Έβλεπα σήμερα στις μεσημβρινές ειδήσεις της τηλεόρασης τις σουρρεαλιστικές σκηνές μεταξύ των ναυτικών της ΠΝΟ και των επαγγελματιών του Πειραιά και της Αθήνας και γέλασα πικρά. Οι πρώτοι απεργούσαν και συνεπικουρούμενοι από το ΠΑΜΕ ταλαιπωρούσαν τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων που είχαν την ατυχή ιδέα να περάσουν από τον Πειραιά, ενώ οι δεύτεροι είχαν τη φαεινή ιδέα να κατέβουν στο λιμάνι, για να υποδεχτούν τους ίδιους τουρίστες με τριαντάφυλλα. Στο τέλος οι δύο επαγγελματικές ομάδες (ναυτικοί- επαγγελματίες) κατέληξαν να μαλώνουν μεταξύ τους και αρκετά από τα τριαντάφυλλα, αντί να βρεθούν στα χέρια των τουριστών, εκσφενδονίστηκαν στα κεφάλια των συνδικαλιστών (βλέπε εδώ το σχετικό βίντεο), ενώ οι έκπληκτοι τουρίστες παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι!
Η αιτία της σύρραξης των δύο ομάδων είναι η επικείμενη άρση του καμποτάζ. Οι μεν ναυτικοί είναι αντίθετοι στην άρση, γιατί πιστεύουν ότι θα φέρει μεγαλύτερη ανεργία στον κλάδο τους, αφού τα με ξένη σημαία κρουαζιερόπλοια, που μετά το τέλος του καμποτάζ θα έχουν τη βάση τους σε ελληνικά λιμάνια, δεν είναι υποχρεωμένα να απασχολούν ελληνικό πλήρωμα. Ενώ οι υπόλοιποι επαγγελματίες επιθυμούν την άρση, γιατί θα αυξηθεί η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των επιβατών στα ελληνικά λιμάνια, με αποτέλεσμα να αυξηθούν και τα έσοδα τους. Συγχρόνως δε θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.
Για όσους αναρωτιέστε τι είναι το καμποτάζ μάζεψα μερικές πληροφορίες να σας δώσω. Λοιπόν το καμποτάζ είναι ένα προνόμιο (υποτίθεται) της Ελλάδας. Σε καμιά χώρα της Ε.Ε. δεν ισχύει πια. Το προνόμιο αυτό (αν μπορεί να θεωρηθεί προνόμιο) προβλέπει ότι τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία έχουν υψωμένες σημαίες τρίτων χωρών (εκτός της ελληνικής σημαίας και των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεν μπορούν να χρησιμοποιούν λιμάνι εντός της ελληνικής επικράτειας ως βάση της δραστηριότητας τους. Δηλαδή ως αφετηρία και συγχρόνως τερματισμό της κρουαζιέρας. Αποτέλεσμα αυτού είναι σήμερα, με εξαίρεση την εταιρεία "Louis Cruises" που δραστηριοποιείται με μερικά πλοία υπό ελληνική σημαία στο Αιγαίο, δεν υπάρχει άλλη εταιρεία κρουαζιέρας που να χρησιμοποιεί ως βάση τα ελληνικά λιμάνια, παρόλο που μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ευρώπη δείχνουν έντονο ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθούν και στο Αιγαίο. Τους εμποδίζει όμως το καμποτάζ. Τα ελληνικά λιμάνια χάνουν έτσι τη δυνατότητα να αποτελέσουν τη βάση των εν λόγω εταιρειών, «χαρίζοντας» το προνόμιο αυτό σε άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια, όπως αυτά της Τουρκίας (Κωνσταντινούπολης, Σμύρνης κλπ), της Ιταλίας (Βενετίας, Γένοβα κλπ), της Ισπανίας (Βαρκελώνης κλπ) κ.ά. Ας σημειωθεί ότι η χρησιμοποίηση των ελληνικών λιμανιών ως βάση για την έναρξη και λήξη της κρουαζιέρας θα βοηθήσει πολύ και τους ξενοδόχους, καθώς και τις επιχειρήσεις εστίασης. Και τούτο γιατί οι επιβάτες κατά την άφιξη τους στην Ελλάδα, πριν επιβιβαστούν στο πλοίο και μετά την αποβίβαση τους και προτού αναχωρήσουν για την πατρίδα τους, θα διανυκτερεύουν σε τοπικά ξενοδοχεία, θα τρώνε σε τοπικά εστιατόρια κλπ. Σχετική έρευνα του ΟΛΠ, καταδεικνύει ότι με την ανωτέρω απαγόρευση η χώρα μας χάνει περί τα 4,5 δισ. ευρώ το χρόνο, ενώ δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι το καμποτάζ βοηθά τις θέσεις εργασίας των ναυτικών. Οι τελευταίοι βέβαια, δια της συνδικαλιστικής τους οργάνωσης, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αντιδρούν δυναμικά στην απόφαση της Πολιτείας να προχωρήσει σε άρση του προστατευτισμού που ισχύει σήμερα, θεωρώντας το ως casus belli.
