Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2010

"Ναι κι εγώ μισώ τη Διευθύντρια......"






Διαβάζω στο διαδίκτυο ότι έχει ξεσηκωθεί θύελλα, λόγω της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων του Γυμνασίου Χρυσοπηγής στα Χανιά της Κρήτης να αποβάλει, μάλλον πιο συγκεκριμένα να υποχρεώσει μια 14χρονη μαθήτρια να αλλάξει σχολείο. Και τούτο γιατί δημιούργησε, λέει, μια ομάδα στο Facebook με την ονομασία «Ναι, κι εγώ μισώ τη διευθύντρια...». Η είδηση αυτή με ενέβαλε σε ορισμένες σκέψεις. Κατ’ αρχάς δεν πιστεύω ότι η δεκατετράχρονη μισεί στην κυριολεξία τη διευθύντρια. Το πολύ πολύ να την αντιπαθεί. Είναι γνωστό ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν υπερβολικές και συχνά επιπόλαιες εκφράσεις, για να εκφράσουν τα συναισθήματα τους. Αυτό δε που θα έπρεπε να απασχολήσει την εκπαιδευτικό, κατά τη γνώμη μου, πιο πολύ είναι όχι πώς να τιμωρήσει τη μαθήτρια της, αν το μόνο της παράπτωμα είναι αυτή η δήλωση στο διαδίκτυο, αλλά ο λόγος που την αντιπαθεί τόσο αυτή, όσο όλοι οι άλλοι μαθητές (που δεν είναι λίγοι) που γράφτηκαν ως μέλη του γκρούπ. Η συμπάθεια και ο σεβασμός δεν επιβάλλονται στους μαθητές με τιμωρίες, αλλά εμπνέονται με την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού.
Επειδή όμως κάθε περίπτωση πρέπει να εξετάζεται απ΄ όλες τις πλευρές της, ας δούμε τώρα και την άλλη πλευρά. Διάβασα κάπου ότι η μαθήτρια είχε ανεβάσει στο Facebook και βίντεο με τους καθηγητές της που το είχε τραβήξει εν αγνοία τους και ότι αυτό είναι που μέτρησε στην απόφαση για τιμωρία της. Αυτό το τελευταίο, χμμμ θα έλεγα, αν βέβαια αληθεύει, ότι πράγματι σηκώνει κάποιου είδους τιμωρία (ίσως όμως όχι τόσο βαριά όσο αυτή που επιβλήθηκε). Η αίσθηση της ασυδοσίας δεν μου φαίνεται ότι κάνει καλό στους έφηβους μαθητές. Ναι, μπορούν να έχουν αρνητικά συναισθήματα εναντίον του δασκάλου τους, πράγμα που πρέπει να προβληματίσει τον τελευταίο. Δεν έχουν όμως το δικαίωμα να προσβάλλουν την προσωπικότητα του βγάζοντας εν αγνοία του την εικόνα του στο διαδίκτυο υπό μορφή βίντεο, το οποίο μάλιστα λήφθηκε παράνομα την ώρα του μαθήματος.
Ένας άλλος προβληματισμός που μου δημιουργήθηκε από την πιο πάνω είδηση είναι ο εξής: Ο πρόεδρος της τοπικής ένωσης καθηγητών (της ΕΛΜΕ), πληροφορούμενος την τιμωρία της μαθήτριας, είπε ότι «η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει το πόσο μεγάλο έλλειμμα και κενό υπάρχει στους εκπαιδευτικούς σε ό,τι αφορά τη γνώση περί του ψηφιακού κόσμου» και συμπλήρωσε ότι «η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα δινόταν αν οι εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας και χρησιμοποιούσαν τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους. Θα γνώριζαν τι σημαίνει facebook και έτσι δεν θα πανικοβάλλονταν με το παραμικρό». Τις δηλώσεις αυτές είναι αλήθεια ότι δεν τις κατανόησα πλήρως. Τι θέλει να πει ο ποιητής? Ότι αν οι καθηγητές ήταν εξοικειωμένοι με την τεχνολογία γνωρίζοντας να χρησιμοποιούν καλύτερα το διαδίκτυο και το facebook, θα κατανοούσαν τα αισθήματα «μίσους» της μαθήτριας και θα ήταν πιο επιεικείς? Συμφωνώ μεν ότι χρειάζεται η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την τεχνολογία, αλλά αμφιβάλλω αν αυτή η εξοικείωση αυξάνει το αίσθημα επιείκειας του εκπαιδευτικού προς τον εκπαιδευόμενο. Η συνεχής επιμόρφωση πάνω σε παιδαγωγικά θέματα είναι αυτή που συνεισφέρει προς αυτή την κατεύθυνση, αν δεν κάνω λάθος.
Τέλος προβληματίζομαι. Μαζί με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στις νέες τεχνολογίες, μήπως θα έπρεπε και τα παιδιά να εκπαιδεύονται πώς να μην υπερεκτίθενται επιπόλαια στο facebook και στους άλλους τόπους κοινωνικής διαδικτύωσης ή όπως αλλιώς λέγονται? Το διαδίκτυο δεν είναι η παρέα τους, όπου μπορούν να χαζολογούν και να τα "σούρνουν" στους δασκάλους τους, χωρίς συνέπειες. Ό,τι αναρτάται στο διαδίκτυο εκτίθεται δημόσια και είναι δύσκολο να το πάρει κανείς πίσω.

