Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

Τι γλόσα μου έδοσαν ελινικί....Τι θέλι να πι ο πιιτίσ;;


Τι γλόσα μου έδοσαν ελινικί

το σπίτι φτοχικό στισ αμουδιές του Ομίρου.

Μονάχι έγνια ι γλόσα μου στισ αμουδιέσ του Ομίρου.

Εκί σπάρι κε πέρκεσ

ανεμόδαρτα ρίματα

ρέβματα πράσινα μεσ τα γαλάζια

όσα ίδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε

σφουγκάρια, μέδουσεσ

με τα πρότα λόγια τον Σιρίνον

όστρακα ρόδινα με τα πρότα μάβρα ρίγι.

Μονάχι έγνια η γλόσα μου με τα πρότα μάβρα ρίγι.

Κάπως έτσι θα γράφαμε το απόσπασμα από το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» αν υιοθετούσαμε την πρόταση του Κύπριου Ευρωβουλευτή Μάριου Ματσάκη για απλοποίηση της ελληνικής γραφής. Σας αρέσει;; Εμένα καθόλου.

Κάτι έπαθα τελευταία και σας παρουσιάζω μπαγιάτικες ειδήσεις. Η είδηση αυτή «έπαιξε» πολύ στην ειδησεογραφία τον Απρίλιο. Εμένα γιατί μου ήρθε τώρα να σας την παρουσιάσω;;; Μα απλούστατα γιατί βλέπω να αναπαράγεται ακόμα σε αρκετά blog και μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζονται θετικά γι αυτή την πρόταση. Και μη χειρότερα!!!

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Ο Μάριος Ματσάκης προτείνει στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου να συσταθεί μια ολιγομελής επιτροπή γλωσσολόγων, η οποία να μελετήσει τον εκμοντερνισμό - απλοποίηση της Ελληνικής γραφής. Στην επιστολή του ο Κύπριος ευρωβουλευτής παραθέτει ως «τροφή για σκέψη» τα εξής:

  1. Να καταργηθούν τα γράμματα «η» και «υ» και να αντικατασταθούν από το γράμμα «ι».
  2. Να καταργηθεί το γράμμα «ω» και να αντικατασταθεί από το γράμμα «ο».
  3. Να καταργηθούν οι εξής συνδυασμοί γραμμάτων και να αντικατασταθούν ως εξής: «αι»---> «ε», «ει»--->«ι», «οι»--->«ι», «υι»--->«ι», «αυ»--->«αβ», «ευ»--->«εβ».
  4. Να καταργηθεί η χρήση του «γγ» και να αντικατασταθεί από το «γκ».
  5. Να καταργηθεί το τελικό γράμμα «ς» και να αντικατασταθεί από το γράμμα «σ».

Ένα είναι σίγουρο. Με την πρόταση αυτή ήδη χαίρονται οι ανορθόγραφοι. Σ΄ εμάς που δεν είμαστε ανορθόγραφοι, αν δούμε τη λέξη λίπι ποιος θα μας ενημερώνει τι θέλει να πει ο ποιητής (ή ο πιιτίσ αν θέλετε); Θέλει να πει λύπη ή λείπει ή λίπη;;

Ας σοβαρευτούμε κύριε Ματσάκη. Κάθε λέξη με τον τρόπο που γράφεται έχει την ιστορία της και τη σημασία της.

Ας μας λείπουν οι καινές προτάσεις. Ή μήπως οι κενές!!

-----------------------------------


Ποιος είναι ο Μάριος Ματσάκης;;


Είναι Κύπριος Ευρωβουλευτής που έχει εκλεγεί με το κόμμα του ΔΗΚΟ του Τάσσου Παπαδόπουλου. Είναι μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. Εναντίον του διεξάγονται ανακρίσεις για εκβιασμό και αρχαιοκαπηλία (σε συνεργασία με Τουρκοκύπριους αρχαιοκάπηλους). Εξαιτίας της ποινικής δίωξης του αυτής έχει ήδη αρθεί η ασυλία του στην Ευρωβουλή. Κατά καιρούς δίνει διάφορες «παραστάσεις» στις οποίες πάντοτε καλεί ο ίδιος τα ΜΜΕ να τον απαθανατίσουν. Τι παραστάσεις;;

