Παρά την περί του αντιθέτου προτροπή του κινήματος «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», η οποία μάλιστα εκλαμβάνεται από πολλούς ηρωική πράξη αντίστασης στην ακρίβεια, εγώ θα εξακολουθήσω να πληρώνω εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, γιατί θέλω:
· Να παραμείνουν δημόσιες οι συγκοινωνίες.
· Να μην αυξηθεί περαιτέρω η τιμή των εισιτηρίων (ένας από τους λόγους που αυξήθηκε τώρα η τιμή είναι ακριβώς και η λαθρεπιβίβαση).
· Να είναι σε θέση οι Οργανισμοί ΜΜΜ να καλύπτουν, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο μέρος, τις αποδοχές των εργαζομένων τους, να συντηρούν τα οχήματα τους, καθώς και να επεκτείνουν και να πυκνώνουν τα δρομολόγια, ώστε να αποφεύγεται η σαρδελλοποίηση.
· Και τέλος τέλος δεν γουστάρω να γίνω παραβάτης και να τρέχω να πληρώνω πρόστιμα (μεγάλη ταλαιπωρία).
Και απορώ που όσοι μας καλούν να μην πληρώνουμε, δεν καταλαβαίνουν ότι αν διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα ή, ακόμα χειρότερα, αυξηθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης (σήμερα φτάνει σε ποσοστό 20-25%), θα καταστεί αναπόφευκτο:
· Να ακριβύνει περαιτέρω η τιμή των εισιτηρίων, για να αναπληρωθεί η ζημιά από τους λαθρεπιβάτες.
· Να περιοριστούν ή και να περικοπούν δρομολόγια, με αποτέλεσμα την αύξηση της σαρδελλοποίησης που μας υποτιμά ως ανθρώπους.
· Και το χειρότερο όλων, να παραχωρηθούν τα ΜΜΜ σε ιδιώτες και τότε θα δούμε όλοι τι θα πει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Και σε τελική ανάλυση, ποιος περιμένετε, βρε καλά μου παιδιά του "δεν πληρώνω, δεν πληρώνω", να πληρώσει, αντί για σας, το αντίτιμο για τις υπηρεσίες που εσείς χρησιμοποιείτε?
---------------------
Προσθήκη:
Ήδη έγινε γνωστό ότι το Δημόσιο ανέλαβε να πληρώσει τα χρέη του ΟΑΣΑ προς τις Τράπεζες που φτάνουν τα 2,82 δις ευρώ. Μην πληρώνετε λοιπόν εσείς τώρα εισιτήριο, για να πληρώσουν αύριο οι φορολογούμενοι πολλαπλάσιο ποσό.
· Να παραμείνουν δημόσιες οι συγκοινωνίες.
· Να μην αυξηθεί περαιτέρω η τιμή των εισιτηρίων (ένας από τους λόγους που αυξήθηκε τώρα η τιμή είναι ακριβώς και η λαθρεπιβίβαση).
· Να είναι σε θέση οι Οργανισμοί ΜΜΜ να καλύπτουν, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο μέρος, τις αποδοχές των εργαζομένων τους, να συντηρούν τα οχήματα τους, καθώς και να επεκτείνουν και να πυκνώνουν τα δρομολόγια, ώστε να αποφεύγεται η σαρδελλοποίηση.
· Και τέλος τέλος δεν γουστάρω να γίνω παραβάτης και να τρέχω να πληρώνω πρόστιμα (μεγάλη ταλαιπωρία).
Και απορώ που όσοι μας καλούν να μην πληρώνουμε, δεν καταλαβαίνουν ότι αν διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα ή, ακόμα χειρότερα, αυξηθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης (σήμερα φτάνει σε ποσοστό 20-25%), θα καταστεί αναπόφευκτο:
· Να ακριβύνει περαιτέρω η τιμή των εισιτηρίων, για να αναπληρωθεί η ζημιά από τους λαθρεπιβάτες.
· Να περιοριστούν ή και να περικοπούν δρομολόγια, με αποτέλεσμα την αύξηση της σαρδελλοποίησης που μας υποτιμά ως ανθρώπους.
· Και το χειρότερο όλων, να παραχωρηθούν τα ΜΜΜ σε ιδιώτες και τότε θα δούμε όλοι τι θα πει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Και σε τελική ανάλυση, ποιος περιμένετε, βρε καλά μου παιδιά του "δεν πληρώνω, δεν πληρώνω", να πληρώσει, αντί για σας, το αντίτιμο για τις υπηρεσίες που εσείς χρησιμοποιείτε?
---------------------
Προσθήκη:
Ήδη έγινε γνωστό ότι το Δημόσιο ανέλαβε να πληρώσει τα χρέη του ΟΑΣΑ προς τις Τράπεζες που φτάνουν τα 2,82 δις ευρώ. Μην πληρώνετε λοιπόν εσείς τώρα εισιτήριο, για να πληρώσουν αύριο οι φορολογούμενοι πολλαπλάσιο ποσό.
