Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Ανγκέλα- Δωροθέα Κάσνερ- Μέρκελ-Σάουερ


Τις προάλλες βλέπαμε με τον άντρα μου ειδήσεις. Τις μέρες δε αυτές που ζούμε, ειδήσεις, χωρίς τη Μέρκελ, δεν νοούνται. Ως συνήθως, ο άντρας μου τη στόλιζε με διάφορα κοσμητικά επίθετα, τα οποία μου απαγορεύει η καλή μου ανατροφή να αναπαράγω. Με έβλεπε που ήμουν σιωπηλή και μου είπε ότι τελικά δεν έχει καταλάβει αν συμπαθώ ή αν αντιπαθώ τη Μέρκελ. Του απάντησα ότι ούτε τη συμπαθώ, ούτε την αντιπαθώ. Ότι απλώς προσπαθώ να την καταλάβω. Τέλος του είπα ότι τα χαρακτηριστικά που αντιπαθεί σ’ αυτήν (κρυψίνους, ψυχρή, αυταρχική) δεν αποκλείεται να οφείλονται, εν μέρει τουλάχιστον, στο ότι μεγάλωσε σ’ ένα ανελεύθερο περιβάλλον και καθεστώς. Δεν του άρεσε η απάντηση μου, ίσως γιατί θυμήθηκε ότι, κάποτε στα νιάτα του, ήταν θαυμαστής του καθεστώτος της Ανατολικής Γερμανίας. Μου ανταπάντησε δε ότι η Μέρκελ το παιζε αντιστασιακή τότε. Χμμμμμμμμμμ, δεν είμαι βέβαιη γι’ αυτό. Και αποφάσισα να κάνω μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για τη ζωή της Μέρκελ. Μια και την έκανα, τη μοιράζομαι μαζί σας. Απ’ αυτά που έμαθα, τα πιο κάτω μου έκαναν τη μεγαλύτερη εντύπωση.
  • Η Μέρκελ και συγκεκριμένα η Ανγκέλα Δωροθέα Μέρκελ (Angela Dorothea Merkel) όπως είναι το πλήρες όνομα της, δεν γεννήθηκε στην Ανατολική Γερμανία, όπως νόμιζα. Γεννήθηκε το 1954 στη Δ. Γερμανία και συγκεκριμένα στο Αμβούργο.
  • Ο πατέρας της, ο Χορστ Κάσνερ, παρόλο που ήταν λουθηρανός πάστορας, ήταν και αριστερός. Αποφάσισε δε, το 1957, να μετακομίσει με την οικογένεια του στην Ανατολική Γερμανία. Όταν, το 1961, κτίστηκε το τείχος του Βερολίνου, που τους απέκοψε πια από τη Δ. Γερμανία, η μητέρα της έκλαψε πικρά, ενώ ο πατέρας της ένιωσε, λέει, απελευθερωμένος(!). Ίσως απελευθερώθηκε από τον ίδιο τον εαυτό του, ένα μέρος του οποίου ήθελε να γυρίσει πίσω.
  • Η νεαρή Ανγκέλα Κάσνερ, ωθούμενη συνεχώς και από τον πατέρα της, ήταν άριστη μαθήτρια. Σπούδασε φυσική και χημεία στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας. Δεν σπούδασε λοιπόν νομικά ή οικονομικά ή πολιτικές επιστήμες, όπως οι περισσότεροι πολιτικοί, αλλά θετικές επιστήμες. Θυμήθηκα και τη Μάργκαρετ Θάτσερ που κι αυτή σπούδασε χημεία.
  • Το επώνυμο Μέρκελ το απέκτησε από τον πρώτο της σύζυγο, τον Ούλριχ Μέρκελ (Ulrich Merkel) που σπούδαζε κι αυτός φυσική στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας. Τον παντρεύτηκε το 1977, αλλά χώρισαν πέντε χρόνια αργότερα. Η Ανγκέλα διατήρησε το επίθετο του, όπως κάνει και η δική μας, η Ντόρα Μπακογιάννη. Τουλάχιστον όμως ο Μπακογιάννης είναι ένας είδος συμβόλου. Ο Μέρκελ τι είναι? Ας σημειωθεί ότι σήμερα είναι παντρεμένη με το χημικό Γιοαχίμ Σάουερ (Joachim Sauer).
  • Δεν διάβασα κάτι περί αντικαθεστωτικής δράσης, όσο ζούσε στην Ανατολική Γερμανία. Αντίθετα, διάβασα ότι ανήκε στην Κομμουνιστική νεολαία, ένα διάστημα δε ήταν και Γραμματέας σε κάποια Οργάνωση της. Εργαζόταν, απρόσκοπτα, από το 1978 μέχρι το 1990 (δηλαδή μέχρι που κατέρρευσε το καθεστώς) στο Κεντρικό Ινστιτούτο Φυσικής Χημείας (ZIPC) στο Ανατολικό Βερολίνο. Ήταν επίσης μέλος της Ακαδημίας Επιστημών. Το Δεκέμβριο του 1989, λίγες εβδομάδες μετά την κατάρρευση του τείχους του Βερολίνου, η Μέρκελ προσχώρησε στη Δημοκρατική Επαγρύπνηση (Demokratischer Aufbruch, DA). Ε, δεν νομίζω να θεωρείται αυτό αντίσταση στο καθεστώς!
  • Μετά την επανένωση της Γερμανίας, προσχώρησε στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα του Χέλμουτ Κολ, ο οποίος έγινε ο μέντορας της. Την αποκαλούσε «το κορίτσι μου» (βλέπε εδώ). Το έτος 1991 την έκανε Υπουργό Γυναικείων Υποθέσεων στην πρώτη, μετά την ενοποίηση, Κυβέρνηση. Ήταν η μικρότερη σε ηλικία υπουργός στην ιστορία της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας.
  • Το Δεκέμβριο του 1999, ενώ η Γερμανία συνταραζόταν από το σκάνδαλο της παράνομης χρηματοδότησης του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, μέσω τραπεζικών λογαριασμών της Ελβετίας και ο Κολ αρνιόταν κατηγορηματικά να προβεί σε οποιαδήποτε αποκάλυψη σχετικά με την προέλευση των παράνομων δωρεών, η Μέρκελ δημοσίευσε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα απαιτώντας την αποδέσμευση του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος από τον Κολ. Σχετικά με την αποστασιοποίηση από το μέντορα της θα πει αργότερα σε συνέντευξη: "Εμείς οι ανατολικογερμανοί μάθαμε να συμβιβαζόμαστε με τους εξουσιαστές, δίχως όμως να δημιουργούμε απόλυτες δεσμεύσεις". Χμμμ, πώς σας φαίνεται αυτό?
  • Τέλος δεν μπορώ, παρά να αναφέρω την ανεξήγητη (?) αντίδραση της Μέρκελ στην έκδοση ευρωομολόγων, η οποία, όπως τουλάχιστον κατάλαβα από διάφορα οικονομικά άρθρα που διάβασα (όπως αυτό εδώ), θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση της Ευρωζώνης και στην απόκρουση των επιθέσεων των διάφορων τοκογλύφων. Ή μήπως δεν είναι και τόσο ανεξήγητη, αλλά απλώς υποδηλώνει τη θέληση της Γερμανίας για προώθηση μιας Ευρώπης δύο ταχυτήτων? Όπως κάποτε υπήρξε Γερμανία δύο ταχυτήτων.

