Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2008

Ο Ιερώνυμος, ο Άνθιμος, ο Μπαμπινιώτης και το πάπλωμα...



Διαβάζω σήμερα στον Ηλεκτρονικό Τύπο (Ημερήσια, Ελευθεροτυπία) ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ήλθε σε ρήξη με το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο για το βαρύτατο χαρακτηρισμό «πορνεία» που με επιμέλεια του τελευταίου, ως Εκπροσώπου Τύπου, περιλήφθηκε στο Ανακοινωθέν της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (Δ.Ι.Σ.). Ο Αρχιεπίσκοπος έψεξε το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης ότι αυθαιρέτως συμπεριέλαβε τη λέξη «πορνεία» στο ανακοινωθέν. «Δεν μπορούμε να καταδικάζουμε και να μιλάμε με τέτοια γλώσσα σε ανθρώπους που επιλέγουν να είναι εκτός Εκκλησίας ή να μην ακολουθούν τους κανόνες της. Δεν είναι εκκλησιαστικό» φέρεται να του είπε. Και εδώ έρχεται το δικό μου ερώτημα: Ποιος κυβερνά τελικά την Εκκλησία ο Αρχιεπίσκοπος ή ο Εκπρόσωπος Τύπου;;; (σαν να λέμε ποιος κυβερνά την Ελλάδα ο Καραμανλής ή ο Ρουσσόπουλος;)

Ωστόσο ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος επιμένει (βλ. εδώ) - ότι «το θέμα δεν συζητήθηκε σήμερα (σημ. 19/3/2008) στη Σύνοδο, ισχύουν όσα έχουμε ήδη ανακοινώσει από τη Δευτέρα». Παρέπεμψε μάλιστα στο Λεξικό του Μπαμπινιώτη για την εκκλησιαστική σημασία του όρου 'πορνεία' (να και φίλος του Μπαμπινιώτη ο Άγιος Πατέρας).

Προσέτρεξα κι εγώ στο Λεξικό να δω τι λέει. Να λοιπόν τι γράφει ακριβώς ο Μπαμπινιώτης στο λήμμα Πορνεία: 1. το να διαθέτει κανείς το σώμα του σε άλλους για ερωτική ικανοποίηση έναντι αμοιβής: προάγω/οδηγώ κάποιον στην πορνεία || ανδρική / παιδική ~ || η ~ θεωρείται το αρχαιότερο επάγγελμα τού κόσμου 2. (συνεκδ.) η ιδιότητα και η εργασία τής πόρνης 3. ΕΚΚΛΗΣ. κάθε σεξουαλική σχέση εκτός γάμου.

Η πραγματική σημασία της λέξης πορνείας είναι αυτή με στοιχ. 1. Στην υπό στοιχ. 3 ερμηνεία είναι φανερό ότι ο Μπαμπινιώτης παραπέμπει σ’ αυτά που πιστεύουν οι εκκλησιαστικοί κύκλοι. Αυτό, κατά τη γνώμη μου δεν δίνει άλλοθι στους κάθε «Άνθιμους» να αναπαράγουν αυτή την οπισθοδρομική σημασία. Είναι καιρός να πάνε μπροστά.

Τελειώνοντας θέλω να παραθέσω ένα απόσπασμα από το άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη στη σημερινή (21-03-08) «Καθημερινή» για να μη ξεχνάμε ότι ο καυγάς γίνεται για το «πάπλωμα» (όπου «πάπλωμα» = πελατεία για το Σύμφωνο Συμβίωσης)

«Το σύμφωνο συμβίωσης πρέπει να καλύπτει όλους τους συναινούντες ενήλικες που αποφασίζουν να συμβιώσουν. Ακόμη κι αν ανήκουν στο ίδιο φύλο. Μπορεί να μην μας αρέσει, μπορεί να το θεωρούμε αμαρτία, αλλά αυτά δεν έχουν τίποτε να κάνουν με την ισονομία. Εξάλλου, η ελευθερία των ανθρώπων να «ζήσουν εν αμαρτίαις» προβλέπεται και από τον θεϊκό νόμο. Θα πρέπει να βάζει προσκόμματα ο κοσμικός νόμος;

»Η Ιερά Σύνοδος καλά κάνει και διαλαλεί τη θέση της. Όπως όλοι, έτσι κι αυτή κρίνεται για όσα λέει. Το ζήτημα είναι τι θα κάνει η Πολιτεία. Θα υποκύψει σε εκείνους που θέλουν να μονοπωλήσουν τη σύναψη συμβολαίων συμβίωσης, ή θα απελευθερώσει τη διαδικασία και για εκείνους που δεν θέλουν να περάσουν από το τυπικό κάποιας θρησκείας…»

36 σχόλια:

Ο άλλος είπε...