Ποια είναι η γνώμη μου? Με την άρση του καμποτάζ και μάλιστα υπό ορισμένους όρους που ωφελούν τους ναυτικούς, όπως προωθείται ήδη από το Υπουργείο Οικονομίας, θα αυξηθούν (κατά μία άποψη θα διπλασιαστούν) οι επιβάτες κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω των ελληνικών λιμανιών. Δεν θα πάψουν δε να δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνται και τώρα, τα οποία είναι υποχρεωμένα από το νόμο να έχουν ελληνικό πλήρωμα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Με την αύξηση όμως των επιβατών και τις επιπλέον διανυκτερεύσεις θα ωφεληθούν και άλλες επαγγελματικές ομάδες (ξενοδοχεία, ξενοδοχοϋπάλληλοι, καταστήματα όλων των ειδών, επιχειρήσεις υποστήριξης και τροφοδοσίας πλοίων κλπ), θα αυξηθούν δε και οι θέσεις εργασίας. Είναι καιρός οι συνδικαλιστές να βλέπουν σφαιρικά την κατάσταση και όχι τα στενά συμφέροντα του κλάδου τους. Και μη ξεχνάμε ότι ο τουρισμός είναι η κύρια, αν όχι η μόνη «βιομηχανία» που διαθέτει η Ελλάδα.
22 σχόλια:
Asterix θυμίζει το σκηνικό με τον πλακωμό!! χαχα!
Λοιπόν, φυσικά και πρέπει να γίνει άρση του καμποτάζ και αυτό το λέω ως Ελληνίδα.
Ως αλλοδαπή θα έλεγα όχι.
Γλιτώνουν από τα βρώμικα φαγάδικα του Πειραιά οι άνθρωποι... :)
Δεν ξέρω (ειλικρινά) αν έχει άδικο η ΠΝΟ και η άρση του καμποτάζ θα βοηθήσει πραγματικά την οικονομία και θα δημιουργήσει ανάπτυξη και θέσεις απασχόλησης.
Θυμάμαι με πόσες τυμπανοκρουσίες είχε γίνει την άνοιξη του 1994 η άρση του περιορισμού στην κίνηση κεφαλαίων και πόσο μελάνι χύθηκε για τις ξένες επενδύσεις που θα 'ρχονταν στη χώρα και σήμερα το τραπεζικό σύστημα κινδυνεύει να καταρρεύσει από την αθρόα εξαγωγή κεφαλαίων στο εξωτερικό.
Δεν έχω δει καμιά αξιόπιστη μελέτη για τα οφέλη από την άρση του καμποτάζ ενώ πέρυσι τέτοια εποχή που συζητούσα με επιχειρηματίες του τουριστικού κυκλώματος στη Σαντορίνη μου έλεγαν ότι οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων αφήνουν τελικά στις πόλεις που επισκέπτονται μόνο τη σκόνη των παπουτσιών τους.
.... Καλά τα γράφεις Μερόπη μου πραγματικά σουρρεαλιστικές οι σκηνές και σίγουρα η μεγαλύτερη έκπληξη είναι των επιβατών!!! καλό σου μήνα...
-@Τσαούσα μου,
κι εμένα Αστερίξ μου θύμισε η σκηνή αυτή. Αφού, να φανταστείς, ήμουν έτοιμη να βάλω τίτλο "Είναι τρελλοί αυτοί οι Έλληνες"!! Χα χα χα!
-@Λύκε μου,
μπορεί τώρα να μη ξοδεύουν πολλά λεφτά οι τουρίστες με τα κρουαζιερόπλοια, αλλά αν αρθεί το καμποτάζ και γίνουν τα ελληνικά λιμάνια βάση τους, τότε εκ των πραγμάτων θα ξοδεύουν περισσότερα. Και αυτό γιατί μια μέρα πριν την έναρξη της κρουαζιέρας και μια μέρα μετά, θα διανυκτερεύουν σε ελληνικά ξενοδοχεία και θα αναγκάζονται να τρώνε εδώ.
-@ART-TRAVELLER μου,
άσε τρελλούς θα μας έχουν θεωρήσει οι τουρίστες. Χα χα χα!