Μετά απ’ όλα αυτά που διάβασα, εξακολουθώ να μην αντιπαθώ, αλλά ούτε και να συμπαθώ τη Μέρκελ. Αν θα την ψήφιζα ποτέ? Όχι, δεν νομίζω.

----------------------------

Αρκετές πληροφορίες για τη ζωή της Μέρκελ τις πήρα από τη wikipedia.

15 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Xo χοοο! Εγώ επίσης δεν θα την εψήφιζα, με την διαφοράν όμως που την συμπαθώ. Χωρίς καν να την ηξέρω τζιαι σε αντίθεσην με την αντιπάθειαν που τρέφω προς όλους τους χριστιανοδημοκράτες, Γερμάνούς, Έλληνες ή Πορτογάλλους.

καλημέρα είπε...

Θα την πω την πρωινη μου βλακεία, αυτό το κορίτσι εχει πολλά να του σουρει του πατερα της, με δοσεις τον "σκοτώνει" καθε λίγα χρόνια, η ευρωπη όμως που είναι και γενους θηλυκού τι φταίει;

Swell είπε...

Το "κορίτσι" του Κολ, Μερόπη (πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία-μπράβο σου) έχει επηρεαστεί από τον πατέρα της. Φαντάζομαι τα "κολλήματα" που έχει ο καθένας που ασχολείται με τη θρησκεία. Το γεγονός ότι αποφάσισε να μετοικίσει στην Α. Γερμανία, δείχνει ότι είχε και άλλα "κολλήματα". Αναμενόμενο να έχει πάρει αυτό το χαρακτηριστικό και το "κορίτσι." Γι' αυτό ενώ όλοι βλέπουν ότι η πολιτική της οδηγεί την Ευρώπη σε διάλυση, αυτή επιμένει.

gerasimos είπε...

