύση μας "γεννά" ζηλιάρηδες ή και ζηλόφθονους, απλώς χρειάζεται αρκετή νουθέτηση και κουλτούρα ώστε να χαλιναγωγούμε τα πάθη μας. Δε γράφτηκε τυχαία η δέκατη εντολή (ουκ επιθυμήσεις κλπ)...

stalamatia είπε...

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ Μερόπη μου .Αστον κόσμο νάχει πραπάνω από μας,να χαίρετε με κάτι.Ετσι κιάλλιώς γάδαρα δεν είχαμε ποτέ.

marianaonice είπε...

Χριστός Ανέστη Μερόπη μου, Χρόνια Πολλά εύχομαι όλα καλά εκεί που βρίσκεσαι!
Έτσι είναι είμαστε χαρούμενοι αρκεί να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα!
Και η ιστορία του Λύκου, απίστευτη!!
Πολύ γέλασα!!
:))

Meropi είπε...

-@Βάσσια μου,
-@Έλενα μου,
-@Σταλαματιά μου,
-@Μαριάνα μου,
εύχομαι σε όλους ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Ευχαριστώ πολύ και για τις δικές σας ευχές.

Phivos Nicolaides είπε...

Χρόνια Πολλά Μερόπη μου. Μάθαμε ήρθες Κύπρο, αλλά δεν μας αναζήτησες... Φυσικά δεν θα μας εύρισκες γιατί πήγαμε
Κωνσταντινούπολη

SeaGulL είπε...

Μερόπη, καλή σου μέρα!
Όπως γνωρίζεις ήδη, έχω δημιουργήσει ένα blog, με την ονομασία "Κλέφτρα Κίσσα" (http://kleftrakissa.blogspot.com/), στο οποίο "εκθέτω" κείμενα άλλων bloggers, που τους τα έχω "κλέψει".
Περισσότερα, μπορείς να βρεις και να διαβάσεις στην πρώτη μου ανάρτηση:
http://kleftrakissa.blogspot.com/2008/09/blog-post_30.html
Επειδή μεταξύ των αναρτήσεων που έχω κλέψει περιλαμβάνονται και
δικές σου, θεώρησα σκόπιμο να σε ενημερώσω σχετικώς, ώστε, αν έχεις οποιαδήποτε αντίρρηση για την "κλοπή" αυτή, να με ενημερώσεις και να “κατεβάσω” τις σχετικές αναρτήσεις μου.

Ευχαριστώ
Seagull
http://seagullstefanos.blogspot.com/

Υ.Γ. Αφήνω σχετικό σχόλιο κάτω από κάθε πρωτότυπη ανάρτηση, για ευνόητους λόγους

SeaGulL είπε...

Σχετική επισήμανση του θέματος που πραγματεύεσαι, βρίσκει κανείς και στο πολυσυζητημένο, τον τελευταίο καιρό, βιβλίο “Συνδεδεμένοι” (“Connected”) των καθηγητών Nicholas Christakis & James Fowler:
«Ο Αμερικανός σατιρικός συγγραφέας Χένρι Λουίς Μένκεν παρατήρησε ότι πλούτος είναι “να κερδίζει κανείς τουλάχιστον εκατό δολάρια τον χρόνο περισσότερα από τον άνδρα της αδελφής της γυναίκας του”. Με αυτή τη ρήση, συνόψισε μια ιδέα η οποία είναι πολύ γνωστή στους περισσότερους ανθρώπους, αλλά παραδόξως άγνωστη στην επίσημη οικονομική επιστήμη: ότι, δηλαδή, οι άνθρωποι συχνά ενδιαφέρονται περισσότερο για τη σχετική θέση τους στον κόσμο παρά για την απόλυτη. Οι άνθρωποι είναι ζηλόφθονοι. Θέλουν αυτό που έχουν οι άλλοι, οι οποίοι θέλουν εκείνο που έχουν κάποιοι τρίτοι. Όπως υποστήριξε ο οικονομολόγος John Kenneth Galbraith το 1958, πολλές καταναλωτικές απαιτήσεις προκύπτουν όχι από έμφυτες ανάγκες αλλά από κοινωνικές πιέσεις. Οι άνθρωποι εκτιμούν την επιτυχία τους όχι τόσο με βάση το πόσα χρήματα κερδίζουν ή το πόσα αγαθά κατέχουν, αλλά κυρίως με βάση το πόσα κερδίζουν και το πόσα κατέχουν σε σύγκριση με τους γνωστούς τους» [σελ. 107-108]
«Σε ένα ευρηματικό πείραμα, οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν σε ποια από τις δύο καταστάσεις θα επιθυμούσαν να βρίσκονται: Α:Με άρτιστα το 10, η ελκυστικότητά σας είναι 6 και των υπλοίπων 4. Β:Με άριστα το 10, η ελκυστικότητά σας είναι 8 και των υπολοίπων 10. Συνολικά το 75% των ερωτηθέντων προτίμησε την πρώτη περίπτωση. Με άλλα λόγια, για τους περισσότερους ανθρώπους, η σχετική ελκυστικότητα είναι σημαντικότερη από την απόλυτη» [σελ. 108-109]
Περισσότερα αποσπάσματα από το βιβλίο αυτό, ανάρτησα προσφάτως σε ένα από τα ιστολόγιά μου, εδώ:
http://eaglestefanos.blogspot.com/2010/04/nicholas-christakis-james-fowler.html