  • Το έτος 2005 θέλοντας να προκαλέσει σάλο (μόλις είχε ασκηθεί εναντίον του η ποινική δίωξη) μπήκε στη νεκρή ζώνη κοντά στο τουρκοκυπριακό χωριό Λουρουτζίνα και αφαίρεσε την τουρκική σημαία από φυλάκιο που έκτισαν οι κατοχικές δυνάμεις μέσα στη νεκρή ζώνη. Λίγες μέρες αργότερα παρέδωσε τη σημαία στις Βρυξέλλες για να επιστραφεί στους Τούρκους!
  • Την Πρωτοχρονιά του 2006 επιχείρησε να μεταβεί στα κατεχόμενα από το οδόφραγμα του Λήδρα Πάλλας για «φιλοφρονητική επίσκεψη» στον «Πρόεδρο Μεχμέτ Αλί Ταλάτ» γνωρίζοντας και επιδιώκοντας να συλληφθεί για να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομα του. Πράγματι συνελήφθη και εμφανίστηκε ενώπιον του στρατοδικείου του Αττίλα σαν βρεγμένη γάτα. Κι όταν επέστρεψε από την εθελούσια ομηρία του εκθείασε την αντικειμενικότητα του στρατοδίκη, επειδή του αναγνώρισε το δικαίωμα της ασυλίας (!!!)
  • Κατά καιρούς συνεχίζει τις "ακτιβιστικές" του ενέργειες μέσα στις Αγγλικές βάσεις και επιδιώκει κάθε φορά να συλλαμβάνεται. Πάντοτε επεισοδιακά και πάντοτε υπό τα βλέμματα των δημοσιογράφων, αφού σε κάθε ακτιβιστική του κίνηση θα καλύπτεται σίγουρα από κάποια κάμερα που με δική του πρωτοβουλία τον συνοδεύει.
  • Στις τελευταίες προεδρικές εκλογές της Κύπρου (Φεβρουάριο 2008) ήταν υποψήφιος Πρόεδρος. Πήρε ποσοστό ,77% (!!)

46 σχόλια:

αντωνης είπε...

καλημερα Μεροπη

Το παραδειγμα με τη λεξη λιπι ειναι παρα παρα πολυ ευστοχο.

Αναρωτιεμαι καμια φορα οταν ακουω τετοιες ή παρομοιες προτασεις οπως αυτη που μας θυμισες σημερα. Αυτοι οι ανθρωποι-εκπροσωποι του λαου δεν εχουν κατι σοβαροτερο να ασχοληθουν;
ΗΜΑΡΤΟΝ δηλαδη.

jf είπε...

Στα κατορθώματα του γραφικού κ. Ματσάκη ξέχασες να αναφέρεις και το πιο πρόσφατο περιστατικό –νομίζω αρχές του 2007- όταν τον …έκραξαν τα τουρκικά κανάλια και οι τούρκοι βουλευτές. Είχε πάρει σε μια κοινοβουλευτική ευρωπαϊκή επιτροπή που έλαβε χώρα στην Άγκυρα. Καθώς συνεδρίαζε η επιτροπή, έβγαλε απ’ τη τσάντα του την Κυπριακή σημαία και φωτογραφίες από τα λεηλατημένα κατεχόμενα και άρχισε να την επιδεικνύει στους εμβρόντητους βουλευτές. Δίπλα του δε, κάθονταν δύο έλληνες βουλευτές, οι οποίοι μάλλον εύχονταν ν’ άνοιγε η γης να τους καταπιεί! [στο YouTube θα βρεις σχετικά videos].
Εβτιχοσ, ήρωας με το ζόρι δε γίνεσαι, γραφικός όμως, ναι…
Όσο για την ελληνική γλώσσα, ένας σημαντικός βαθμός σαφήνειας έχει ήδη χαθεί με τη χρήση του μονοτονικού συστήματος… διστιχοσ.

Καλή σου μέρα

gerasimos είπε...

H... χαρά των ανορθόγραφων η πρόταση του κυρίου. Στην αρχή νόμιζα ότι επρόκειτο για άσκηση (αν)ορθογραφίας παιδιού του δημοτικού...

Meropi είπε...

-@ Αντώνη μου,
ο συγκεκριμένος κύριος ασχολείται συνέχεια με θεατρινισμούς (καραγκιοζιλίκια θα έλεγε η γιαγιά μου) και κουβαλά μαζί του και τις κάμερες. Χα χα χα!!

-@ JF μου,
το επεισόδιο αυτό που αναφέρεις δεν το ήξερα... Παραφράζοντας το σχετικό στίχο του Σουρή θα έλεγα ότι ο εν λόγω κύριος Εβροβουλεφτίσ έχει γίνει "Ήρωας εκ του προχείρου έχων τη μορφή του χοίρου". χα χα χα!!

-@ Γεράσιμε μου,
ευτυχώς που του χρόνου τελειώνει η θητεία του στην Ευρωβουλή του εν λόγω κυρίου και θα μας αφήσει ήσυχους με τις καινοτόμες προτάσεις του!!!

patsiouri είπε...

Ο Χριστός και η Παναγιά!
Καλά, το φιάσκο με τα Esperantos δεν το θυμάται ο κύριος???

Aggelos Spyrou είπε...