38 σχόλια:

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Μεροπάκι μου, με εξόργισε η στάση της διευθύντριας, η "απαίδευτη" μαντάμ που αντί να προβληματιστεί στα γιατί προχώρησε στη δύναμη της στείρας εξουσίας της.

Πιο πολύ με τρέλανε η μάνα (ρουφιάνος) που ενημέρωσε την υψηλοτάτη δίχως να μιλήσει με το κορίτσι μια και η δίκη της κόρη είναι στο ίδιο σχολείο!

Παράδειγμα για το δικό της παιδί πρώτα!

gpointofview είπε...

Αυτό που δεν ( ή κάνεις πως δεν) καταλαβαίνεις από την δήλωση του προέδρου της τοπικής ΕΛΜΕ είναι ότι οι καθηγητές (ειδικά οι παλιότεροι) δεν έχουν ιδέα από κομπιούτερ και ίντερνετ και φαντάζονται το φέϊσμπούκ σαν κάτι το σοβαρό. Αν η διευθύντρια κατανοούσε τη σημασία του, αν ήξερε ότι ο καθένας γράφει ότι θέλει ατεκμηρίωτα και ότι κανένας σοβαρός ΄ανθρωπος δεν το παίρνει στα σοβαρά, θα χαμογελούσε και θα άλλαζε πλευρό.
Φυσικά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ εμμέσως λέει ότι με το μισθό που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να έχουν πρόσβαση στην νέα τεχνολογία.
Πρώτα τα σεμινάρια επιμόρφωσης ήταν επιδοτούμενα (για αγορά κομπιούτερ), τώρα όχι. Οπότε ποιός θυσιάζει τριών μηνών μεσημεριάτικη ανάπαυση για να μάθει πέντε πράγματα που αν δεν έχει κομπιούτερ και γραμμή ίντερνετ να εξασκηθεί θα τα ξεχάσει σε τρεις μέρες ;

Odysseas είπε...

Συμφωνώ μαζί σου πως αντί να τιμωρηθεί με αυτόν τον τρόπο η μαθήτρια, θα έπρεπε να προσπαθήσει η διευθύντρια να καταλάβει τι οδήγησε σε αυτήν τη συμπεριφορά. Βέβαια, αν ήταν τόσο ανοιχτόμυαλη, μάλλον δε θα την αντιπαθούσαν οι μαθητές της...

Διαφωνώ όμως ως προς την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις νέες τεχνολογίες, και ειδικά με το facebook στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αν η διευθύντρια καταλάβαινε τι είναι το facebook, δε νομίζω να ήταν τόσο ακραία η αντίδρασή της.

Ακόμα σημαντικότερο, για να εκπαιδεύσουν τους μαθητές τους στο πως να χειρίζονται τις νέες τεχνολογίες (και πως να μην εκτίθονται), θα πρέπει οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να τις έχουν κατανοήσει. Φοβάμαι πως οι περισσότεροι δάσκαλοι/καθηγητές (ειδικά αυτοί που είναι σχετικά προχωρημένης ηλικίας), έχουν μεσάνυχτα γύρω από τις νέες τεχνολογίες. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως καμιά ουσιαστική επιμόρφωση δε γίνεται από το αρμόδιο υπουργείο...

tinkerbell είπε...

Είναι ένα ακραίο αλλά ουσιαστικό παράδειγμα για το που στέκεται η εκπαίδευση και υπογραμμίζει τι είδους σχέση υπάρχει μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών: καμία!
Έχω προσέξει ότι στα σχολεία σε μαθαίνουν ένα κατεβατό πράγματα, την ύλη που ορίζει δεν ξέρω κι εγώ ποιος αλλά ξεχνάνε να μάθουν στα παιδιά το σημαντικότερο: να σκέφτονται, να έχουν κρίση και να μπορούν να πάρουν αποφάσεις. Τους λένε αυτά πρέπει να ξέρετε και μάθετέ τα, και τέλος.

Phivos Nicolaides είπε...

Να τη μισείς πρέπει...

bestman είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
bestman είπε...

Μερόπη μου σε χαιρετώ. Δύο παράμετροι σημαντικές για το θέμα:

Η πρώτη είναι η συμπεριφορά της διευθύντριας και των καθηγητών. Όταν κάποιος έφηβος έχει τα κότσια ή την αφέλεια της ηλικίας αν θέλετε να δημοσιοποιήσει αυτό που νιώθει, IMHO κάνεις ένα μόνο πράγμα: ΤΟ ΨΑΧΝΕΙΣ.
Το πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι αποτελεί ίδιον μιας κατ' εμέ ξεπερασμένης και στενοκέφαλης νοοτροπίας.
Η δεύτερη παράμετρος αφορά το Facebook και τα "κοινωνικά μέσα" αυτά καθεαυτά. Και είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε πως ό,τι δημοσιοποιείται μένει στο διαδίκτυο επ΄άπειρον. Οπότε πρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς δημοσιοποιούμε...

