Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Ο πολιτικός γάμος της κόρης μου





   Η κόρη μου παντρεύτηκε πριν ένα περίπου χρόνο. Έκανε πολιτικό γάμο, γιατί τόσο αυτή όσο και ο άντρας της πιστεύουν ότι ο γάμος, ως γεγονός που επηρεάζει την έννομη κατάσταση του ατόμου, πρέπει να τελείται από πολιτειακό όργανο και όχι από κληρικούς. Ας σημειωθεί ότι την ίδια άποψη έχω κι εγώ. Δεν θέλανε, όμως, ο γάμος τους να είναι απλώς μια γραφειοκρατική διαδικασία, του τύπου «περάστε, σκουπίστε, τελειώσατε». Αρχικά, λοιπόν, το ζευγάρι διάλεξε να γίνει ο γάμος σ’ ένα Δήμο των Βορείων Προαστίων, που διαθέτει ειδικό χώρο για πολιτικούς γάμους, όπου μπορούν να χωρέσουν μέχρι και 100 άτομα. Ο χώρος, μάλιστα, βρίσκεται μέσα σ’ ένα ωραίο κήπο, με συνέπεια να είναι ωραίο σκηνικό για ένα νέο ζευγάρι που θέλει να θυμάται το γάμο του. Είναι λάθος αυτό που, ίσως, νομίζουν πολλοί ότι όλα τα ζευγάρια που κάνουν πολιτικό γάμο δεν δίνουν σημασία στη γαμήλια τελετή. Μερικά, τουλάχιστον, δίνουν, γιατί θα είναι ο μοναδικός τους γάμος. Πήγαμε λοιπόν με την κόρη μου στο συγκεκριμένο Δημαρχείο που διαθέτει τον ωραίο χώρο, για να κανονίσουμε την ημερομηνία γάμου. Μας παρέπεμψαν στην αρμόδια Αντιδήμαρχο που θα έκανε και την τελετή. Ήταν από τα πιο βαριεστημένα άτομα που συνάντησα ποτέ. Το γραφείο της ήταν γεμάτο από (θρησκευτικές) εικόνες και εικονίτσες, σωστό εικονοστάσι. Μας είπε, κατ’ αρχάς, ότι οι γάμοι στο συγκεκριμένο Δημαρχείο γίνονται ημέρα Παρασκευή και ότι πρέπει να διαλέξουμε μια Παρασκευή. Τη ρώτησα αν μπορεί ο γάμος να γίνει απόγευμα και με στραβοκοίταξε.

   -«Εργάσιμες ώρες, μόνο, κυρία μου», μου απάντησε.

   Τελοσπάντων, η κόρη μου της είπε ότι διαλέγουμε την τάδε Παρασκευή.

   -«Α, αυτή την Παρασκευή θα πάω στο χωριό μου», ήταν η απάντηση.

  -«Ε, τότε, ας το κάνουμε την επόμενη εκείνης της Παρασκευής» ανταπάντησε η κόρη μου.

  -«Α, εκείνη την εβδομάδα ίσως γίνουν οι εκλογές», απάντησε η βαριεστημένη Αντιδήμαρχος (ήταν πέρυσι με τις διαδοχικές βουλευτικές εκλογές).

  -«Και σας τι σας πειράζει, αν γίνουν εκλογές, αφού δεν πρόκειται να γίνουν Παρασκευή» τόλμησα να της πω.

  -«Μα, τι λέτε, κυρία μου, ξέρετε τι χαμός γίνεται στους Δήμους παραμονές των εκλογών; Εκτός αν θέλετε να το βάλουμε για εκείνη την Παρασκευή και αν τελικά γίνουν εκλογές να το αναβάλουμε. Αυτό ισχύει, βέβαια, και για τις επόμενες Παρασκευές".

  -«Μα, τι λέτε» ήταν η σειρά μου να της πω, "θα μοιράσουμε προσκλητήρια, θα κανονίσουμε το τραπέζι του γάμου κι εσείς μου λέτε ότι θα το αναβάλουμε, την τελευταία στιγμή, αν προκηρυχτούν εκλογές;»

   Η καλή μας Αντιδήμαρχος έδειξε απορημένη που θα βγάζαμε και προσκλητήρια για τον πολιτικό γάμο. Ε, βέβαια, σκέφτηκα από μέσα μου, με τόσες εικόνες και εικονίτσες στο γραφείο της, πώς να πάρει σοβαρά τον πολιτικό γάμο! Αυτή, γάμο θα θεωρεί μόνο το θρησκευτικό. Πολύ εύστοχη η επιλογή του Δημάρχου να την ορίσει ως ειδική, για τους πολιτικούς γάμους, αντιδήμαρχο!!