46 σχόλια:
Αυτό που πραγματικά μου κάνει εντύπωση με τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ είναι ότι απεργούν, λέει, κατά της αύξησης τις τιμής των εισιτηρίων. Αν δηλαδή ο εργοδότης μου (ασχέτως αν είναι το κράτος ή ιδιώτης) αποφασίσει να αυξήσει την τιμή των προϊόντων της εταιρίας που εργάζομαι θα... απεργήσω ενάντια στην αύξηση γιατί... πλήττει τον ελληνικό λαό; Πραγματικά μου φαίνεται να στερείται νοήματος όλο αυτό.
Καλό είναι να πληρώσουμε εισιτήριο απλά και μόνο για να μην μας τρέχουν τα πρόστιμα, τα υπόλοιπα τα έχουμε δει ολα και δεν μας πείθουν για καλύτερευση των συγκοινωνιών. Απορώ και σχετικά με τον μύθο της ιδιωτικοποιήσης που μας εχουν φορτώσει.Αλήθεια αν είτανε ιδιωτικές οι συγκοινωνίες θα υπήρχε λαθρεπιβάτης μέσα;; Τι μας συμφέρει σαν επιβατικό κοινό καλύτερα ακόμα δεν εχει αποφασιστεί απο κανέναν και ούτε θα αποφασιστεί.
Πάσχουμε απο ωριμότητα εμείς σαν επιβατικό κοινό και αυτοί σαν εξουσία σχεδιασμού για την ποιότητα των συγκοινωνιών.
Καλή σου εβδομάδα Μερόπη μου.
Άρα θα έχει δίκιο η Άννα να βάλει εισιτήριο στα Πανεπιστήμια για να πληρώνονται οι σεκιουριτάδες που θα εξασφαλίζουν ένα ευπρεπές άσυλο.
{arritarimata.blogspot.com}
Έχω όμως μιά απορία: Το άρθρο 4§5 του Συντάγματος τό θυμάσαι;;;
Αν όχι θα το βρεις πάνω-πάνω στο μπλογκ:
{polites-vs-xaratsia.blogspot.com}
Καλό μήνα !
-@Γεράσιμε μου,
οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ από τη μια δεν δέχονται τη μείωση των αποδοχών τους, ώστε να περιοριστούν οι ζημιές και από την άλλη είναι αντίθετοι και με την αύξηση του εισιτηρίου? Το θέατρο του παραλόγου.
-@Βασιλική μου,
Κι εγώ πιστεύω ότι αν τα ΜΜΜ ήταν ιδιωτικά, ελάχιστοι λαθρεπιβάτες θα υπήρχαν, αλλά και η τιμή των εισιτηρίων θα ήταν ακόμα πιο ψηλή.
-@Καραμούζα
Το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος προβλέπει, κατά λέξη, το εξής: «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Η εν λόγω διάταξη αφορά κυρίως την επιβολή φόρων. Ομολογώ δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχουν οι φόροι με την πληρωμή εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς. Η τιμή του εισιτηρίου δεν είναι φόρος (άμεσος ή έμμεσος). Είναι αντάλλαγμα για μια υπηρεσία (αυτή της μεταφοράς) που παρέχεται στον επιβάτη. Μήπως έχεις μπερδέψει λίγο τα πράγματα????
Εγώ δεν θέλω να πληρώνω τίποτα,άλλωστε νόμος είναι το δίκιο του λαθρεπιβάτη τώρα που ο εργάτης έχει μείνει άνεργος γιατί σταμάτησαν τα έργα εκέί που δεν πληρώνουν διόδια !
Και εγώ πληρώνω εισιτήριο για όλους τους λόγους που έγραψες. Θα μείνω σε μία φράση σου "θα παραχωρηθούν τα ΜΜΜ σε ιδιώτες και τότε θα δούμε όλοι τι θα πει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου".
Κάποια στιγμή στις αρχές του '90 ο Μητσοτάκη, ιδιωτικοποίησε την ΕΑΣ και έτσι ήρθαν τα ΣΕΠ. Εδωσε δλδ τα λεωφορεία σε ιδιώτες.
Οποιος δεν το έχει ζήσει αυτό, δεν καταλαβαίνει τι σημαινει ιδιωτικοποίηση ΜΜΜ. 1) Κατ' αρχην δεν υπάρχει ωράριο. Δεν ξεκινούσε το λεωφορείο απο την αφετηρία αν δεν γέμιζε..τι γέλιο. Γέλιο για όσους δεν βιαζόντουσαν..και μετά 2) η αξία του εισιτηρίου είναι θέμα ιδιοκτήτη λεωφορείου. Ανάλογα σε ποιά σταση θα κατέβεις (μακριά-κοντά) πλήρωνες το αντίστοιχο νόμισμα! Χρεώνανε ό,τι νομίζανε. Και κάθε τόσο πλακωνόντουσαν και στο ξύλο με συνδικαλιστές των πρώην δημοσίων ΜΜΜ που έμειναν εκτός..
Η βρισιά της εποχής ήταν να σε πούν "Σταμουλό-Κολλά".