13 Φεβρουαρίου 2010 4:15 μ.μ.

Swell είπε...

Aν η λογική της διευθύντριας περάσει συνολικά στο δημόσιο βίο, φοβάμαι ότι θα με κρεμάσουν στο Σύμταγμα, για όσα έχω "σύρει" στο Γιωργάκη...

Meropi είπε...

-@Αντιγόνη μου,
ναι κι εμένα μου έκανε εντύπωση η μητέρα που "κάρφωσε" τη συμμαθήτρια της κόρης της.

-@gpoint μου,
ναι μου πέρασε από το μυαλό η εξήγηση που δίνεις, αλλά όμως πάλι σκέφτομαι ότι ο στενόμυαλος όση τεχνολογία και να μάθει δεν θα το πάρει χαλαρά αυτό που έγινε.

Meropi είπε...

-@Οδυσσέα μου,
ναι συμφωνώ ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιμορφωθούν στη νέα τεχνολογία, αλλά πάνω απ' όλα πρέπει να γίνεται συνεχώς επιμόρφωση πάνω σε παιδαγωγικά θέματα. Αυτή η επιμόρφωση θα αποδώσει περισσότερο. Έτσι νομίζω τουλάχιστον.

Meropi είπε...

-@tinkerbell μου,
κατ' αρχάς θέλω να σε καλωσορίσω στο ιστολόγιο μου. Νομίζω είναι η πρώτη φορά που μου αφήνεις σχόλιο, έτσι δεν είναι?
Στις επισημάνσεις σου συμφωνώ. Εκπαίδευση δεν είναι να σου αραδιάσουν γνώσεις από την ύλη του Υπουργείου Παιδείας, αλλά η παροχή πραγματικής μόρφωσης. Καλός εκπαιδευτικός είναι αυτός που σου εμπνέει αγάπη και εμπιστοσύνη.

-@Φοίβο μου,
να σου πω την αλήθεια δεν τη μισώ, αλλά ούτε και η μαθήτρια τη μισεί νομίζω.

Meropi είπε...

-@bestman μου
εξίσου σοβαρή με την πρώτη παράμετρο είναι και η δεύτερη. Πρέπει να μάθουν τα παιδιά να μην εκθέτουν στο διαδίκτυο τόσο επιπόλαια τα αισθήματα τους, υπερβάλλοντας τα μάλιστα.

Meropi είπε...

-@Swell μου,
αν πράγματι το μόνο που έκανε η μαθήτρια είναι να γράψει στο διαδίκτυο ότι "μισεί" τη Διευθύντρια της, απλώς αντιδρά, έστω και υπερβολικά, στην εξουσία, την οποία κρίνει αρνητικά μ' αυτόν τον τρόπο. Ακριβώς όπως κάνεις κι εσύ στο ΓΑΠ. Χα χα χα!
Αν όμως αληθεύει ότι ανήρτησε και βίντεο που τράβηξε εν αγνοία των καθηγητών της, τότε νομίζω ότι έκανε κάποιο ατόπημα, για το οποίο πρέπει να τιμωρηθεί, κατά κάποιον τρόπο. Χωρίς να εννοώ ότι η τιμωρία της πρέπει να είναι αυτή της υποχρεωτικής αλλαγής σχολείου, την οποία βρίσκω πολύ αυστηρή για ένα παιδί 14 χρονών.

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

και νομίζουν ότι με αυτούς τους τρόπους, θα σβήσουν τη φωτιά που άναψε στο σχολείο τους;
¨Εχουν ανάγκη άλλων παρεμβάσεων.

Side21 είπε...

Απ' ότι κατάλαβα ...
το μόνο που δεν απασχόλησε
την Κα Διευθύντρια και το σύλλογο
των καθηγητών ήταν να αναρωτηθούν
για τα αίτια που έφεραν τους μαθητές
να αντιδρούν μ' αυτόν τον τρόπο !!!
Όπως έχουν καταντήσει τα δημόσια σχολεία
με το πρόγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας τους
αποτελούν την πρέσσα που συνθλίβει τις προσωπικότητες των παιδιών σ' αυτή την ευαίσθητη ηλικία !!!

ΦΟΡΑΔΑ ΣΤ΄ ΑΛΩΝΙ είπε...

Να θυμήσω
''αυτό'' αλλά και πολλά παρόμοια παγκοσμίως περιστατικά.
Στους περισσότερους από εμάς επίσης συμμετέχοντας σε κάποιο forum, blogs κάποιου free press :)))
ή ακόμα και στο προσωπικό μας blog έχει συμβεί να διαπληκτιστούμε έντονα, στην καλύτερη των περιπτώσεων, :)) όταν κάποιος γνωστός μας και προσωπικά ή εντελώς αγνώστος, εσκεμμένα ή άθελά του, έγραψε κάτι που μας ενόχλησε, μας πρόσβαλε, μας διέβαλε.

Γι΄αυτό και δεν πιστεύω ότι είναι μόνο οι καθηγητές, ή μόνο τα παιδιά που χρειάζονται παιδεία όχι τόσο στα τεχνικά περί του Internet, όσο γενικά περί του τι ακριβώς σημαίνει και πως μπορεί να εξελιχθεί, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, όλη αυτή η ιστορία του τρόπου αυτού επικοινωνίας.