Καλλισπαίρρα! Θα πρροτύννο κοι αιγό μαι τει συρρά μου ναίους τρρώππους γρραφίς, πυό πλλούσσοιους στω μάττυ.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Υποτίθεται πως αφού τα "η", "ι", "οι", "υ" κλπ δεν προφέρονται πλέον διαφορετικά, δεν έχουν και λόγο ύπαρξης!
Όμως τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά... Όσοι προσφεύγουν σε υπεραπλουστεύσεις μόνο και μόνο για να γίνεται ντόρος γύρο απ' το όνομά τους, εκτός από λαϊκιστές είναι και ανόητοι και γελοίοι!

Meropi είπε...

-@ Patsiouri μου
ο εν λόγω κύριος απλώς επιδιώκει το σάλο γύρω από το όνομα του...Είδες τι άσχημη, χωρίς ψυχή, μας φαίνεται η γλώσσα χωρίς την ορθογραφία της;;

-@ Αγγελε μου,
καλισπέρα κε από μένα σίμφονα με τιν Ματσάκικι γραφί. Τι κάνι ο γιοσ;

-@ Ασκάρ μου,
σοστά το ίπεσ, ανόιτοσ ίνε ο Εβροβουλεφτισ αφτόσ.
Οι λέξεις έχουν την ιστορία και τη σημασία τους, ανάλογα με τον τρόπο που γράφονται. Δεν μπορούμε να ισοπεδώσουμε τη γραφή.

Nikos Lioliopoulos είπε...

Ολα θεμα σινιθιας ινε Μεροπι μου. Μιπος ετσι δεν αντιδρούσαμε οταν ορθος ισιρθε το μονοτονικο στι ζοι μας Κε τι εγινε. Εγο ιμε ιπερ
προτινο μαλιστα για ενα μινα να γραφουμε ετσι ολι για να σινιθισουμε.

phlou...flis είπε...

θαρρώ πως είμαστε ένα βήμα λίγο πριν την ...εφαρμογή της πρότασης Ματσάκη. Ας είν' καλά ο ΗΥ με την αυτόματη γραμματική του

miss little sunshine είπε...

Νε συμφονο κι εγο με το Φλουφλι, στιν εποχι του γριγορα σε λιγο ι γραφι θα γινι ετσι. Μι σας πο κι ετσι gia na mporoun na diavazoun ti grafoume kai ta aderfia mas oi Europaioi. H μηπως να καταργησουμε τη γραφη παντελως και να γυρισουμε στις σπηλιες μπας και βρουμε την υγεια μας!

PS:I miss sun and after 1 year in UK i dont wonder anymore why are the English such clowns! Without sun, no food for their brain

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη, παρακάμπτοντας τον κ. Ματσάκη και τις γραφικότητές του, οφείλω να σου πω πως στο θέμα της ορθογραφίας τάσσομαι στο πλευρό του.
Δηλαδή και γιατί θα πρέπει το παιδί αντί να ΣΥΣΣΩΡΕΥΕΙ ΓΝΩΣΕΙΣ να προσπαθεί να θυμηθεί αν πρέπει το φίλο του το ΒΑΓΓΕΛΗ τον έχει σωστά ΓΡΑΜΜΕΝΟ ή μήπως έπρεπε να βάλει ¨γκ¨ αντί ¨γγ΄;
Αν στις λέξεις, που έχω αναγράψει με κεφαλαία, τα δύο ¨ ΣΣ¨ και ¨ΜΜ¨ ήταν ένα και το ¨Ω¨ ήταν ¨Ο¨ σε τι θα άλλαζε το νόημα;
Υπάρχει και το δικό σου παράδειγμα Μερόπη αλλά και άλλα που θα μπορούσα κι εγώ να παραθέσω. Αυτά όμως ξεπερνούνται και μάλλον χρησιμοποιούνται σαν προσκόμματα για να παραμείνει το σύστημα της ορθογραφίας ως έχει.
Θυμάμαι στο γυμνάσιο (προ αμνημονεύτων…) κάποιον καθηγητή λάτρη της καθαρεύουσας που για να υπερασπιστεί τις απόψεις του χρησιμοποιούσε το τετριμμένο σχετικά με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και μας έλεγε: τι θέλετε δηλαδή; Να τον μετονομάσουμε στη δημοτική σε Κώτσο Παλιοκουβέντα;
Γελούσε στη συνέχεια, αλλά η καθαρεύουσα τελικά έμεινε μόνο στα χείλια των γραφικών, της εκκλησίας και πολλές φορές στα χείλη κάποιων που νομίζουν ότι η μόρφωσή τους δεν τους επιτρέπει να μιλάνε τη μαλλιαρή…
Την καλησπέρα μου.

miss little sunshine είπε...