Ανδρέας Κολλάς, πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων της ΕΘΕΛ. Που εμφανιζόταν αναμαλλιασμένος, οργισμένος πάντα μπρος στην πορεία με τη γροθιά του ψηλά να ανεμίζει. Να ουρλιάζει κάθε βράδυ στα κανάλια και ο σταυρός στο ανοιχτό πουκάμισο να τινάζεται με κάθε «μπαμ!» της παλάμης στο τραπέζι.
Ο Χρήστος Σταμούλος ήταν γενικός γραμματέας του συνδικάτου ο οποίος συμμετείχε σε τραμπουκισμούς..
NOT AGAIN, καλύτερα να πληρώνω
Όλα αυτά είναι απόρροια μιας κρίσης της οποίας είμαστε όλοι κοινωνοί.
Όταν όμως βρισκόμαστε σε αδιαμφισβήτητη κρίση είναι πατριωτισμός και μαγκιά να δέχεσαι την όποια θυσία.
Πρώτοι μάγκες είναι οι συνταξιούχοι και οι δημοσιοι υπαλληλοι.
Στα ΜΜΜ μάγκες δεν υπάρχουν τους πάτησε το τρένο.
Έχω μερικές ενστάσεις.Συμφωνώ σε σημαντικό (μάλλον σε όλο το πνεύμα) με το κείμενό σου. Διαφωνώ κάθετα με τις αυξήσεις γιατί:
α) ήδη επιβαρύνεται ο ελληνικός λαός με πρόσθετα τέλη εξαιτίας μιας δεξιάς πολιτικής
β) με τον τρόπο αυτό επιβαρύνεται το κέντρο με ΙΧ, τη στιγμή που θα έπρεπε να είναι ελεύθερα ώστε να μπορεί ο κόσμος να χρησιμοποιεί μόνο τα ΜΜΜ.
Από εκεί και πέρα διαφωνώ κάθετα με τη στάση των εργαζομένων στο ίδιο πνεύμα με εσένα. Εξάλλου, εγώ συμφωνώ απόλυτα με την ενοποίηση του φορέα αστικών συγκοινωνιών. Και μειώνει τις σπατάλες και επιτρέπει καλύτερο σχεδιασμό.
Μερόπη, αν η κυβέρνηση ήθελε να αυξήσει τη χρήση των ΜΜΜ, δεν θα αύξαινε την τιμή των εισιτηρίων. Ούτε θα έσπρωχνε κατά καιρούς τον κόσμο ν' αγοράσει αυτοκίνητα. Ούτε θα έβαζε τέλη κυκλοφορίας στις μοτοσικλέτες σα να είναι αυτοκίνητα.
Kαλησπέρα. Εγώ πάντως Μερόπη θεωρώ υπερβολική την τιμή 1.40.Χρησιμοποιώ τα ΜΜΜ, (εξ'ού κι η ετήσια κάρτα) αλλά έλεος, είναι υπερβολική η αύξηση.
Καλό βράδυ
...Ετσι και εγώ,πληρώνω και θα εξακολουθώ να πληρώνω τις φοιτητικές κάρτες...αν και τώρα τελευταία,με τις πολλές απεργίες των ΜΜΜ έμαθα να περπατάω αρκετά...και κάνει και καλό!!!!
Πολλές καλησπέρες κ.Μερόπη!!!
Καλό μήνα να έχουμε!!!
:))
-@Μαρίνα μου,
ναι, θυμάμαι την ιδιωτικοποίηση των λεωφορείων που επιχείρησε ο Μητσοτάκης. Ιλαροτραγικές σκηνές είχαν, τότε, λάβει χώρα. Ακόμα τις θυμάμαι.
-@rvago μου,
κάτι θέλεις να πεις εσύ με το σχόλιο σου, αλλά δεν το λες καθαρά. Μηπως εννοείς ότι και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους? Αν θες να πεις αυτό, συμφωνώ.
Μερόπη εγώ πληρώνω και στα ΜΜΜ και διόδια και ετοιμάζω δικό μου κίνημα "δεν πληρώνω δεν πληρώνω".
Θα το εφαρμόσω στα super market και στα εμπορικά.
Θα παίρνω ότι μου αρέσει και θα φεύγω, γιατί εκεί κι αν πληρώνω εντελώς δυσανάλογα με τις ...υπηρεσίες και την πραγματική αξία όσων μου παρέχονται.
Α και στις καφετέριες που ενώ απαγορεύεται το κάπνισμα, είναι ντουμάνι, επίσης θα πίνω τον καφέ μου και θα την κάνω σαν κυρία χωρίς να αφήνω φράγκο....
Έχουμε πάντως μεγάλη πλάκα ως λαός.
Αν μη τι άλλο, δεν πλήττουμε ποτέ.
-@Δείμο μου,
η υπόθεση σηκώνει, είναι αλήθεια, πολλή κουβέντα. Είσαι αντίθετος, λες, με τις αυξήσεις. Αν το εισιτήριο δεν αυξανόταν, τα μεγάλα ελλείμματα των οργανισμών ΜΜΜ θα τα επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι γενικώς. Δηλ. ακόμα και αυτοί που δεν χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ (όπως π.χ. ο μπάρμπας σου στο χωριό).
