Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Πώς ένας Νορβηγός έγινε ο πλουσιότερος Κύπριος!





Ποιος είναι ο κύριος της φωτογραφίας? Μα, ο πλουσιότερος Κύπριος, ο οποίος είναι …..Νορβηγός. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Μια και στην προηγούμενη ανάρτηση μου μιλούσα για Κύπρο, χρήματα και καταθέσεις, θυμήθηκα και την ιστορία του πλουσιότερου, σήμερα, Κύπριου, που είναι ο εικονιζόμενος Τζον Φρέντρικσεν (John Fredriksen). Αυτός τυγχάνει ο ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου στόλου τάνκερ στον κόσμο και η περιουσία του πλησιάζει τα 3 δις ευρώ. Σύμφωνα με ένα νόμο που ψηφίστηκε στην Κύπρο από την προηγούμενη Κυβέρνηση του Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου και διατηρήθηκε σε ισχύ και από την παρούσα Κυβέρνηση του κομμουνιστή Δημήτρη Χριστόφια, όποιος καταθέτει μεγάλα ποσά σε κυπριακές τράπεζες ή επενδύει στην Κύπρο για μεγάλα έργα, πέρα από τις υπόλοιπες φορολογικές ευκαιρίες που έχει, μπορεί να αποκτά αυτομάτως και την Κυπριακή υπηκοότητα. Μια υπηκοότητα που είναι περιζήτητη, λόγω του ότι η Κύπρος είναι κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτής της ευεργετικής διάταξης έκαναν χρήση, μέχρι τώρα, πολλές δεκάδες Ρώσοι, Ουκρανοί και Άραβες μεγιστάνες. Και είναι αλήθεια ότι η προέλευση των κεφαλαίων που έφεραν στην Κύπρο δεν ήταν πάντα καθαρή και νόμιμη, αλλά η συμβολή τους στην ευρωστία της κυπριακής οικονομίας, τα κάνει να φαίνονται όλα "καθαρά". Ποια όμως ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη? Με τη χρήση αυτής της διάταξης και συγκεκριμένα με την κατάθεση ενός σεβαστού ποσού σε Κυπριακή Τράπεζα (μη με ρωτάτε το ύψος του ποσού, γιατί δεν το ξέρω), έγινε Κύπριος και ο πλουσιότερος Νορβηγός, ο Τζον Φρέντρικσεν, ο μεγιστάνας των τάνκερ, ο οποίος δηλώνει υπερήφανος γι΄ αυτό. Πώς να μην είναι υπερήφανος, αφού με την απόκτηση της κυπριακής υπηκοότητας πληρώνει πολύ λιγότερους φόρους από τους φόρους που πλήρωνε στην πατρίδα του τη Νορβηγία. Αγόρασε και μια ωραία βίλα στη Λεμεσό, την οποία παρουσιάζει ως μόνιμη κατοικία του. Στην πραγματικότητα, βέβαια, η μόνιμη κατοικία του είναι το Λονδίνο, όπου το 2002 αγόρασε τη βίλα του ζεύγους Αγγελόπουλου (διάβασε περισσότερα εδώ και εδώ).

Ξέρετε τι σκέφτηκα διαβάζοντας όλα αυτά? Ο σύντροφος Δημήτρης Χριστόφιας, για να προσελκύσει κεφάλαια και επενδύσεις στην Κύπρο, δίνει την κυπριακή υπηκοότητα σε "πλουτοκράτορες", τους οποίους μάλιστα φορολογεί χαμηλά, για τα δεδομένα της πατρίδας τους, όχι όμως και τόσο χαμηλά για τα δεδομένα της Κύπρου. Ενώ οι σύντροφοι του εδώ στην Ελλάδα (αυτοί του Π.Α.Μ.Ε.) με τις ενέργειες τους (κλείσιμο λιμανιών, περικύκλωση ξενοδοχείων κλπ) διώχνουν και τους λιγοστούς τουρίστες που μας έχουν απομείνει και αποδυναμώνουν την κυριότερη "βιομηχανία" μας (τον τουρισμό). Όσο για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων από την πλουτοκρατία, δια της παροχής φορολογικών ευκαιριών, ούτε να ακούσουν δεν θέλουν. Για να είμαι όμως δίκαιη, ούτε και το Ελληνικό Κράτος ευνοεί την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων. Είναι τόσα τα γραφειοκρατικά εμπόδια που θέτει, που είναι σαν να τα διώχνει.

15 σχόλια:

. είπε...

Agapiti, en kairo oikonomikis krisis, ti theleis diladi?

An den eproselkiame ksenous ependites tha to ekliame to magazi. Pale kala na laleis.

An den edexotan na tous ferei, tha eskizate ta imatia sas giati en tous efere kai tha esirnan tasakia stes sunedries tou DHSY na tsakonounte na ebroun tropo na propagandisoun!!!!!

Meropi είπε...

-@Dr Love μου,
κατ' αρχάς, καλώς μου ήρθες από το ιστολόγιο μου.
Και κατά δεύτερο, αν κατάλαβες καλά, πιο πολύ διαφωνώ με τους εδώ συντρόφους και τις ενέργειες τους που διώχνουν τους τουρίστες, παρά μ' αυτό που γίνεται στην Κύπρο.

Unknown είπε...