Αν είναι πανεύκολο και καθημερινό φαινόμενο για ενήλικες να γίνονται μαλλιοκούβαρα καθημερινώς on line, είναι ευκολότερο για κάποιον 14 χρονών να πει επίσης οn line μια κουβέντα ή και πολύ περισσότερες παραπάνω.
Γιατί από πολλά τέτοια περιστατικά φαίνεται ότι αυτό που οι περισσότεροι δεν έχουμε κατανοήσει είναι ότι η διαδικασία αυτή μέσω internet, κάνει τον κάθε λόγο μας, λόγο δημοσιευμένο άρα δημόσιο.

Ένα δημοφιλές blog π.χ ή μια σελίδα στο facebook με μεγάλο αριθμό μελών, διαβάζεται καθημερινά από πολύ περισσότερους αναγνώστες απ΄ότι μια εφημερίδα μικρής κυκλοφορίας. Τα κείμενα, τα σχόλια, τα πάντα είναι σε δημόσια θέα, αν δεν έχουμε προνοήσει να μην είναι.

Οι μεγαλύτεροι, γενικώς, λοιπόν πιστεύω πως χρειάζεται εκπαίδευση επί του θέματος, για να μπορέσουν να καθοδηγήσουν και τα παιδιά κυρίως με το παράδειγμά τους κι όχι με άσκοπες φανφάρες.
Διότι προσωπικώς τα μεγαλύτερα ξεφτιλίκια τέτοιου και χειροτερου είδους, από "μεγάλους" να έχω συναντήσει στο internet και όχι από παιδιά.

αθεόφοβος είπε...

Δυστυχώς οι μικρόνοες αυτοί καθηγητές δημιούργησαν μόνοι τους μια εστία αναταραχής στο σχολείο τους γιατί δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι δεν προκαλούν τον σωφρονισμό των μαθητών τους αλλά την εξέγερση τους.
Το αισθητήριο των μαθητών για τους καθηγητές τους είναι πάντα αλάνθαστο.
Όλοι μας θυμούμαστε ποιοί από τους καθηγητές μας ήσαν αγαπητοί και καλοί και ποιοί τελέιως άχρηστοι.

VAD είπε...

Εργαζόμενη υβρίζεται και συκοφαντείται,εργαζόμενοι βιντεοσκοπούνται εν 'ωρα εργασίας,εργαζόμενοι παρεμποδίζονται εν ώρα εργασίας, αν η μητέρα της μαθήτριας βρισκόταν στη θέση των ανωτ'ερω εργαζόμενων ,πώς θα αντιδρούσε η κοπελιά;Θα εκανε σελιδα στο facebook "KATAΠIEZOYN TH MHTEΡA MOY;
Αν αληθεύει το ρεπορτάζ,η νεαρή στη μέση της χρονιάς εχει ήδη ξεπεράσει το όριο των απουσιών!Για όσους ζούμε από κοντά τα πράγματα, κάτι λεει αυτό!Αρα η "ποινή" της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος μόνο ποινή δεν ειναι,αντιθετα προστατεύει τη μαθήτρια να μη χάσει χρονιά.
Μην πυροβολείτε τους πιανίστες λοιπόν!Η απόφασή τους προστατεύει την κοπέλα,αρκει να το νιώσει η ίδια...

psychia είπε...

Το θέμα έχει πολύ περισσότερες και βαθύτερες διαστάσεις και συνέπειες. Αν ευσταθεί η εικόνα μιας 14χρονης νεαρής που στη ζωή της πρωταγωνιστεί η παραβατικότητα (απουσίες, βίντεο, και πόσα άλλα που δεν γνωρίζουμε), τότε η δημιουργία αυτής της σελίδας δεν είναι ένα μεμονωμένο, φαινομενικά ασήμαντο γεγονός, αλλά ένα μέρος μιας σειράς γεγονότων και συμπεριφορών.

Το να διώχνεις έναν τέτοιο έφηβο απ'το σχολείο του (όταν πιθανότατα βιώνει την εγκατάλειψη και στο σπίτι του), έστω μέσω εξαναγκασμού, το μόνο που κάνεις είναι ότι επιδεινώνεις το πρόβλημα ενώ ταυτόχρονα νίπτεις τας χείρας σου, αποποιείσαι των ευθυνών σου ως εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό ίδρυμα, και αναμένεις άλλους να τις αναλάβουν.

Δεν αμφιβάλω πως η διευθύντρια είναι εστία "μίσους". Αν δεν ήταν θα φρόντιζε η σχολική κοινωνία να είχε αγκαλιάσει ένα τέτοιο παιδί με τις αδυναμίες και τα προβλήματα που το οδηγούν στο να έχει τέτοιες προκλητικές και αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές (όσο σοβαρές και ανυπόφορες να είναι αυτές) έτσι ώστε να αισθάνεται ασφαλές και να αναπτυχθεί σωστά, αντί να το διώξει.

Σοφία είπε...