Μα βρε Συνεα γιατι ολα υπερ της υπεραπλουστευσης που επεβαλλαν οι καπιταλιστικες κοινωνιες του γρηγορου και του ευπεπτου; Τι κακο θα μαθει το σκατοπαιδο αν κατσει να μαθει να γραφει Βαγγελης, σιγα τον κοπο που καναμε να μαθουμε ορθογραφια! Ολα δηλαδη να γινουν γρηγορα, ευκολοχωνευτα προς τιμην τινος; Της ομοιογενειας και της αποχαυνωσης; Δεν αλλαζει το νοημα με το ω και το ο αλλα ας μην τα ισοπεδωνουμε ολα. Αφου δεν μπορεσαμε να κρατησουμε καμια απο τις αρετες των αρχαιων, ας κρατησουμε τουλαχιστον αυτην την απιστευτη εσωτερικη ομορφια της γλωσσας μας και ας μη τα σφαξουμε ολα στο βωμο του ευκολου για ολους γιατι εκει υπαρχει ο κινδυνος να μη μας μεινει τιποτα πια...

δεσποιναριον είπε...

Καλα Μεροπη, δε φτανει που αλλοιθωρισα με τη σημερινη σου αναρτηση, με αποτελειωσεν και μερικοι σχολιαστες.
Πολλοι νεοι ηδη σημερα εχουν υιοθετησει δικη τους γραφη στο ιντερνετ, οχι μονο greeklish αλλα μια εντελως "φωνητικη" γραφη ( η λεξη χαρισμα γραμμενη χαριζμα) . Ετυχε να δω μια ιστοσελιδα στο facebook νομιζω, και οπου φυγει φυγει. Δε ξερω τι ειναι; αντιδραση ειναι, επανασταση ειναι, ισοπεδωμα ειναι; Καποτε μικρη οταν πηγαινα σχολειο και αλλαζαμε απο καθαρευουσες σε δημοτικες κλπ σκεφτομουνα οτι ενοσω ζω παρακολουθω την εξελιξη της γλωσσας. Πολυ φοβαμαι οτι θα δω και τον θανατο της. Φιλα Μεροπη μου.

Meropi είπε...

-@ Νίκο μου,
δεν είναι το ίδιο με το μονοτονικό. Τα πνεύματα και η περισπωμένη, κατά τη γνώμη μου, δεν είχαν πια λόγο ύπαρξης. Αντίθετα οι διάφοροι τρόποι γραφής μιας λέξης δείχνουν την ιστορία και τη σημασία της. Οι λέξεις γραμμένες με τον τρόπο που προτείνει ο Ματσάκης θα χάσουν την ψυχή τους (παράδειγμα το λίπι που αναφέρω).

-@ phlou...flis μου,
είναι αλήθεια ότι ο pc απλοποιεί τη γραφή μερικών λέξεων, αλλά ο Ματσάκης δεν πιάνεται....

-@ miss little sunshine
ποσ περνάσ στο Ινομένο Βασίλιο; Σου λίπι ι Ψοροκόστενα?

Meropi είπε...

-@ Syneas μου,
δεν συμφωνώ μαζί σου. Όπως αναφέρω και πιο πάνω ο τρόπος γραφής της λέξης δείχνει τη σημασία της, δεν είναι απλή ιδιοτροπία...

-@ Δέσποινα μου,
κι εγώ δεν τα μπορώ τα greeklish. Όταν καμιά φορά ανταλλάσσουμε μηνύματα με την κόρη μου στο msn την παρακαλώ να μου γράφει ελληνικά, ζαλίζομαι με τα greeklish.

neoinileias είπε...

Συγνώμη για την όχληση, αλλά κάνουμε διαφήμιση στο blog http://neoinileias.blogspot.com/
ελπίζουμε να συνεχίσετε να μας διαβάζετε...

Meropi είπε...

-@ neoinileias (Νέοι της Ηλείας)
καλά κάνετε και μας θυμίζετε να σας επισκεπτόμαστε.

Ντεμης είπε...

Αυτόν τον άνθρωπο, έτσι και τον έπιανα στα χέρια μου..... Δεν συνεχίζω γιατί θα εκτραχυνθώ πλήρως!!! Για τις μικροπολιτικές του και την προβολή του, ο ανεκδιήγητος διάσημος (ή μήπως διαβόητος;) κύριος αυτός πιάνει και ξεπουλά τα ιερά και τα όσια τού Πολιτισμού μας. Ντρέπομαι για την καταγωγή του! Ο τόπος που έβγαλε έναν Μιχαηλίδη, έναν Λιπέρτη, έναν Κώστα Μόντη, μια Κλαίρη Αγγελίδου.....
Ωραία παραδείγματα το λύπη και λύπη, σκέψου Μερόπη μου και το δείγμα ή δήγμα, πόλος ή πώλος, ή και λέξεις που μόνο από το πνεύμα ξεχωρίζεις: ὄρος και ὅρος πχ.