-@Swell μου,
-@ippoliti μου
τα ελλείμματα των Οργανισμών ΜΜΜ είναι όντως μεγάλα. Τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος, όπως αναφέρω και πιο πάνω στο Δείμο. Είναι προτιμότερο αυτό ή να τα πληρώνουν αυτοί που κάνουν χρήση των υπηρεσιών των μέσων μεταφοράς? Αλήθεια, αυτοί που δεν πληρώνουν, πώς περιμένουν να καλυφθούν οι δαπάνες λειτουργίας των ΜΜΜ? Πάλι με δανεισμό? Παλιά μου τέχνη κόσκινο λοιπόν.
Μερόπη πρώτα θα σου ευχηθώ καλό μήνα και μετά θα καταγράψω τις ενστάσεις μου αν και φυσιολογικά θα έπρεπε να συμφωνώ με το κείμενο.
Όμως τίποτα στις μέρες μας δεν είναι φυσιολογικό.
Έχουμε μια κυβέρνηση που υπηρετώντας αλλότριους σκοπούς και αφαντάδες (όπως θα αποδειχτεί κάποια στιγμή) μας έμπασε στο ΔΝΤ και ανέτρεψε όσα η ίδια έλεγε προεκλογικά και επιπλέον έχουμε μια κυβέρνηση ανίκανων που τη δική τους ανικανότητα τη μεταφράζουν σε αφαίμαξη της τσέπης μας.
Μήπως θυμάσαι αγαπητή Μερόπη με πόση αλλαζονία μας αποκάλυψαν κάποια στιγμή πως εντόπισαν στο Κολωνάκι πάμπλουτους γιατρούς που δήλωναν εισοδήματα φτώχεις και δεν πλήρωναν φόρους?
Και μετά τι έγινε τους υποχρέωσε κανείς να πληρώσουν τα κλεμένα? Όχι φυσικά, αντίθετα τους επιβράβευσε με την περαίωση ενώ εμένα που ως μισθωτός πλήρωνα μια ζωή τους φόρους και μάλιστα προκαταβολικά μου πετσόκοψε και τη σύνταξη, μου αύξησε το ΦΠΑ, τους φόρους στα καύσιμα κλπ για να καλύψει λέει τα ελλείμματα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους συγκοινωνιακούς φορείς προς τους οποίους ούτε η παρούσα ούτε και οι προηγούμενες κυβερνήσεις απέδιδαν την κρατική επιδότηση σε αντίθεση με την επιδότηση στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της συμπρωτευουσας που κταβάλλονταν στο ακέραιο και στην ώρα της.
Αφού λοιπόν φόρτωσαν με ελλείμματα τους κρατικούς φορείς τώρα βρήκαν την εύκολη λύση των υψηλόμισθων υπαλλήλων με τη μαγική συνταγή του στατιστικού μέσου όρου των αποδοχών τους και αφού πετσοκόβουν τους μισθούς αυξάνουν και την τιμή των εισιτηρίων τα οποία ωστόσο λόγω ανικανότητας δεν μπορούν να εισπράξουν γι αυτό και ο μεγάλος αριθμός τζαμπατζήδων όπως λέει ο Ρέπας.
Και καλά να τους τρώμε στη μάπα μέχρι την ώρα που θα στηθούν οι κάλπες αλλά να μην τους επιβραβεύουμε κι από πάνω βρε Μερόπη.
-@ALICE μου,
με το σχόλιο σου επισημαίνεις το περίεργο αυτού του κινήματος. Το κίνημα λοιπόν "δεν πληρώνω, δεν πληρώνω" δραστηριοποιείται εκεί που ξέρουν ότι υπάρχουν άλλοι να πληρώσουν τα ελλείμματα (οι υπόλοιποι φορολογούμενοι). Δεν δοκιμάζουν να μην πληρώσουν και σε μεταφορικά μέσα που είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις π.χ. στα ΚΤΕΛ, γιατί ξέρουν ότι εκεί δεν περνά και πολύ η μαγκιά τους.
Χαίρομαι για τη συνήθη δόση ορθολογισμού που προσφέρει το μπλόκ σου.
-@Λύκε μου,
το ότι το Κράτος δεν κυνηγά τους φοροφυγάδες όσο έπρεπε (πράγμα, φυσικά, που πρέπει να κάνει) δεν δίνει, κατά τη γνώμη μου, άλλοθι στους λαθρεπιβάτες. Μια κοινωνία "ο κλέψας του κλέψαντος" φιλοδοξούμε να γίνουμε?
-@Στροβολιώτη μου,
χαίρομαι που μου αποδίδεις το χαρακτηρισμό της ορθολογίστριας. Τέτοια θέλω να είμαι.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μερόπη! Επιτέλους ακούστηκε και ένας αντίλογος, μια άλλη γνώμη, που κατά την άποψή μου είναι σωστή καθώς την αιτιολογείς και με ορθότατα επιχειρήματα!
Μας βλέπω να γυρνάμε στην εποχή των εισπρακτόρων. Δεν πληρώνεις; Κατεβαίνεις επί τόπου! Εμ πώς;...
Φιλιά Μερόπη μου, καλό μήνα!