Μερόπη, με την τελευταία παράγραφο και μόνο, έχω να πω ότι ΕΓΡΑΨΕΣ!!

Arteacher είπε...

Χαίρομαι που ξεκαθαρίζει κάπως η κατάσταση για αυτήν την φαινομενικά παράλογη και εξοντωτική απόφαση του συλλόγου καθηγητών. Αυτό το γράφω έχοντας πάρει μέρος σε αρκετούς τέτοιους συλλόγους σε "διαπολιτισμική" περιοχή όπου η εφηβική σχολική παραβατικότητα-και εγκληματικότητα- έχει ξεπεράσει τα όρια συναγερμού εδώ και χρόνια.
Όντως η βιντεοσκόπηση και η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την ώρα του μαθήματος είναι σοβαρό αδίκημα αφού υπάρχει ανάλογη υπουργική απόφαση. Η υβριστική έστω χρήση του διαδικτύου όμωςδεν αποτελεί παρά δημόσια προσωπική εξύβριση (σε τελική ανάλυση) του Διευθυντή του σχολείου που φυσικά δεν είναι ούτε Θρησκευτικό ούτε Εθνικό σύμβολο, παραπάνω από όσο είναι ένας (ανώτερος έστω) δημόσιος υπάλληλος. Οπωσδήποτε η ποινή είναι εξοντωτική για τον μαθητή, αφου τον κατατάσσει έτσι, έστω απλοϊκά, στον "υπόκοσμο" της νεολαίας της μικρής επαρχιακής πόλης. Αυτή η ποινή ας σημειωθεί ότι είναι η τελευταία που μπορεί να επιβληθεί διοικητικά από το σχολείο, μετά επεμβαίνει η δικαιοσύνη.
Δεν είμαστε δικαστές αλλά δάσκαλοι και πρότυπα για τους εφήβους...Η συμφωνία του πατέρα στην μικρή επαρχιακή πόλη δεν σημαίνει σχεδόν τίποτε άλλο παρα ότι το παιδί θα μείνει μόνο του και αβοήθητο σε μια τόσο δύσκολη ηληκία και φάση της ζωής του. Εξ άλλου ο πατέρας ΔΕΝ είναι ούτε Δάσκαλος ούτε ειδικός Επιστήμων...
Έχοντας δεχθεί σοβαρές απειλές απο ανήλικους μαθητές μέσα στην τάξη και απο τους (σχεδόν πάντα περιθωριακούς και κακοποιητικούς) γονείς τους, πιστεύω ότι πρέπει να κινηθεί ΕΔΕ για τις συνθήκες της επιβολής της ποινής και την νομιμότητά της. Με το φόβο να χαρακτηριστώ "χειροκροτητής" χαίρομαι για την άμεση αντίδραση της υπουργού και την αποστολή ειδικευμένου ψυχολόγου επιτόπου...Άν προκύψει ευθύνη για τους καθηγητές η ποινή θα πρότεινα να είναι υποχρεωτική Εξάμηνη διδασκαλία στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας- ή στον Δεντροπόταμο Θεσσαλονίκης και επιστροφή την καινούρια χρονιά στο σχολείο τους...
Έτσι για να δούμε τι σημαίνει ενδοσχολική βία και εφηβική Παραβατικότητα.

dyosmaraki είπε...

Εμένα με ενοχλεί αφάνταστα η ασυδοσία στη χρήση κινητών τηλεφώνων για βιντεοσκόπηση εν ώρα μαθήματος. Οι έφηβοι έχουν φτάσει στα όρια βλακείας. Προσπαθώντας να αποσπάσουν ένα δευτερόλεπτο τηλεοπτικής δημοσιότητας βιντεοσκοπούν ότι μπούρδες μπορεί να φανταστεί κανείς (αρκεί να κάνετε μια βόλτα στο youtube και να δείτε χαζές βιντεοσκοπήσεις εν ώρα μαθήματος).
Μήπως θα έπρεπε να τοποθετηθούν μηχανήματα στα σχολεία που να απενεργοποιούν τα κινητά???? Εάν θέλουν ας τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα. Η ώρα του μαθήματος έχει καταντήσει παιδική χαρά λόγω της χρήσης των κινητών...

Οσο για τη δήλωση της μαθήτριας και πάλι τη θεωρώ κουτή. Εάν είχε προβλήματα με τη διευθύντριά της (και εάν είχε βάσιμα επιχειρήματα) θα προτιμούσα είτε να μιλήσει ευθέως στην διευθύντριά της, είτε (εάν η διευθύντρια ήταν καμιά στρίγγλα) να ζητήσει από την μητέρα της να μεσολαβήσει. Και αν ακόμη και εκείνη δεν έβρισκε άκρη τότε υπάρχουν τα αρμόδια εκπαιδευτικά όργανα στα οποία θα μπορούσαν να απυθυνθούν και να κάνουν τα παράπονά τους.
Η υπερβολή των εφήβων πολλές φορές φτάνει στα άκρα και κάπου νομίζω πως πρέπει να μάθουν πως υπάρχουν κάποια όρια.
(Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς)

Ευάγγελος είπε...