"Εμείς οι ανατολικογερμανοί μάθαμε να συμβιβαζόμαστε με τους εξουσιαστές, δίχως όμως να δημιουργούμε απόλυτες δεσμεύσεις"

Μου θυμίζει λίγο το 'αντιεξουσιαστές στην εξουσία' του ΓΑΠ. Τελικά τα μεγάλα πνεύματα (μέγεθος ρεβυθιού και βάλε) συναντώνται.

Meropi είπε...

-@Aceras μου,
ενδιαφέρον ότι τη συμπαθείς. Συμπαθούσες και τη Θάτσερ? Θεωρώ ότι έχουν παρόμοιες προσωπικότητες.

-@Καλημέρα μου,
έχεις δίκιο ότι ο πατέρας της συνέβαλε πολύ στη διαμόρφωση της προσωπικότητας της.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Εξαιρετικές πληροφορίες. Αλλά σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούν τη στάση της, καθώς αυτή δεν προσωπική επιλογή, αλλά κομματική/πολιτική επιλογή σε στόχο την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Meropi είπε...

-@Swell μου,
ο πατέρας της πράγματι είχε διάφορα κολλήματα και μάλιστα αταίριαστα μεταξύ τους. Αυτό εν μέρει διαμόρφωσε και την ίδια.

-@Γεράσιμε μου,
κι εμένα μου έκανε μεγάλη εντύπωση η φράση που επισήμανες κι εσύ. Μου φάνηκε περίπου ως ομολογία ότι προσδέθηκε στο άρμα του Κολ, όχι γιατί τον πίστεψε, αλλά ήταν ένας συμβιβασμός προς την εξουσία, για να πραγματώσει τις φιλοδοξίες της.

Meropi είπε...

-@Δείμο μου,
οι επιλογές της, καθώς και οι προσωπικές της φιλοδοξίες εξυφάνθηκαν και αναδείχτηκαν μέσα από τα βιώματα και το περιβάλλον που έζησε

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δεν πιστεύω ότι οι πολιτικοί επηρεάζονται από προσωπικά βιώματα σε τέτοιο επίπεδο. Έχουν ολόκληρα επιτελεία για κάθε θέμα και ειδικούς τεχνοκράτες. Το προσωπικό στοιχείο -υπάρχει μεν- αλλά μόνο στο ισοζύγιο της πολιτικής επιλογής και ισοσκελισμού των αντίθετων απόψεων. Εξάλλου, υπάρχει και το πολιτικό κόστος που πάντα συνυπολογίζεται.

monahikoslikos είπε...

Κι όμως κάποτε ήταν μια συμπαθητική κοπελιά...

Meropi είπε...

-@Δείμο μου,
έχεις δίκιο ότι τα κόμματα έχουν επιτελεία, που τους συμβουλεύουν και μέσω των οποίων διαμορφώνεται η πολιτική τους. Συχνά όμως οι γνώμες και οι συμβουλές είναι διάφορες και διαφορετικές. Την τελική απόφαση την παίρνει ο Αρχηγός. Και τότε είναι που παίζει ρόλο, εν μέρει τουλάχιστον, η ψυχοσύνθεση του. Πάρε παράδειγμα το δικό μας το Γιώργο. Άλλοι τον συμβούλεψαν να προκηρύξει δημοψήφισμα και άλλοι να μην το κάνει. Η τελική απόφαση ήταν δική του. Και τι απόφαση!!!

-@Λύκε μου,
και τώρα θεωρώ ότι φυσιογνωμικά είναι συμπαθητική.

mortal είπε...

Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες και Χρόνια σου Πολλά!

Meropi είπε...

-@mortal μου,
σ' ευχαριστώ για τις ευχές. Αύριο έχω τη γιορτή μου (2 Δεκεμβρίου)

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Χρόνια σου πολλά Μεροπίτσα!

Σοφία είπε...

Πολύ ενδιαφέρον. Προσωπικά η Μέρκελ μου είναι συμπαθής γιατί είναι καπάτσα. Αν θα την ψήφιζα δεν ξέρω. Μάλλον όχι (αλλά εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό). Ποτέ μην πεις ποτέ.