Μερόπη, σε γενικές γραμμές συμφωνώ με το κείμενο, δύο πραγματάκια μόνο
> Η τιμή του εισιτηρίου δεν είναι φόρος (άμεσος ή έμμεσος). Είναι αντάλλαγμα για μια υπηρεσία (αυτή της μεταφοράς) που παρέχεται στον επιβάτη.
Σωστό, μόνο που αυτή η υπηρεσία διπλοπληρώνεται. Μία φορά εμμέσως, από τους φόρους μας για επιδοτήσεις, και δεύτερη φορά αμέσως, στην καταβολή αντιτίμου για το εισιτήριο. Ας καταργήσουνε τις επιδοτήσεις τουλάχιστον.
> Και το χειρότερο όλων, να παραχωρηθούν τα ΜΜΜ σε ιδιώτες και τότε θα δούμε όλοι τι θα πει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Άτοπον. Ο ανταγωνισμός μειώνει τις τιμές. Δες για παράδειγμα πότε μειωθήκανε οι τιμές σταθερής και κινητής τηλεφωνίας καθώς και της σύνδεσης στο διαδίκτυο. Αν μπούνε οι ιδιώτες στα ΜΜΜ όχι μόνο θα δούμε μειώσεις εισιτηρίων αλλά και πολύ καλύτερης ποιότητας παροχές.
-@Δανάη μου,
χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ μου.
-@Μαρία μου,
Εισπράκτορες δεν θα προσλάβουν, αλλά, κάπου διάβασα, θα προσλάβουν πιο πολλούς ελεγκτές.
Ευχομαι καλό μήνα και σε σένα.
-@Πάνο μου,
η υπηρεσία αυτή, που παρέχεται από τα μέσα μεταφοράς, δεν διπλοπληρώνεται ακριβώς. Απλώς ένα μέρος των εξόδων λειτουργίας πληρώνεται από τους επιβάτες και το υπόλοιπο μέρος καλύπτεται με επιδότηση από το Κράτος. Όσο αυξάνεται η λαθρεπιβίβαση, τόσο θα αυξάνεται τόσο η τιμή, όσο και η επιδότηση.
Όσο γι' αυτό που λες ότι θα μειωθούν οι τιμές αν παραχωρηθούν τα ΜΜΜ σε ιδιώτες, δεν το πιστεύω. Οι ιδιώτες θα θέλουν όχι απλώς να καλύπτουν τα έξοδα, αλλά να βγάζουν και κέρδος, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο.
Το ζήτημα που θέτεις τόσο πολύ, των λαθρεπιβατών, είναι έτσι, όπως το θέτεις. Ωστόσο, αν οι τιμές ήταν καλύτερες κι αν υπήρχαν περισσότεροι ελεγκτές τότε το φαινόμενο θα είχε σχεδόν εξαλειφθεί.
Μερόπη μου διαστρέφεις αυτό που έγραψα.
Εγώ υποστηρίζω ότι την ανικανότητά τους ή αν θέλεις την απροθυμία τους να εφαρμόσουν τη Συνταγματική επιταγή "ο καθένας ανάλογα με τις δυνάμεις του" και να εισπράξουν από αυτούς που κλέβουν το κράτος τα κλεμένα, την αντκαθιστούν με πραγματικά αρπαχτική βουλιμία σε άγρια φοροαφαίμαξη των μισθωτών και των συνταξιούχων και γενικά των μη εχόντων που δεν έχουν άλλο τρόπο να αμυνθούν πλην ίσως της άρνησής τους να πληρώσουν τα αδικαιολόγητα χαράτσια.
-@Δείμο μου,
κάπου διάβασα ότι τώρα θα γίνεται συχνότερος έλεγχος για τα εισιτήρια από ελεγκτές.
-@Λύκε μου,
συμφωνώ ότι πρέπει να εισπράττονται οι φόροι, ανάλογα με τις δυνάμεις του καθενός. Και επιπλέον ότι πρέπει οι πολίτες να αναπτύξουν φορολογική συνείδηση και να μη θεωρούν "μαγκιά" να κλέβουν το κράτος. Είναι απαραίτητο να υπάρχουν και τα δύο και όχι μόνο το πρώτο.
Μη μου πεις πάλι ότι διέστρεψα τα λόγια σου. Εσύ επιμένεις μόνο στο πρώτο (να κυνηγά το Κράτος τους φοροφυγάδες). Εγώ επιμένω ότι πρέπει να γίνονται και τα δύο παράλληλα. Και το Κράτος να κυνηγά τους φοροφυγάδες και οι πολίτες να πράττουν τα αυτονόητα.
Δεν έχω μπει ούτε μία φορά χωρίς εισητήριο σε λεωφορεία και οι λόγοι είναι ακριβώς αυτοί που εκθέτεις παραπάνω.
Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην πληρώσω και υπολογίζω και τα χρήματα που εξοικονομώ μη χρησιμοποιόντας αυτοκίνητο. Καλό το τσάμπα, αλλά να μην το παρακάνουμε κιόλας...
-@Hellenic Potion μου,
την ίδια γνώμη έχω κι εγώ.