Οι αντίπαλοι ήσαν οι καταστηματάρχες του Πειραιά που πιστεύουν πως θα πλουτίσουν από τους τουρίστες (λάθος τους, αφού είναι γι αυτούς all inclusive) και τα παιδιά του ΠΑΜΕ με τα ...κοντά παντελονάκια μαζί με ναυτεργάτες, που απαιτούν να υπάρχουν και έλληνες ναυτικοί στα κρουαζιερόπλοια (δλδ όταν θα επισκέπτονται την Τουρκία θα απολύονται οι έλληνες και θα προσλαμβάνονται τούρκοι και πάει λέγοντας;). Η απόλυτη τρέλα. Να γιατί παρά την κρίση που διέρχονται τα άλλα κόμματα, η Αριστερά δεν επωφελείται. Κρίμα γιατί ο κόσμος πολλά περίμενε από αυτήν
-@Φλούφλη μου,
οι καταστηματάρχες του Πειραιά (και των Αθηνών βέβαια) περιμένουν ότι με την άρση του καμποτάζ ο Πειραιά θα γίνει αφετηρία και τερματισμός κρουαζιέρων στο Αιγαίο, οπότε πριν την έναρξη της κρουαζιέρας και μετά τη λήξη της θα έχουμε επιπλέον διανυκτερεύσεις και επιπλέον κυκλοφορία στην πόλη. Έτσι τουλάχιστον αναμένεται. Λες να είναι όνειρα θερινής νυκτός? Δεν αποκλείεται.
Η πάντα προοδευτική Αλέκα που είναι μονίμως με την άποψη ποτέ να μην θίξουμε τα κακώς εύ κείμενα έχει πει την περίφημη ατάκα:σιγά τα τσολιδάκια που θα αγοράσουν οι τουρίστες!
Κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις; Αλλή μια συντεχνία υπερασπίζεται τα "κεκτημένα" της, και φυσικά χάνει η πλειοψηφία.
Ας μην σχολιάσω τους τραμπούκους του ΠΑΜΕ...
@phlou...
Αν το ΚΚΕ είναι προοδευτικό τότε εγώ είμαι τάρανδος.
-@Αθεόφοβε μου,
με την Αλέκα και το ΠΑΜΕ έχουν χάσει και οι λέξεις τη σημασία τους, όπως π.χ. η λέξη προοδευτικός.
-@Γιάννη μου,
δεν κάνω ότι δεν καταλαβαίνω. Ίσα ίσα που το καταλαβαίνω και το λέω ρητά στο ποστ. Λέω δηλ. ότι "είναι καιρός οι συνδικαλιστές να βλέπουν σφαιρικά την κατάσταση και όχι τα στενά συμφέροντα του κλάδου τους"
Μερόπη μου, χωρίς να ειμαι γνωστης όλων των αναλογιστικών μελετών για την άρση του καμποταζ, νομιζω ότι αυτό που βλεπουμε ειναι μόνο η κορυφή του παγοβουνου.
Το ίδιο το ΚΚΕ, ειναι συμμετοχο στην καταντια του συνδικαλισμου που εξευτελιστηκε σε ένα συντεχνιακό συνδικαλισμό. Πέρα απο το ότι ο συνδικαλισμός ΓΕΝΙΚΑ ξεπουληθηκε.
Αλλά γιατί; Γιατί σε αυτη την χωρα νομιζουμε ότι αριστερη θέση ειναι να προστατευουμε την θέση του εργαζομένου και όχι τον εργαζομενο. Και...ειναι η αριστερα που μας βολευει; Ναι, Μερόπη μου.
Και ξερεις γιατί; Γιατί ολοι ξέρουμε, γνωριζουμε , το ε΄χουμε νοιωσει στο πετσί μας, ότι αυτό το Κρατος, δνε ειναι Κρατος μας, ειναι Κρατος τους. Δεν θα μας προστατεψει, ποτέ και πουθενά. Δεν θα ενδιαφερθεί για μας, ποτε και πουθενά. Δεν θα επενδυσει στην αναπτυξη, δεν θα επενδυσει στις καινουργιες θέσεις εργασίας, δεν θα επενδυσει σε εμάς. Και έτσι, αυτό το Κρατος δεν ειναι πια ο Λεβιαθαν. Και έτσι αυτό σε αυτό το Κρατος, ο σωζων εαυτόν σωθητω.
Λεει ο Ριφκιν, συγκρινοντας την Ευρωπη και την Αμερική, γιατί η άδεια οπλοφορίας στην Αμερική επιτρεπεται στις περισσότερες πολιτείες ενω στην Ευρωπη πολύ δυσκολα στην δινει η Πολιτεία. Γιατί στην Αμερική, ο πολιτης νοιωθει ότι η Πολιτεία δεν ειναι ικανή να τον προστατεψει, νοιωθει απροστατευτος και θέλει το όπλο για να νοιωθει ότι ο ίδιος θα προστατεψει τον εαυτό του και την οικογενεια του, μπροσ΄τα σε μια ανισχυρη Πολιτεία.