   Να μη σας τα πολυλογώ φύγαμε απογοητευμένες. Η κόρη μου, μετά, ανέλαβε να βρει μαζί με τον άντρα της ένα Δήμο που θα έπαιρνε σοβαρά τον πολιτικό της γάμο. Τελικά βρήκανε το Δήμο Παιανίας που τον πήρε μισοσοβαρά. Λέω μισοσοβαρά και όχι εντελώς σοβαρά, γιατί κι εκεί η ημέρα των γάμων ήταν μόνο η Παρασκευή, μέσα στο εργάσιμο ωράριο. Το Δημαρχείο όμως είναι καινούργιο, η αίθουσα ήταν ωραία και μεγαλούτσικη (χώραγε περίπου 40 άτομα) και κυρίως ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, ένας συμπαθητικός κυριούλης, διαβεβαίωσε την κόρη μου ότι δεν επρόκειτο να αναβάλει το γάμο, έστω και αν προκηρύσσονταν εκλογές (τελικά οι εκλογές δεν έγιναν εκείνη την εβδομάδα). Στο Δημαρχείο πήγαμε καμιά 30αριά άτομα (οι πολύ στενοί συγγενείς, φίλοι και οι κουμπάροι). Ο Αντιδήμαρχος ήταν πολύ καλός και ακολούθησε πιστά το τελετουργικό. Πρόσεξα ότι σε μερικούς (πολιτικούς) γάμους λένε δυο κουβέντες στα γρήγορα και έξω από την πόρτα. Ίσως, μερικά ζευγάρια να μην ενδιαφέρονται και πολύ, γιατί έχουν σκοπό να κάνουν αργότερα και θρησκευτικό γάμο. Για μας, όμως, αυτός ήταν ο ένας και μοναδικός γάμος. Το βράδυ γλεντήσαμε σε μια όμορφη ταβέρνα. Εκεί είχαμε πιο πολλούς φίλους και συγγενείς, οι οποίοι το μεσημέρι που έγινε η τελετή δούλευαν. Αυτά με τον πολιτικό γάμο της κόρης μου. Α, και κάτι άλλο. Δεν κουραστήκαμε ιδιαίτερα στις γαμήλιες προετοιμασίες, ούτε ξοδέψαμε πολλά χρήματα. Το νυφικό ήταν ένα απλό μεταξωτό άσπρο (για την ακρίβεια ζαχαρί) μακρύ φόρεμα που το παρήγγειλε η κόρη μου από την Αγγλία μέσω ιντερνετ (η τιμή του κάτω από 500 ευρώ). Το δε πρωινό του γάμου ξυπνήσαμε και ετοιμαστήκαμε όλοι, χαρούμενοι, χωρίς άγχος. Γνωρίζοντας το άγχος που πέρασε η αδελφή μου έχοντας παντρέψει δύο κόρες (τις αγαπημένες μου ανηψιές) με θρησκευτικό γάμο, συστήνω ανεπιφύλακτα τον πολιτικό γάμο σε όσους/ες θέλουν να αποφύγουν στρεσσογόνες και δαπανηρές καταστάσεις. Φτάνει να βρουν ένα Δήμο που να δίνει κάποια σημασία στην τελετή.
 
Επίλογος: Η Πολιτεία και συγκεκριμένα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχω την άποψη ότι πρέπει να δώσει μεγαλύτερη σημασία στην τελετή του πολιτικού γάμου. Για ένα μεγάλο μέρος των ζευγαριών, δεν είναι απλώς μια γραφειοκρατική διαδικασία. Είναι ο «γάμος τους». Θέλουν να το θυμούνται ευχάριστα. Δεν χάθηκε ο κόσμος να καθιερώσουν και το Σάββατο ή την Κυριακή για ημέρες γάμου. Ας πληρώσουν μερικές υπερωρίες στους υπαλλήλους τους. Στο κάτω κάτω ας βάλουν ένα επιπρόσθετο τέλος για τους πολίτες που θέλουν να κάνουν το γάμο τους Σαββατοκύριακο. Κάπου διάβασα πως ο Δήμος Βόλου έχει θεσμοθετήσει την επιβολή τέλους 100 ευρώ, όταν οι μελλόνυμφοι επιλέξουν να παντρευτούν σαββατοκύριακα ή αργίες.

16 σχόλια:

VAD είπε...

Σε κάνανε γιαγιά ή οχι ακόμα;Αντε με το καλο:)

Meropi είπε...