Meropi μου σε χαιρετώ και σου εύχομαι καλή Σαρακοστή! 'Εχει κάνει πολλούς γύρους η είδηση αυτή κι είναι αλήθεια πως έχει αναλυθεί από διάφορες πλευρές. Δεν θα μπω στην ουσία, μα, με αυτή την αφορμή θα ήθελα να πω, ότι δεν χρειάζονται ανάταξη μόνο τα δημόσια οικονομικά μας και τα θέματα των σχέσεών μας με τις αγορές. Συνόλική και εκ βάθρων αναθεώρηση της πολιτικοκοινωνικής μας οργάνωσης χρειάζεται. Πολλά θα πρέπει να αναθεωρήσουμε και να ξαναδούμε διαφορετικά. Η παιδεία κι ιδιαίτερα αυτό που ονομάζεται "εκπαιδευτικό σύστημα" που είναι από τους κορυφαίους -κατ' εμέ- θεσμούς, βουλιάζει χρόνο με το χρόνο αποσαθρωμένο κι ελλειμματικό, μπάζει από παντού -κατά το κοινώς λεγόμενο- και χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση από όλους μας, πολιτεία, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά. Απαιτείται και στον τομέα αυτό υπερπροσπάθεια... Ελπίζω ότι οι πολιτικές που θ' αναπτυχθούν και στον τομέα αυτό θα ανατρέψουν λογικές του περασμένου αιώνα και θα δώσουν και 'κει την αναγκαία φρεσκάδα (με την προϋπόθεση βέβαια, ότι θα εξασφαλιστούν και οι αναγκαίες πιστώσεις)...

marianaonice είπε...

Μαζί με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στις νέες τεχνολογίες, μήπως θα έπρεπε και τα παιδιά να εκπαιδεύονται πώς να μην υπερεκτίθενται επιπόλαια στο facebook και στους άλλους τόπους κοινωνικής διαδικτύωσης ή όπως αλλιώς λέγονται? Το διαδίκτυο δεν είναι η παρέα τους, όπου μπορούν να χαζολογούν και να τα "σούρνουν" στους δασκάλους τους, χωρίς συνέπειες. Ό,τι αναρτάται στο διαδίκτυο εκτίθεται δημόσια και είναι δύσκολο να το πάρει κανείς πίσω.

Αυτό και μόνο τα λέει όλα σχετικά με το πρόβλημα.. που δεν είναι απλό και δεν αφορά μόνο την ανεπάρκεια ενός εκπαιδευτικού ή την παραβατικότητα μιας μαθήτριας, αλλά κυρίως αφορά τη λάθος εκτίμηση που έχει καλλιεργηθεί στα παιδιά για την ηλεκτρονική τεχνολογία.

δεσποιναριον είπε...

Συμφωνω κι εγω απολυτα με την τελρυταια παραγραφο. Πιστευουν μερικα παιδια οτι μπορουν να κανουν οτι θελουν και δε θα τους παρει κανεις χαμπαρι. Λιγη επιμορφωση πανω σ' αυτο το θεμα δε θα εβλαφτε. Απο τους ιδιους τουε δασκαλους. Εχουν παρατηρηθει κι εδω προβληματα με μαθητες που βριζουν αλλους μαθητες καταλογιζοντας τους τα ακαταλογιστα και μετα οι μυνησεις απο τους γονεις πεφτουν συννεφο. Ειμαι εναντιον των σπασμωδικων κινησεςν, το ιντερνετ ειναι κομματι της ζωης μας, ας μαθουμε ολοι μεχρι που μπορουμε να φτασουμε.
Καλη Σαρακοστη Μεροπακι μου!

Meropi είπε...

-@ Κομμούνι μου,
-@ Side21 μου
στα σχολεία χρειάζεται πράγματι μια άλλου είδους επέμβαση στα "προβληματικά" παιδιά, με ψυχολόγους κλπ. Νομίζω ότι και οι εκπαιδευτικοί αφήνονται αβοήθητοι σ' αυτό το έργο.

Meropi είπε...

-@Φοράδα μου,
μεγάλη συζήτηση αυτή που άνοιξες. Η αλήθεια είναι ότι μικροί μεγάλοι αυτοφακελωνόμαστε στο διαδίκτυο και χρειαζόμαστε εκπαίδευση πάνω σ' αυτό. Εμείς οι μεγάλοι όμως είμαστε, συνήθως (όχι πάντα) κάπως πιο επιφυλακτικοί. Τα παιδιά αφήνονται επιπόλαια και χαλαρά να αυτοεκτίθενται. Καλό είναι λοιπόν όταν στο σχολείο μαθαίνουν τους υπολογιστές να τους λενε και δυο λόγια πώς να προστατεύονται.

Meropi είπε...

-@Αθεόφοβε μου,
συμφωνώ ότι το αισθητήριο των μαθητών είναι, κατά κανόνα, αλάνθαστο πάνω στο θέμα ποιοι καθηγητές αξίζουν το σεβασμό και ποιοί όχι. Καμιά φορά όμως παιδεύουν και τους καλούς καθηγητές.

-@VAD μου,
διάβασα κι αυτή την εκδοχή που λες για τη μαθήτρια. Ότι δηλαδή είχε φτάσει το όριο των απουσιών και θεώρησαν οι καθηγητές της καλύτερη αυτή την τιμωρία, παρά να χάσει τη χρονιά. Δεν ξέρω κατά πόσο αληθεύει.