Κλείνω με τον αγαπημένο μας Καβάφη ο οποίος τα είπε όλα στο προφητικό του "Ποσειδωνιάται":

Την γλώσσα την ελληνική οι Ποσειδωνιάται
εξέχασαν τόσους αιώνας ανακατευμένοι
με Τυρρηνούς, και με Λατίνους, κι άλλους ξένους.
Το μόνο που τους έμενε προγονικό
ήταν μια ελληνική γιορτή, με τελετές ωραίες,
με λύρες και με αυλούς, με αγώνας και στεφάνους.
Κ’ είχαν συνήθειο προς το τέλος της γιορτής
τα παλαιά τους έθιμα να διηγούνται,
και τα ελληνικά ονόματα να ξαναλένε,
που μόλις πια τα καταλάμβαναν ολίγοι.
Και πάντα μελαγχολικά τελείων’ η γιορτή τους.
Γιατί θυμούνταν που κι αυτοί ήσαν Έλληνες —
Ιταλιώται έναν καιρό κι αυτοί·
και τώρα πώς εξέπεσαν, πώς έγιναν,
να ζουν και να ομιλούν βαρβαρικά
βγαλμένοι — ω συμφορά! — απ’ τον Ελληνισμό.

Ας μην καταντήσουμε να το ζήσουμε αυτό, για όνομα του Θεού!

ilianews είπε...

little ice age
διάβασε τα σχετικά άρθρα προηγούμενων μηνών για το ζήτημα στο blog
http://neoinileias.blogspot.com/

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη εξαιρετικό ποστ. Ελεος! Αυτό μόνο έχω να πω. Η γλώσσα είναι ζωντανός οργανισμός. Θα πάει παρακάτω, εξελίσσεται, αλλά όχι να κατακρεουργήσουμε το μοναδικό πράγμα που μας συνδέει με αυτό που είμαστε, την παράδοση και τον πολιτισμό μας.

Ευροπαιστίτε!!! Ελεος!

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

Κάτι τέτοια θέματα, σαν αυτό που θίγεις σήμερα, αγαπητή Μερόπη, με στενοχωρούν αφάνταστα.
Στενοχωριέμαι κι αγανακτώ όταν κάποιοι σαν τον Κύριο Ματσάκη κάνουν τέτοιες προτάσεις. Νιώθω σα να μου κλέβουν κάτι.
Με το να "απλοποιήσεις" (βλ.κατακρεουργήσεις) τη γλώσσα με αυτόν τον τρόπο, μας στερούν αιώνες πολιτισμού.
Και για να εξηγούμαι, ακόμη και με την κατάργηση των πνευμάτων και των τόνων εγώ ήμουν αντίθετος. Αυτό δεν το υποστηρίζω κινούμενος από συντηρητικές ή νεοσυντηρητικές απόψεις (μακριά από μένα αυτά), απλώς... κάθε σημάδι, κάθε κουκίδα, κάθε διαφορετικό γραμματάκι πάνω στο χαρτί έχει και είχε την αξία και τη σημασία του. Η δασεία π.χ. ήταν κατάλοιπο από το πρόσφυμα Η που είχαμε στα αρχαία ελληνικά κι αυτό αυτόματα σήμαινε ένα διαφορετικό τρόπο εκφοράς του λόγου. Έτσι όταν λέγαμε Ελλάδα ή αίμα ή αλάτι ή Ελένη με δασεία μπροστά θα έπρεπε να προφέρουμε το πρώτο φωνήεν πιο βαθιά, πιο αισθαντικά, πιο εσωτερικά, η φωνή μας θα έπρεπε να μοιάζει σαν αεράκι που περνάει μέσα από δάσος (δασεία). Το ίδιο και με τα φωνήεντα που τονίζονταν με οξείες ή περισπωμένες και ήταν μακρά ή βραχέα, ανάλογα τραβούσαμε ή κόβαμε τη φωνή μας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα διαφορετικά -ι- και -ε- και -ο-.
Με μια σωστή εκφορά του λόγου ο καθένας που ήξερε "σωστή ορθογραφία" θα μπορούσε ακούγοντας τις λέξεις να βλέπει ταυτόχρονα και τις εικόνες, να τις νιώθει πολύ περισσότερο από απλά ηχητικά ερεθίσματα.
Αλλά, Μερόπη μου, αυτός είναι ο πολιτισμός μας. Να μην μπορούμε να διδάξουμε τη γλώσσα όπως πρέπει, να μην μπορούμε να μεταφέρουμε τον πολιτισμό και τις αξίες μας μέσω αυτής. Χρειάζεται καλλιέργεια πνεύματος για να μιλήσεις σωστά ελληνικά. Εφόσον είμασταν ανίκανοι να το κάνουμε αυτό, τότε τα πνεύματα φαίνονταν άχρηστα και τα καταργήσαμε. Θα καταργήσουμε κι άλλα έτσι που πάμε κι έτσι σε λίγο κομμάτι κομμάτι θα αυτοκαταργηθούμε κι εμείς.
Έπειτα ένας σημαντικός δείκτης είναι και η αισθητική, η ομορφιά του πράγματος. Προσωπικά, πολλές φορές κινούμαι κρίνοντας με αισθητικά κριτήρια και δεν πέφτω έξω. Το άσχημο δεν είναι μόνο στη μορφή, αλλά και στο περιεχόμενο. Η εικόνα του γραπτού με κατακρεουργημένη τη γλώσσα είναι άσχημη (και δεν είναι από συνήθεια, σκέψου το).
Επομένως ας κάνουμε προσπάθεια να διδάξουμε ορθοφωνία στα παιδιά (που τα περισσότερα δεν ξέρουν να μιλάνε κι ούτε να αναπνέουν) και η σωστή ορθογραφία μετά θα ξεπηδήσει μόνη της.