Όχι @vad μου δεν με κάνανε γιαγιά. Αν και το θέλω πολύ. Δεν τους ζαλίζω όμως μ' αυτό το θέμα. θα ρθει σιγά σιγά από μόνο του.

Eleni Tsamadou είπε...

Να σου ζήσουν τα παιδιά σου και μπράβο τους που ήξεραν τι ήθελαν και ξέφυγαν από την παγίδα των "χλιδάτων" ΄γάμων του μάρκετινγκ.

miss little sunshine είπε...

Πολυ ωραία τα λες πουλάκι μου. Και όντως, τη χαρά του πρωινού που ξυπνήσαμε ανέμελες και μες στα χάχανα με την κουμπάρα μου, δεν την αλλάζω με τίποτα! Οσο κι αν σνομπάρουν τον πολιτικό γάμο, τόσο εγώ βλέπω να τιμάται από πολλούς λογικούς συμπολίτες μας.

Meropi είπε...

Ευχαριστώ @Ελένη μου για τις ευχές σου.Και πράγματι στα παιδιά αρέσουν οι απλοί γάμοι.

-@ miss little sunshine
χαίρομαι που θυμάσαι χωρίς άγχος το γάμο σου. Στους Δημάρχους εναπόκειται να στραφούν και άλλοι νέοι προς τον πολτικό γάμο, προκειμένου να γλυτώσουν το άγχος και τα περιττά έξοδα.

ElenArt είπε...

Να ζήσουν τα παιδιά σας ευτυχισμένα κι εσείς να τα καμαρώνετε πάντα αγαπημένα. Επειδή κι εμένα ετοιμάζεται η κόρη μου να κάνει το μεγάλο βήμα....σε μια συζήτηση που είχαμε μας είπαν ότι αν παντρευτείς με πολιτικό γάμο μετά δεν μπορείς να βαφτίσεις τα παιδιά σου στην εκκλησία. Ισχύει όντως κάτι τέτοιο ????...παρατραβηγμένο μου φάνηκε....εκτός κι αν κάποιες κατά τόπους μητροπόλεις δίνουν τέτοιες εντολές. Διαφωτίστε με παρακαλώ.....τις ευχές μου και την αγάπη μου.

Meropi είπε...

-@ ElenArt την καλημέρα μου και σε καλωσορίζω στη γειτονιά μου.
Αυτό που λες με την άρνηση για βάφτιση, δεν ισχύει γενικά. Σε λίγες μεμονωμένες περιπτώσεις είναι αλήθεια ότι μερικοί "έξυπνοι" κληρικοί δημιουργούν πρόβλημα, κακώς κατά τη γνώμη μου. Αυτό βέβαια, το διευκρινίζεις όταν πας να κανονίσεις για τη βάφτιση, οπότε το ξέρεις εκ των προτέρων και απλώς αλλάζεις εκκλησία.

harrysmatic είπε...

Ποπαρα,βγαλε το ρημαδι το βεριφικεσι...

Γιατι τα παιδια δεν παντρeυτηκαν σε κτημα,που ειναι & της μοδας..?

Να το εχουν υποψη τους για τον επομενο τους γαμο...(..πλακα κανω..!)

Να τα χαιρεσαι.

αθεόφοβος είπε...

Είναι καιρός πια οι διαφοροι δήμαρχοι να καταλάβουν ότι ο πολιτικός γάμος αποτελεί μια ουσιαστική προσφορά στους δημότες τους, που σημαδεύει την ζωή τους, οποτε πρέπει να έχει και την αντίστοιχη επισημότητα και δεν μπορεί να αποτελεί μια συνήθη γραφειοκρατική διαδικασία.
Πάντως σήμερα πλεον το 52% κάνει πολιτικό γάμο στην Ελλάδα.
Εύχομαι κάθε ευτθχία στα παιδιά.

Meropi είπε...

@Αθεόφοβε μου,
προσυπογράφω πλήρως το σχόλιο σου. Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου.

Meropi είπε...

-@harrysmatic
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου.

stalamatia είπε...

Μερόπη μου να σου ζήσουν έστω και καθυστερημένα !!Πολύ ομορφα μας τα ειπες ,και η δική μου κόρη πολιτικό γάμο θέλει να κανει και μετα να γλεντήσουμε με αγαπημενους φιλους και συγενείς Όταν θα ερθει εκεινη η ώρα!!!!

Meropi είπε...

@Σταλαματιά μου,
σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου.

Unknown είπε...

Συγχαρητήρια για όλα! !

Unknown είπε...

Συγχαρητήρια για όλα! !

Unknown είπε...



thank you

سعودي اوتو