Meropi είπε...

-@psychia μου,
πολύ ωραία η ανάλυση σου, μου άρεσε. Εσύ ως ειδική (ψυχίατρος παιδιών αν δεν κάνω λάθος) κάτι παραπάνω ξέρεις από μας.

-@Σοφία μου,
ευχαριστώ που θεωρείς ότι έγραψα. Πολύ ωραίο κομπλιμέντο για ένα blogger!

tzonakos είπε...

Τον Swell γρήγορα στο Σύνταγμα.
Λοιπόν πολυ καλό θέμα, Μερόπη.
Κατ' αρχήν η ίδια η κοινότητα των εκπαιδευτικών πρέπει να αποφασίσει πώς θα αντιμετωπίζονται τέτοια περιστατικά γιατι σαφώς θα συμβεί ξανά και μπορεί να ειναι ενα γκρούπ με όνομα "θα σκάσω τα λάστιχα των καθηγητών" και μετά ενα άλλο "κι εγω θα βάλω σκορδαλιά στη βενζίνα της διευθύντριας" ... και πάει λέγοντας.
Ως πού ειναι τα όρια του ανεκτού και πόσο σοβαρά πρέπει να λαμβάνονται αυτά και πώς να αντιμετωπίζονται.
Συμφωνώ οτι διάφορες *μπιπ* ιστορίες που ακούω με το facebοοk ειναι απαράδεκτες αλλα εδω ειναι που ειδικά για ανήλικους επιβάλλεται οι γονείς τους να ελέγχουν 100% τι κάνουν στο διαδίκτυο, άλλωστε εκ νόμου περι προστασίας ανηλίκων κλπ κλπ απορρέει η ευθύνη ή/και συνυπευθυνότητα των γονέων για πράξεις των παιδιών τους γενικότερα.
Εντάξει, το να γράψει κάποιος οτι μισει την διευθύντρια δεν ειναι και κανα μέγα έγκλημα, εδω εμεις οι μεγάλοι κάθε μέρα λέμε οτι μισούμε κάποιον ή αντιπαθούμε κάποιους και εχουμε και άλλους που και αυτοί αντιπαθούν τους ίδιους.
Τελικά γίνεται μέγας ντόρος ΠΑΛΙ για το #@$%^&%$^* faceboοk και όλο αυτο δίνει την εντύπωση οτι πρέπει καλά και ντε να γνωρίζουν οι δάσκαλοι το facebοοk !!!
Θα μας τρελάνετε ;
Πάνε να περάσουν αυτο σαν απαραίτητο εργαλείο ;
Είμαστε στα καλά μας ;
Η μήπως η νέα γενιά θέλει την ευκολία των γκρίκλις, της δηθεν φιλίας και ψευδεπίγραφης κοινωνικότητας ;

Meropi είπε...

-@Arteacher μου,
κατ' αρχάς σε καλωσορίζω στη γειτονιά μου. Καταλαβαίνω ότι είσαι εκπαιδευτικός και πολύ καλός μάλιστα. Πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη σου.

-@dyosmaraki μου,
αυτή η υπόθεση με τα κινητά και τις βιντεοσκοπήσεις κι εμένα με ενοχλεί, χωρίς να είμαι εκπαιδευτικός. Πρέπει κάπως να βρεθεί ένας τρόπος να σταματήσει.

Meropi είπε...

-@Ευάγγελε μου,
το θέμα είναι πώς θα γίνει αυτή η εκ βάθρων αναθεώρηση της παιδείας. Πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ που θα πατάσσει την παραπαιδεία. Έχει καταντήσει το σχολείο πάρεργο για τα παιδιά, αλλά και για αρκετούς (για να μη γενικολογώ) από τους καθηγητές.

-@Μαριάνα μου
το θέμα είναι να βρεθεί κάποιος να διδάξει κάποιος τα παιδιά για τις παγίδες του διαδικτύου. Και πολλοί μεγάλοι βέβαια χρειάζονται εκπαίδευση, αλλά αυτούς ποιος να τους διδάξει πια?

Meropi είπε...

-@Δέσποινα μου,
οι τόποι κοινωνικής διαδικτύωσης (νομίζω ότι έτσι τους λένε) πράγματι έχουν γίνει μέρος της σύγχρονης ζωής. Το θέμα είναι να μάθουμε όλοι και ιδίως τα παιδιά να χειριζόμαστε αυτά τα θέματα με σύνεση. Εγώ να πω την αλήθεια δεν ασχολούμαι με τα facebook κλπ Ένα blog έχω κι αυτό με το ζόρι.

-@Τζονάκο μου,
για να παρακολουθούν τα παιδιά τους στο διαδίκτο οι γονείς πρέπει να ξέρουν κι αυτοί από τη νέα τεχνολογία. Δυστυχώς οι περισσότεροι δεν ξέρουν ούτε το κομπιούτερ να ανοίξουν.

Marina είπε...