Το κείμενό σου εκφράζει τις ανησυχίες πολλών σκεπτόμενων ανθρώπων. Θεωρώ όμως ατυχές το ποιός κυβερνάει αυτόν το τόπο, ο Ρουσόπουλος ή ο Καραμανλής. Αυτό είναι λυμμένο χρυσή μου. Ο Ρουσόπουλος. Θόδωρος κι αυτός. Καραμανλής ο άλλος

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

Όσον αφορά στα του λεξικού η ερμηνεία είναι αυτή που έδωσες. Τα άλλα είναι για νά 'χουμε να λέμε. Είναι προφανές και πασιφανές που το πάει η εκκλησία. Με προβληματίζει ο Αρχιεπίσκοπος, ή πολύ αρνί είναι ή πάρα πάρα πάρα πολύ πονηρός.
Και καλησπέρα.

phlou...flis είπε...

Τελικά μήπως ο χωρισμός (αναφέρομαι στην Εκκλησία και το Κράτος) είναι η λύση; και τέλος πάντων, ας αποδεχθούμε και τους εκτός χριστιανικής θρησκείας!

Ανώνυμος είπε...

κοιτάξτε..
Εγώ πιστεύω ότι και στην ομάδα των εκκλησιαζόμενων να ψάξεις (και μην πάτε μακρειά σε μία έρευνα στην ομάδα των παντρεμένων παπάδων)δεν θα βγει ακριβώς ότι "κάθε σχέση εκτός του γάμου είναι πορνεία", όπως δεν θα βγει ότι όποιος μετέχει στο καρναβάλι θα αφορίζεται...
άρα ακόμα και ο ορισμός του Μπαμπινιώτη είναι λίγο ...
Οι κανόνες της εκκλησίας δεν είναι νόμοι και υπάρχουν εκεί μέσα πράγματα που σήμερα δεν εφαρμόζονται ούτε από την ιεραρχία..

Ανώνυμος είπε...

Aπό την άλλη δεν πιστεύω ότι όλο το σκηνικό γίνεται για το πάπλωμα...
Ένα μεγάλο μέρος του κόσμου θα συνεχίσει να παντρεύεται με το ορθόδοξο σκηνικό (τυπικό ήθελα να πω αλλά αυτή η λ. μου βγήκε).
Άρα δεν είναι εκεί το ζήτημα και όποιοι το λένε έχουν την απέναντι εμπάθεια
Η εκκλησία δυστυχώς δεν έχει καταλάβει ότι αν έχει κάτι νόημα για αυτήν δεν είναι πόσους θα παντρέψει..
Αλλά οι λίγοι που θα καταφέρει με την στάση της που έκαναν σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης να επιλέξουν μετά τον ορθόδοξο γάμο γιατί αυτό θα τους εκφράσει.
Είναι για μένα έλλειψη αίσθησης του κόσμου της προσωπικής ευθύνης γιαυτό φώναζαν και για τις ταυτότητες. Δεν κατάλαβαν ότι δεν υπάρχουν πλέον ταυτότητες μπετόν αρμέ.

tractatus είπε...

Κάποτε το Υπουργείο Παιδείας δεν θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα και Θρησκευμάτων. Ισως έτσι αλλάξει και μια ολόκληρη συντηριτική νοοτροπία που μας ακολουθεί σε πολλά ζητήματα προκατάληψης και συμπεριφοράς.
Στη συγκεκριμέν περίπτωση ο Ιερώνυμος πρέπει να πιέστηκε...

Βάσκες είπε...

Η στάση του Ιερώνυμου είναι επιβραβεύσιμη. Ας μην είμασατε καχύποπτοι, υπάρχει το τεκμήριο της αθωώτητας.

Σε κάθε περίπτωση μια μικρή ρίξη με τον Άνθιμο θα είχε την πλάκα της..

αθεόφοβος είπε...

Προφανώς εδώ ο Ανθιμος θέλει να περάσει την γραμμή των οπισθοδρομικών ιεραρχών που εκπροσωπεί και έτσι να υποκαταστήσει τον Ιερώνυμο που δεν τον πάει.

gerasimos είπε...