Αγαπητή (τρόπος του απευθύνεσθαι...) Μερόπη,
παραθέσατε το άρθρο 4§5 του Συντάγματος, χωρίς όμως αιχμή για τους ΕΜΜΕΣΟΥΣ φόρους, τους φόρους χρήσης-κατανάλωσης, τους "κεφαλικούς", τα "χαράτσια" τουρκιστί, που είναι καθαρά αντισυνταγματικοί με βάση το άρθρο αυτό (που «μεταφέρεται» αυτούσιο περίπου σε όλα τα Συντάγματά μας από το 1911, νομίζω).
Όμως η νοοτροπία και η -συνήθης- πρακτική του «ο χρήστης πληρώνει» δεν είναι μόνον αντισυνταγματική αλλά και βαθιά αντικοινωνική.
Υπάρχουν κάποια αγαθά που είναι (κι όσα δεν είναι πρέπει να γίνουν...) δημόσια και ελεύθερης χρήσης, όχι να πληρώνουμε χαράτσι γιά αυτά.
Διαφωνείτε;;;
Αν ναί, νομίζω πως είστε ένα ακόμα «θύμα» της εντατικής πλύσης εγκεφάλου ότι όλα πρέπει να γίνουν ιδιωτικά (και με εισιτήριο φυσικά...) για να δουλεύουν καλλίτερα.
Πέρα από τους γνωστούς μυκτηρισμούς κατά παντός δημόσιου {χρηματοδοτούμενους ποικιλοτρόπως από αυτούς ακριβώς που είναι υπεύθυνοι για το κατάντημα των δημόσιων υπηρεσιών... όπως της Δικαιοσύνης(*) π.χ. της οποίας νομίζω ότι είστε λειτουργός} στην πόλη μας, στα Γιάννενα, ακριβώς στο κέντρο, βρίσκεται ένα λαμπρό παράδειγμα της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας»:
Η "ΟΑΣΗ", ένα δημοτικό κτήριο του Άρη Κωνσταντινίδη, στέκει τρία χρόνια τώρα ξεκοιλιασμένο, σκουπιδότοπος, από τότε που το εγκατέλειψε έτσι ο τελευταίος ενοικιαστής-«επενδυτής»...
Τρία ερωτήματα, δήθεν ερωτήματα...:
1. Δρόμοι υπάρχουν και άλλοι εκτός από τους εθνικούς. Πρέπει να μπούν διόδια παντού για να συντηρούνται;;;
2. Μήπως μετά από την καθιέρωση «εισιτήριου» για εξέταση στα Εξωτερικά Ιατρεία των Νοσοκομείων θα καθιερωθεί και «εισιτήριο» για ακρόαση από τον Εισαγγελέα καθενός που είναι (ή απλώς νομίζει ότι είναι...) αδικημένος;;;
3. Μήπως οι πολύτεκνες οικογένειες πρέπει να πληρώνουν μεγαλύτερους δημοτικούς φόρους αφού τα πολλά παιδιά τους περπατώντας φθείρουν περισσότερο τις πλάκες πεζοδρομίου από ότι τα λιγότερα των ολιγότεκνων;;;
Καταλαβαίνετε σε τί παραλογισμούς ωθεί το «ο χρήστης πληρώνει»;;;
Η αναγωγή του κέρδους σε ύψιστο ρυθμιστή της ζωής και της κοινωνίας μας και οι συναφείς πρακτικές -καθόλου ανιδιοτελούς!!!- εκχώρησης δημόσιων αγαθών (όπως η μετακίνηση) από τους ταγούς μας σε ιδιώτες, είναι τίμημα τυφλής υπακοής στις ηλίθιες {ΝΑΙ ηλίθιες!!!} ζουγκλικές θεωρίες περί ανταγωνισμού του Μίλτον Φρήντμαν και των "Παιδιών του Σικάγου"(**).
Τίμημα που τό πληρώνουμε σκληρά κάθε μέρα με πολλούς, πάμπολλους, τρόπους και ως άτομα και ως παγκόσμια κοινωνία.
Είναι οι ...τρίτες «Αλκυονίδες ημέρες» που περνάμε από την αρχή του χρόνου...
Για δείτε κι έτσι το τί σημαίνει «ιδωτική πρωτοβουλία» και ιδιωτικές -για κέρδος- «επενδύσεις» δηλαδή στυγνές εκμεταλλεύσεις...
Ζητώ συγγνώμην για το μάκρος αυτού του σχολίου αλλά στενοχωρήθηκα -ειλικρινά!- από την πολλαπλή συγκατάνευση-σύμπνοια στο «ο χρήστης πληρώνει» των περισσότερων ...προπληκτρολογησάντων και ...-ασών.
Ένας από τους Γιαννιώτες
"Πολίτες VS χαράτσια"
- - - - - - - -
(*) Η δίκη των Κεντέρη-Θάνου πότε θα γίνει;;;
(**) Αν δεν τό έχετε κάνει ήδη, μπείτε στον κόπο να διαβάσετε το βιβλίο της καναδής δημοσιογράφου Ναόμι Κλάϊν "The Shock Doctrine".
Αξίζει.
Υ.Γ.