Meropi mou, ego pou katalava to pnevma sou, sou leo makari na to eichan katalavei kai alloi, alla dystychos o laikismos einai poly efkolos akoma kai an odigei sto pouthena.

VAD είπε...

Και τώρα λέγεται Γιαννάκης Φρειδρίκου;:))

Καλο μήνα,Μερόπη ...

Meropi είπε...

-@Nancy μου,
χαίρομαι που εσύ κατάλαβες το πνεύμα μου και καλώς μου ήρθες.

-@VAD μου,
πολύ ωραία απόδοση του ονόματος του στα κυπριακά! Χα χα χα!
Καλό μήνα και σε σένα.

Catherine είπε...

It's all about money & money makes the world go round.
H μέρα έχει o.s.t.

Καλή σου μέρα και καλό μήνα!

Ανώνυμος είπε...

Όπως θα έλεγε και η Παπαρήγα "για όλα φταίει η πλουτοκρατία". Πεπαλαιωμένη οπτική, λεξιλόγιο, ηθική και σχεδόν αφελής πια. Το πράγμα είναι πιο περίπλοκο

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Εμείς εδώ, Μερόπη μου, θέλουμε "να εθνικοποιήσουμε" τις ιδιωτικές επιχειρήσεις!
Όταν και στην Κούβα αρχίζουν ιδιωτικοποιήσεις!
Εεεε είναι να μην είσαι πούρος κομμουνιστής!

Meropi είπε...

-@Catherine μου,
αυτό το "It's all about money" τα λέει όλα! Κι αυτό που γίνεται τώρα στην Ελλάδα, τέτοιο είναι!

-@Δώρα μου,
"για όλα φταίει η πλουτοκρατία", τη λύση όμως δεν μας λέει η Αλέκα μας.

-@Ασκάρ μου,
Η Αλέκα μας έχει μείνει μέχρι την εποχή του Στάλιν, δεν προχώρησε στην εποχή της Κούβας!

Phivos Nicolaides είπε...

Αυτό που γίνεται στην Κύπρο, δεν είναι ανακάλυψη δική μας. Πολλές άλλες χώρες που προσπαθούν να προσελκύσουν επενδύσεις εφαρμόζουν ανάλογα και ίσως πιο πρωτοποριακά πράγματα. Στην Ελλάδα από τότε που ήμουν φοιτητής άκουγα συνέχεια ότι επιχειρήσεις, ίσον κακό πράγμα, πλούτος, ίσον κάκιστον πράγμα και επενδύσεις, ακόμη χειρότερο πράγμα. Ίσως, να μην είναι και τόσο τυχαία η σημερινή ακραία οικονομική κατάσταση...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το νόμο δεν το ήξερα, αλλά δε μου κάνει εντύπωση γιατί η Κύπρος πάντα -με δεκάδες νόμους- ήταν ο ευρωπαϊκός και μεσανατολικός παράδεισος ξεπλύματος μαύρου χρήματος.

Meropi είπε...

-@Φοίβο μου,
κι εγώ πιστεύω ότι οι χώρες πρέπει να προσπαθούν να προσελκύουν ξένα κεφάλαια και καλά κάνει η Κύπρος και το προσπαθεί. Και επίσης πιστεύω ότι η Ελλάδα πρέπει να χαλαρώσει λίγο τη γραφειοκρατία της, για να μπορέσει να προσελκύσει κι αυτή ξένα κεφάλαια. Όμως μου φαίνεται ότι πρέπει λίγο η Κύπρος να ελέγχει κάπως και τη νομιμότητα των κεφαλαίων που προσελκύει. Δεν το λέω για το Νορβηγό, το λέω κυρίως για κάτι Ρώσους μαφιόζους.

Meropi είπε...

-@Δείμο μου,
ναι υπάρχει ο νόμος. Τα τελευταία χρόνια έχουν προσελκυστεί πολλά ξένα κεφάλαια μ' αυτόν τον τρόπο. Όπως λέω και πιο πάνω σε σχόλιο προς το @Φοίβο, καλή η προσέλκυση ξένων κεφαλαίων, αλλά πρέπει να προσέχουμε και τη νομιμότητα των κεφαλαίων.

NdN είπε...

H Κύπρος Μερόπη κάνει το αυτονόητο. Αυτό που κάνουν όλες οι χώρες που θέλουν να μη περιθωριοποιηθούν. Και στην Αγγλία κάτι παρόμοιο γίνεται, όχι με την Αγγλική υπηκοοτητα, αλλά στις τραπεζικές καταθέσεις, εγγυήσεις δανείων και αγοράς χρηματοπιστωτικών προιόντων υπάρχει μία "περίεργη" ανοχή. Θέλω να πω ότι δεν έχω ακούσει να απορρίπτεται έμβασμα από κάποια τράπεζα. Ετσι Ρωσσοι, Νιγηριανοί, Αραβες...και Κύπριοι-Νορβηγοι αγοράζουν σπιτάκια στην Cheney Walk όπου διαμένει και ο Γιαννάκης Φρειδρίκου!

Meropi είπε...

-@NdN μου,
εδώ όποιος έφερε τα κεφάλαια του, νομίζω, το έχει μετανιώσει και μετά από λίγο, τα παίρνει και σπεύδει να φύγει.