miss little sunshine είπε...

Aυτο το σχολιο του grsex απαντα με γλωσσα αιφνιδιαστικη σε ολα τα "καυτα" ερωτηματα που θετεις Μεροπάκι μου! χαχαχχαχαχαχαα, Θεος!

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη καλημέρα,

δεν ξέρω αν το πρόβλημα είναι ο κ.Ματσάκης (γραφικοί υπάρχουν παντού) ή τα ΜΜΕ που τρέχουν πίσω από κάθε γραφικό κάνοντας είδηση τη γραφικότητα και ανακατεύοντας το σημαντικό με το γελόιο καθώς και εμείς οι τηλεθεατές-καταναλωτές που τους προσφέρουμε πσοοστά τηλεθέασης.

Ανώνυμος είπε...

Meropi μου κι άλλοι προσπάθησαν παλαιότερα και ο Ψυχάρης με τους δημοτικιστές του και ο Βάρναλης, αλλά η ελληνική γλώσσα κρατάει καλά την προίκα της και την ιστορική γραμματική της. Όσο για το γραφικό τύπο δεν θα πω παρά μόνο ότι όσοι έχουν δημόσιο βήμα γίνονται άξαφνα πανεπιστήμονες και όλα τα σφάζουν όλα τα μαχαιρώνουν. Εγώ ανήκω στους περίεργους: αφήνω τον πρώτο λόγο να τον έχουν οι επιστήμονες και πρωτίστως η σοφή γλωσσική κοινότητα. Καλή σου μέρα

Panos είπε...

Μερόπη, οι γλώσσες είναι ζωντανοί οργανισμοί και σαν τέτοιοι συνεχώς μεταλλάσσονται. Καμία γλώσσα δεν έχει μείνει αναλλοίωτη στο χρόνο. Ειδικά σήμερα, λόγω του διαδικτύου και της τεχνολογίας -δες πόσα παιδιά χρησιμοποιούν είτε greeklish είτε κωδικοποιημένη γλώσσα- οι αλλαγές είναι πιο ραγδαίες. Και το θέμα είναι ότι κανείς δε μπορεί να προβλέψει που θα οδηγήσει αυτή η 'εξέλιξη'.

Unknown είπε...

Για όλους εμάς τους εκτός, αυτό θα ήταν καλύτερο. Καλύτερα ή καλλίτερα;

Unknown είπε...

τον κ. Ματσάκη δεν τον ξέρω. Με όσα λες για τη γλώσσα όμως συμφωνώ.

αθεόφοβος είπε...

Μήπως ο ευρωβουλευτής ήταν ο συντάκτης και αυτού του κειμένου που έχω δημοσιεύσει στο παρελθόν;
http://atheofobos.blogspot.com/2007/09/ean-en-eete-ti-einai-euroenglish-ayto.html

Roadartist είπε...

Μεροπη μου αν κ μπαγιάτικες ειδήσεις, οπως λες.. πρώτη φορά το διαβαζω..ίσως επειδή τελευταία εχω χασει γενικοτερα 'επεισόδια'.. Μαλιστα.. αν μη τι αλλο μου φαινεται 'τρομακτικο'.. ευχομαι να μην συμβει αυτο ΠΟΤΕ.. Και δεν νομιζω να συμβει δηλαδη.. ή τουλαχιστον το ελπιζω..
Τη καλησπερα μου :)

Meropi είπε...