1. Μην ρωτήσει καμμία-κανείς «και πώς θα γίνονται οι δρόμοι αν δεν πληρώνουμε διόδια;» και τα συναφή!
Να γίνονται από τους ΑΜΕΣΟΥΣ φόρους, τους μόνους συνταγματικούς, τους φόρους "επιτηδεύματος", μισθού, περιουσίας, τους φόρους ανάλογα με τις ΔΥΝΑΜΕΙΣ κάθε πολίτη.
Όχι από τους έμμεσους, τα χαράτσια {των οποίων ...διαπρεπέστερος είναι ο ΦΠΑ} ανάλογα με τις ΑΝΑΓΚΕΣ μας!
Κατανοητόν;;;
2. Το βιβλίο της Κλάϊν βγήκε στα ελληνικά από τις εκδόσεις λιβάνη με τίτλο "Το Δόγμα του Σόκ".
Αγαπητοί «Πολίτες v/s χαράτσι
Κατ’ αρχάς ας αρχίσω απ’ αυτά που συμφωνούμε. Ναι, συμφωνώ ότι υπάρχουν μερικά κοινωνικά αγαθά που πρέπει να παρέχονται δωρεάν, όπως είναι π.χ. η παιδεία. Η παιδεία πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλο τον πληθυσμό της χώρας, αστικό, αγροτικό, ημιαστικό, νομαδικό κλπ κλπ. Γι’ αυτό την παιδεία πρέπει να πληρώνουν όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι (όταν λέμε δωρεάν αυτό εννοούμε). Η χρήση των αστικών λεωφορείων όμως δεν είναι απ’ αυτά τα αγαθά που παρέχονται σε όλο τον πληθυσμό της χώρας ανεξαιρέτως. Γι’ αυτό δεν είναι δίκαιο να πληρώνουν εξ ολοκλήρου όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι απανταχού της Ελλάδας. Είναι δίκαιο να πληρώνει π.χ. ο Κρητικός αγρότης ή ο νησιώτης ή ο Θρακιώτης το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας? Κατά τη γνώμη μου όχι, τουλάχιστον όχι εξ ολοκλήρου. Ένα μέρος τουλάχιστον πρέπει να πληρώνεται από το χρήστη. Απ’ ότι ξέρω έχει διαμορφωθεί μια σχέση 60/40 (δηλ. 60% ο χρήστης, 40% το Δημόσιο). Αν λοιπόν δεν πληρώνω εγώ, δεν πληρώνεις εσύ, δεν πληρώνει ο άλλος, τότε ή θα αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, για να αναπληρωθεί η απώλεια ή θα πληρώνουν όλοι οι Έλληνες (ακόμα κι αυτοί που δεν απολαύουν του αγαθού). Εγώ τουλάχιστον δεν το θεωρώ δίκαιο αυτό. Να πληρώνουν εξ ολοκλήρου άλλοι για μένα που χρησιμοποιώ το ΜΜΜ.
Υ.Γ. Το ποστ αυτό αφορά αποκλειστικά το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών και όχι τα άλλα στα οποία αναφέρεστε.
Ξέχασα να σας πληροφορήσω ότι η δίκη Κεντέρη - Θάνου διεξάγεται αυτό τον καιρό στο Πρωτοδικείο της Αθήνας. Όμως δεν κατάλαβα τι σχέση έχει αυτό με το θέμα των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.
Αγαπητή Μερόπη αυτό το ανέκδοτο "Είναι δίκαιο να πληρώνει π.χ. ο Κρητικός αγρότης ή ο νησιώτης ή ο Θρακιώτης το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας?" παραξίνισε μην το πολυχρησιμοποιείται...
Ναι είναι δίκαιο -αν θέλετε τη γνώμη μου- όπως είναι δίκαιο να πληρώνουν οι Αθηναίοι (που πληρώνουν και τα περισσότερα) μέσω του (εξ ολοκλήρου επιχορηγούμενου) ΟΓΑ για τις συντάξεις και την περίθαλψη των αγροτών της Κρήτης, των Νησιών, της Μακεδονίας κλπ.
Λύκε μου,
Ό ΟΓΑ. από το έτος 1998 και εφεξής, έχει μετατραπεί σε Ταμείο Κύριας Ασφάλισης πια, με το
Νόμο 2458/1997. Έτσι έχει δύο πόρους. Έχει τις εισφορές των ίδιων των αγροτών και την κρατική επιδότηση. Επομένως δεν πληρώνει μόνο το Δημόσιο, πληρώνουν και οι Αγρότες που απολαύουν της ασφάλισης. Όπως δηλ. γίνεται και με τις συγκοινωνίες. Ένα μέρος το πληρώνουν οι χρήστες και ένα άλλο μέρος το πληρώνει το Δημόσιο.
Άρα το επιχείρημα σου δεν ευσταθεί.
Ξέχασες να γράψεις πως με τον ίδιο νόμο "Θεσμοθετήθηκε μεταβατική περίοδος έως το 2026 κατά την οποία συνυπάρχει το παλαιό και νέο ασφαλιστικό καθεστώς".