Μήπως να αρχισουμε να σκεφτομαστε και εδώ, την ...ευκολη αδεια οπλοφορίας; Ασφαλώς αστειευομαι, αλλά εσυ που λόγω γνωσεων και επαγγελματικής εμπειρίας μπορείς αν δεις πιο σφαιρικά τα πραγματα, αναλογισου λίγο και αυτην την παραμετρο.
Την καλημερα μου
Μεροπίτσα, ζούμε στο 2010 και έχουμε ποιο σοβαρά θέματα ν' ασχοληθούμε, απ' το δίλημμα "καμποτάζ ή όχι"!
Αυτό μόνο τα βλαμμένα κνίτικα μυαλά απασχολεί ακόμη, που ζουν δύο αιώνες πίσω...
Το σύγχρονο πρόβλημα που απασχολεί την κοινωνία μας έχει να κάνει με το αν οι Κύπριες είναι ή όχι οι καλύτερες γκόμενες!
-@Κατερίνα μου,
νομίζω ότι αυτό το "ο σώζων εαυτόν σωθήτω" ήταν και είναι το μότο της πλειοψηφίας των Ελλήνων. Δυστυχώς.
-@Βρε ΑΣκάρ μου,
κι εγώ που νόμιζα ότι σοβαρολογούσες μ' αυτό που λες ότι έχουμε σοβαρότερα προβλήματα. Και περίμενα να διαβάσω πιο κάτω κάποιο από τα σοβαρά αυτά προβλήματα! Χα χα χα!
Δυστυχώς Μερόπη μου, φοβάμαι ότι όλα γίνονται από εδώ και πέρα για να έχουν λόγο ύπαρξης οι συνδικαλιστές μας!
Καλά το λέγαμε...
Μαριάνα μου,
βρισκόμαστε, νομίζω. όλοι (συνδικαλιστές και μη) εν πλήρει συγχύσει. Οι δε συνδικαλιστές, για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη τους μας εντείνουν τη σύγχυση μας.
Ποππάρα,με σκλαβωσες...
Οσο για το σαμποταζ (sic)...ενα ματσο κομμουνια κανουν ολη τη φασαρια ...
Μου θυμιζουν τους τυπογραφους την χρονια που ηρθε η φωτοσυνθεση...
Στην ιστορια δεν υπαρχουν πισωγυρισματα...
( Μόνο εκει ομως... )
-@harry μου,
καλώς μου ήρθες από τη γειτονιά μου.
Τι ωραία παρομοίωση! "Μου θυμιζουν τους τυπογραφους την χρονια που ηρθε η φωτοσυνθεση..."!!!
Kατα τη γνωμη μου, οι ανθρωποι του παμε πρεπει να απομακρύνονται απο την αστυνομια. Ολοι διαπιστώνουν το ποσο κακο κανουν, αλλα κανεις δεν εισηγείται μετρα κ πολυ περισσοτερο η κυβερνηση που κάθεται και τους κοιταζει σαν αποχαυνωμένη να ζημιωνουν τη χωρα...
Μερόπη όπως πάντα "πρωτοπορούμε". Το ότι δεν υπάρχει πουθενά αλλού το περίφημο καμποταζ τα λέει όλα. Και φυσικά εννοώ ότι οι Ελληνες έχουν δίκιο, εξάλλου όταν έχτιζαν Παρθενώνες οι άλλοι ζούσαν στα δέντρα.
Υ.Γ. Απίθανο το βιντεάκι. Θα το δείξω σε συναδέλφους για να προσελκύσω τουρίστες. Live your myth in Greece!
Νίκο μου,
έχω την εντύπωση ότι η Κυβέρνηση δεν θέλει, στην πραγματικότητα, να έλθει σε πραγματική αντιπαράθεση με το ΠΑΜΕ, ίσως για να μη χαρακτηριστεί αυταρχική. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση οι απεργοί ήταν στην πρώτη γραμμή. Το ΠΑΜΕ απλώς βοηθούσε.
-Νdn μου,
τα βελανίδια που έτρωγαν οι άλλοι τα ξέχασες. Χα χα χα!! Δείξε το βιντεάκι, για να μην πατήσει κανείς στην Ελλάδα και να έχουμε ησυχία!
Σε όλες τις χωρες δεν ισχύει το καμποτάζ, εκτός απο την οπισθοδρομική δική μας..που τη σέρνουν οι συνδικαλιστές απο τη μύτη..πρός τον όλεθρο.
Δεν είμαστε σε θέση να αρνιόμαστε τα κάποια έσοδα που θα αφήσουν οι τουρίστες στα λιμάνια μας. Πώς δηλαδή θα ξεφύγουμε απο τη λούμπα της επικείμενης χρεωκοπίας αν δεν ανοίξουμε λίγο και τα μάτια μας..
Λές και χάσαμε τελικά τον κοινό νού
Δημοσίευση σχολίου