-@ Γιώργο μου,
η γλώσσα εξελίσσεται με την πάροδο των αιώνων. Τα πνεύματα και η περισπωμένη νομίζω ότι πράγματι είχε έλθει ο καιρός να φύγουν (δεν εξυπηρετούσαν πια αφού είχαν σχέση με τη διαφορετική προφορά που είχε χαθεί ήδη). Η ξαφνική τέλεια ισοπέδωση όμως που προτείνει ο κ. Εβροβουλεφτήσ είναι πραξικόπημα, δεν έχει σχέση με την εξέλιξη.

-@ miss little sunshine ο grsex δεν είναι τίποτε άλλο παρά διαφήμιση για αξεσουάρ σεξ. Φυσικά το έσβησα το σχόλιο του.

-@ Dora μου
η γλώσσα ακολουθεί από μόνη της την εξέλιξη της με αργά βήματα και όχι πραξικοπήματα τύπου Ματσάκη. Έχεις δίκιο ότι οι γλωσσολόγοι πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο και όχι οι Ιατροδικαστές (ο κ. Ματσάκης είναι ιατροδικαστής)

-@freedomlog μου
έχεις δίκιο ότι οι δημοσιογράφοι τρέχουν πίσω από κάθε γραφικό. Δεν θα ασχολιόμουν με την υπόθεση αν δεν έβλεπα σε αρκετά blog την άποψη ότι είναι ενδιαφέρουσα η πρόταση του κ. Ματσάκη

marianaonice είπε...

Μερόπη μου, η γλώσσα δεν ομιλεί μονάχα, σκέπτεται. Κάθε γλώσσα έχει μια δική της ποιότητα σκέψεως...
Μήπως όλα εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο υποβάθμισης της ελληνικής γλώσσας;; Το πρότεινε άλλωστε ο Γάλλος Υπουργός που προεδρεύει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δεν θυμάμαι το όνομά του), παρότι καλά γνωρίζει ότι η γλώσσα που ομιλεί βασίζεται κατά συντριπτικό ποσοστό σε ελληνικές ρίζες!!
Τι να πω!! Το παράδειγμά σου με τη λύπη και τα λίπη τα λέει όλα!!

Meropi είπε...

-@ Πάνο μου,
συμφωνώ ότι η γλώσσα εξελίσσεται και μεταλλάσσεται. Όπως λέω και πιο πάνω δεν χρειάζονται πραξικοπήματα τύπου Ματσάκη που την ισοπεδώνουν εν μια νυκτί.

-@ Ελένη μου,
τον κ. Ματσάκη τον έμαθα κι εγώ μέσω του τύπου και της τηλεόρασης. Κάθε φορά που θα πάω στην Κύπρο, όλο και κάποια "παράσταση" του πετυχαίνω στην τηλεόραση. Πότε εφορμά στα κατεχόμενα επιδιώκοντας να τον συλλάβουν, πότε αλυσοδένεται στις Αγγλικές Βάσεις κλπ

-@ Αθεόφοβε μου,
το λινκ που γράφεις δεν οδηγεί πουθενά. Κάτι λείπει.

-@ Roadartist μου
κι εγώ ελπίζω να μη γίνει πράξη αυτή η πρόταση, τουλάχιστον έτσι ξαφνικά από τη μια μέρα στην άλλη.

Meropi είπε...

-@ mariana μου,
το σωστό είναι το καλύτερο, έτσι λέει ο Μπαμπινιώτης.

-@ Μαριάνα μου ((on ice)
η γλώσσα έχει ψυχή και σου μιλά. Αν την ισοπεδώσεις χάθηκε η ψυχή της και η δική μας μαζί της

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη καλημέρα, αυτό δεν το ήξερα, υπάρχουν άνθρωποι που συμφωνούν με τέτοιες αηδίες;
Σίγουρα οι γλώσσες εξελίσσονται και αλλάζουν, αλλά οχι στην τύχη και για τηλεοπτικούς λόγους. Ακόμη και οι γλώσσες προγραμματισμού των Η/Υ σχεδιάστηκαν από γλωσσολόγους (μεταξύ αυτών και ο Noam Chomsky) και οχι απο τον κάθε τυχάρπαστο.

αθεόφοβος είπε...

To link είναι σωστό και εμένα μου ανοίγει αμέσως.Κάτι θα παρέλειψες στην αντιγραφή.
Το ποστ είναι της 1-9-07.
http://atheofobos.blogspot.com/2007/09/ean-en-eete-ti-einai-euroenglish-ayto.html

andreas athanasopoulos είπε...

τον Ματσάκη δεν τον ξέρω, ΑΛΛΑ ΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΝΑ ΠΩ..ΓΕΛΙΟ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ!!

faraona είπε...

Ημαρτον, ημαρτον, ελεος.
Τιαλλο θα ακουσουμε?


καλο απογευμα.

Side21 είπε...