Άρα για 15 ακόμα χρόνια το επιχείρημά μου ευσταθεί και είναι ισχυρό.
Χα χα χα!!! Βλέπω είσαι ενημερωμένος. Θα εξακολουθεί να ισχύει για τους παλιούς, για να μην τους κόψουν, ξαφνικά, τις συντάξεις και μείνουν επί ξύλου κρεμάμενοι. Όσοι μπήκαν μετά, πληρώνουν εισφορές, όπως όλοι οι εργαζόμενοι στα Ταμεία τους.
Ναι αλλά για 15 χρόνια ακόμα θα πληρώνω κι εγώ για τις συντάξεις και την περίθαλψή τους....
Όπως ακριβώς πληρώνουν, τουλάχιστον κατά 40%, όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι για τις αστικές συγκοινωνίες. Είναι γνωστό ότι πληρώνουν 60% οι χρήστες και 40% το Δημόσιο.
Έτσι είναι αυτή είναι η λειτουργία του προϋπολογισμού να ανακατανέμει τον εθνικό πλούτου εκεί που υπάρχει ανάγκη.
Αυτά τα να πληρώνουν μόνο οι χρήστες είναι και ανεφάρμοστα και ηλίθια νεοφιλελεύθερα δόγματα κι αλίμονο μας αν τα υιοθετήσουμε.
Άρα συμφωνούμε λοιπόν. Κι εγώ αυτό λέω. Ότι οι χρήστες πρέπει να πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί, για να παραμείνουν τα ΜΜΜ δημόσια. Προς τι ο "καυγάς" λοιπόν?
Υ.Γ. Για τους γιατρούς δεν σχολίασες.
Μερόπη στο πληρώνω εισιτήριο συμφωνούμε δεν ξέρω αν συμφωνούμε και στο να πληρώνουμε αδιαμαρτύρητα οποιαδήποτε αυθαίρετη αύξηση των μαθητευόμενων μάγων...
Όσο για τους γιατρούς δεν σχολίασα γιατί δεν έχω την απαραίτητη πληροφόρηση αλλά άκουσα τον πρώην υπουργό υγείας Κρεμαστινό να λέει πως η μεταρρύθμιση αυτή για να γίνει σωστά απαιτούνται τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ ως επιπλεόν δαπάνη και εφόσον αυτά δεν υπάρχουν το νομοσχέδιο που προωθείται μπορεί να είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά θίγει τους συμβεβλημένους με τα ταμεία γιατρούς και ότι και ο ίδιος αν ήταν "ταμιακός" γιατρός θα διαμαρτυρόταν.
Η τελευταία πρόταση τα λέει όλα. Θίγονται οι "ταμιακοί" γιατροί (χάνουν ένα μέρος της "πελατείας" τους). Για τους ασφαλισμένους, νομίζω, είναι καλύτερα.
Το αν θα είναι καλύτερα για τους ασφαλισμένους άστο να το δούμε γιατί πολύ φοβάμαι (χωρίς να μπορώ να το υποστηρίξω) πως και για αυτούς θα είναι χειρότερα...
Η ποινική δίκη Κεντέρη-Θάνου {μετά από 7 χρόνια...} είναι για μένα ένα κριτήριο για το πόσο ...καλά λειτουργεί η απόδοση δικαιοσύνης στην χώρα μας.
Χάλι για το οποίο βέβαια μόνο σε μικρό βαθμό ευθύνονται οι δικαστές, κάπως περισσότερο οι δικηγόροι, ακόμα περισσότερο οι πολίτες και πολύ-πολύ περισσότερο βέβαια οι ταγοί μας και ο ...πολιτικός πολιτισμός μας της αρπαχτής και του πελατειακού συστήματος.
Απορώ πώς δεν πρόσεξες τον αστερίσκο που συνδέει το ...«καρφί» με το κείμενο του σχολίου.
Ως προς τα εισιτήρια τώρα των λεωφορείων, είναι θέμα πόσο ...τεντώνει κανείς την άποψή του για το τί είναι δημόσιο και τί ιδιωτικό.
Η δαπάνη π.χ. γιά τους 1.700 αστυνόμους, τις κλούβες, τα τζίπ, τα ελικόπτερα που είχαν ...περικυκλώσει το γήπεδο στον αγώνα ΠΑΟΚ-Ολ. για να μην γίνουν επεισόδια, είναι κοινωνική δαπάνη και η μετακίνηση των πολιτών (όχι μόνον στην Αθήνα...) δεν είναι;;;
Ας τολμήσει κάποια κυβέρνηση να κόψει την ποδοσφαιροχρηματοδότηση, το χρύσωμα της παράγκας, η οποία τίποτε άλλο δεν είναι εκτός από γεννήτρια μαύρων συναλλαγών και παράνομου πλουτισμού, αλλά κυρίως, ας επιβάλει στις ΠΑΕ να αυξήσουν τα εισιτήρια για τα γήπεδα, ώστε να καλύπτουν και τις δαπάνες περιφρούρησης...
Όλα μιά ιδέα είναι, καλή μου.
Ένας από τους Γιαννιώτες
"Πολίτες VS χαράτσια"
Δημοσίευση σχολίου