Η άποψη του άρθρου σου για το γεγονός της αποβολής του παιδιού δίνει τη σωστή εικόνα στο πρόβλημα.
Αναρωτιέμαι αν καταλαβαίνουν τι σημαίνει "εκπαιδευτικός" αυτοί οι δάσκαλοι. Ο εκπαιδευτικός συζητάει, μιλάει, ανταλλάσει απόψεις, καθοδηγεί το παιδί μέσω της διδασκαλίας..δεν είναι ο μπαμπούλας του περασμένου αιώνα που απο το αυτί θα σύρει τον μαθητή και θα τον γονατίσει πάνω στα ρεβύθια!! Προφανώς οι συγκεκριμμένοι "εκπαιδευτικοί" είναι μόνον κατ' όνομα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που παιδί μισεί τους δασκάλους του..σιγά τώρα.! Είναι όμως η πρώτη φορά για τα ελληνικά δεδομένα που μία ομάδα εκπαιδευτικών διασύρεται στο διαδίκτυο, και δημόσια κατακρίνεται απο συνομήλικους της 14χρονης. Αυτό δεν τους αρέσει και αντιδρούν πιάνοντάς την απο το αυτί! Σπασμωδικά!

Δίνω λάθος στη διευθύντρια που δεν ενέσκηψε στο πρόβλημα απο τη ρίζα του..δεν βοήθησε την ομάδα αυτή των παιδιών με αρχή τη 14 κοπελίτσα να ξεπεράσει..τα οποιαδήποτε προβλήματά της..αλλά συνετέλεσε στη προσπάθεια "κουκουλώματος" του προβλήματος με μία αποβολή. Ντροπή της!

Αναρωτιέμαι αν αυτό το παιδί έχει γονείς..που να το προσέχουν. Που να συζητάνε μαζί του τα γιατί "μισέί τη διευθύντρια" ή για το facebook..γονείς που να είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τη μικρή. Πολύ αμφιβάλλω.

Αυτό που με λυπεί είναι το μέλλον της μικρής στη μικρή τοπική κοινωνία.. Ακόμη κι αν φταίει η διευθύντρια, έκανε ένα λάθος. Δημοσίευεσε προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο, ΄προφανώς για πλάκα, ελλείψει καθοδήγησης. Η αποβολή δεν θα βοηθήσει το παιδί να δεί το λάθος του, ούτε θα του προσφέρει το στήριγμα που χρειάζεται να ξεπεράσει αυτό το σκόπελο.
Κρίμα

gpointofview είπε...

Διαβάζοντας όλα τα σχόλια και επαναλαμβάνοντας τον τίτλο :
Ναι, κι'εγώ μισώ τη Διευθύντρια
μπορώ να απφανθώ :
Εγώ το άλλο μισό

phlou...flis είπε...

Πολλά θα μαθαίναμε αν διαβάζαμε το την Απόφαση στο Πρακτικό του Συλλόγου. Οπότε δεν μπορώ να πάρω θέση υπέρ ή κατά. Πάντως να ξέρετε, ακόμα και η κατοχή κινητού στο σχολείο, σύμφωνα με πρόσφατες εγκυκλίους, τιμωρείτε. Πόσο μάλλον η βιντεοσκόπηση και το ανέβασμα στο διαδίκτυο.
Η άγνοιά μας στο τεράστιο θέμα "Διαδίκτυο" είναι δεδομένη. Οι προαναγγελθείσες απόπειρες αυτοκτονίας νέων, το ανέβασμα βίντεο με εκβιαστικό περιεχόμενο κατά συμμαθητών και προσφάτως κατά καθηγητών, η παραπλάνηση μέσω διαδικτύου, τα "ραντεβού" που κλείνονται και γενικότερα η πολύωρη ενασχόληση και ο εθισμός των νέων με το διαδίκτυο είναι θέμα που απασχολεί ειδικούς και ειδικούς. Δεν είναι τόσο απλό όσο μια σελίδα στο facebook, μια ανάρτηση σ' ένα ιστολόγιο.
Συνηθίζουμε να μένουμε στην είδηση και όχι στην ουσία. Στο σχολείο μου, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν έρθει μαθητές από άλλα σχολεία στους οποίους επεβλήθη η ποινή της αλλαγής σχολείου (αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος) και η μεταμόρφωση του χαρακτήρα τους ήταν εξαιρετική. Ο νομοθέτης, όταν πρότεινε αυτή την ποινή, θέλω να πιστεύω πως κάτι είχε στο μυαλό του, κάτι περισσότερο από μας ήξερε. και οπωσδήποτε, πολύ μικρή σημασία θα είχε αν η Δ/ντρια ήξερε από facebook ή αν οι καθηγητές γνωρίζουν το διαδίκτυο

Independent είπε...

Και βασικά Μερόπη μου, οι ανληλικοι δεν επιτρέπεται να έχουν λογαριασμό στο facebook!!!!

Vam33 είπε...

το τελευταίο σχολιο σου τα λέει όλα Μεροπη.Η τεχνολογία μπορεί να είναι φίλος και ταυτόχρονα εχθρος εξαρταται πως θα την χρησιμοποιήσουμε.Η τιμωρία της μαθήτριας δεν θα επρεπε να ειναι αυτη
Καλημερες