Αν και είμαι αντίθετος ..
με κάθε είδους συντηρητικές προσεγγίσεις και λογιωτατισμούς
στο θέμα που έθεσες συμφοιτήτρια,
πιστεύω ότι επεμβάσεις με νυστέρι
στη γλώσσα γενικά δεν ενδείκνυνται.
Εξ άλλου μου έχουν μείνει απωθημένα
απ' όταν η Χούντα μας επέβαλε
δια της βίας την καθαρεύουσα
πάνω που είχα μάθει να εκφράζομαι
με άνεση στην μαλιαρή δημοτική της εποχής μου στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου.
Εσύ μάλλον δεν το βίωσες αυτό
αν άρχισες σχολεία στην Κύπρο ...
Άποψή μου είναι πως η γλώσσα
εξελίσσεται και μεταλάσσεται
σε βάθος χρόνου αργά και δύσκολα.
Η εξέλιξή της αυτή είναι
συνεχής και αμετάκλητη ...
Ας αφήσουμε λοιπόν το χρόνο να δείξει, γυρίζοντας την πλάτη σε γραφικότητες όπως του κ. Ματσάκη ...
Καλό σου μήνα
και ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ...

Meropi είπε...

-@ Aθεόφοβε μου,
νομίζω ότι βρήκα την ανάρτηση σου αυτή δεν είναι;.

-@ freedomlog μου
ναι είδα μερικά τέτοια μπλογκ, γι' αυτό έγραψα την ανάρτηση μου

Meropi είπε...

-@ antarths μου
στην Κύπρο είναι πασίγνωστος ο εν λόγω Κύριος. Γι' αυτό έγραψα μερικά στοιχεία για να καταλάβετε περί τινος πρόκειται...
Έχεις ξανάρθει στο ιστολόγιο μου;; Αν όχι καλώς μου ήρθες.

-@ Φαραόνα μου,
ναι ήμαρτον, αυτό λέω κι εγώ.

-@ Side21 μου παλιέ μου συμφοιτητή,
πράγματι εμείς στην Κύπρο τη δημοτική διδαχτήκαμε. Όταν ήρθα εδώ να σπουδάσω νομικά, αναγκάστηκα να μάθω και την καθαρεύουσα. Θυμάσαι τα συγγράμματα που διαβάζαμε;;;

doctor είπε...

Μιλάμε για προσβολή της στοιχειώδους αισθητικής...

- Πόσα σουβλάκια θες;

- εεεε δοίο!!!

mmexer είπε...

Κατ αρχάς καλησπέρα. Επανήλθα στην μπλογκόσφαιρα και θα είμαι πιο τακτικός αναγνώστης σου πλέον :)


Απ' τους πλέον γραφικούς ανθρώπους. Ντάξει όλοι κλάνουμε μην το κάνουμε και θέμα.

Δεν έχω καλύτερη απάντηση για τον κύριο, συγγνώμη! :)

Meropi είπε...

-@ doctor μου,
χα χα χα γέλασα με το παράδειγμα, μόνο που έχεις παραβεί τη Ματσάκικη γραφή!

-@ mmexer μου,
αυτός το κάνει θέμα αυτό που είπες...

Ανώνυμος είπε...

Άργησα μα έχω μια πολύ σημαντική προσθήκη η οποία ίσως και να δικαιολογεί την αμπαλατοσύνη αυτού του κατά τ'άλλα ιδιοφυούς ανθρώπου:

1. Τελείωσε την ιατρική της τότε Αγγλίας με άριστα.
2. Έγινε ιατροδικαστής και το εξάσκησε για πολλά χρόνια.
3. Ταυτόχρονα είναι πολιτικός με "όραμα".

Ενώ τα τρία πιο πάνω σημεία από μόνα τους θα έπρεπε να σε κάνουν να τον πας με τα χίλια, σε συνδυασμό μπορούν να είναι μόνο καταστροφικά.

(Προσπαθισα να γραψο το πιο πανο απλοπιιμενα, αλλα εκανα σινεχια ορθογραφικα λαθι, οπότε το γιρισα στιν περιπλοκι γραφι)

ΥΓ. Πρότεινε νομίζω να αφαιρεθούν και οι τόνοι. Τότε το λιπι θα σήμαινε λείπει, λίπη, λύπη ή λυπεί! Και το φιλι θα σήμαινε φίλη, φίλοι, φιλί ή φυλή!

Meropi είπε...

-@ Δόκτωρ Ψυχία μου,
άργησα να πάρω είδηση το σχόλιο σου αυτό. Ναι το ήξερα ότι ο Ματσάκης μας ήταν ιατροδικαστής, αλλά δεν ήξερα ότι πήρε το πτυχίο του με ΑΡΙΣΤΑ. Καμιά φορά οι ιδιαίτερα ευφυείς άνθρωποι βγαίνουν εντελώς ιδιόρρυθμοι, για να μην πω κάτι χειρότερο...