Η διαφωνία μεταξύ Άνθιμου και Ιερώνυμου, μου θύμισε λίγο το ζεύγος καλός αστυνομικός και κακός αστυνομικός...

cinderella είπε...

Oι κακές γλώσσες μιλάνε για το πρώτο πραξικόπημα κατά του καινούργιου Αρχιεπισκόπου. Εγώ από όλη αυτή την ιστορία διερωτάμαι, τι θα γινόταν τελικά αν ο Άνθιμος είχε εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος στη θέση του Ιερώνυμού; Πόσες δεκαετίες πίσω θα πηγαίναμε; Σε τι εποχές μαυρου σκοταδισμού θα ζούσαμε; Και κάτι ακόμα. Αδυνατώ να πιστέψω οτι δεν υπήρξαν ιερείς που να μην διάβασαν την ανακοίνωση πριν διαβαστεί στα ΜΜΕ. Δηλαδή προσπαθούν να μας πείσουν οτι μόνο ο Άνθιμος το έγραψε, το διάβασε και έχει την ευθύνη;
Προβληματίζομαι κι εγώ Μερόπη μαζί σου! Μήπως είμαι κι εγώ προβληματική; Ή μήπως ζούμε σε μια χώρα που θέλει να μας στρέψει προς τα εκεί;
Καλώς σε βρήκα! Και καλό Σαββατοκύριακο!! :))

miss little sunshine είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
miss little sunshine είπε...

Aφήστε τους μωρέ στο στάβλο τους να τρώνε σανό και ας ασχοληθούμε με κάτι άλλο. Χαχα, τώρα που είπα κάτι άλλο θυμήθηκα κάτι. Ενα βράδυ με την παρέα μου κάναμε μια "βαρειά" συζήτηση και μετά από κάποιες ώρες συζητήσεων και ημικρανίας ο Τάσος, ένας φίλος σκεπτόμενος και προβληματισμένος σαν εσένα Μερόπη μου, μας πρότινε να μιλήσουμε για κάτι πιο ανέμελο. Με ύφος που έδειχνε ότι το εννοούσε απόλυτα μας είπε "Ελάτε να πούμε κάτι πιο ανάλαφρο. Ας πούμε για το δίκαιο και το άδικο των πολέμων!!!!". Ως εκεί έφτανε η ανεμελιά του Τάσου, σε αντίθεση με το δικό μου χαζοχαρούμενο τρόπο σκέψης.

marianaonice είπε...

Θέλω να πιστέψω ότι ο Αρχιεπίσκοπος πιθανόν να είναι άμοιρος ευθυνών για το κείμενο που δόθηκε στα ΜΜΕ και ότι όλα τα έκανε ο ...κακός ο Άνθιμος! Όμως μοιάζει πολύ αθώο για να είναι αληθινό, Μερόπη μου! Μάλλον όπως λέει και ο Γεράσιμος έχουν μοιράσει τους ρόλους τους στο καλός και κακός! Μας λείπει ο ...άσχημος! Χα,Χα,Χα!!
Καλό Σ/Κ.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Ιερώνυμος μου θύμισε τον Πόντιο Πιλάτο!

η ψυχη μου το ξερει είπε...

Είναι πολύ νωρίς,Μερόπη μου,να καταλάβουμε ποιος πραγματικά είναι ο Ιερώνυμος.Αυτό θα το μάθουμε στο πέρασμα του χρόνου.
Η πολιτεία νομίζω ότι ήδη έχει αρχίσει να κάνει τα πρώτα δειλά βήματα προς το διαχωρισμό της από την εκκλησία. (Βλ. ταυτότητες)

Καλό σου σ/κ :))

Ο άλλος είπε...

Απ ότ,ι μπορείς να διαπιστώσεις διαβάζοντας το post μου έχεις άδικο...

Meropi είπε...

-@@ Άλλε μου δεν έχεις και άδικο μ' αυτό που λες με τον Καραμανλή - Θόδωρο. Χα χα χα
Είδα και το δικό σου ποστ με τις μπεμπέκες! Χα χα χα

-@@ Γιώργο μου τι να σου πω πού το πάει ο Αρχιεπίσκοπος! δεν του ζήταγε του άλλου να δει τι έγραψε;;

-@@ Φλούφλη μου αυτό που ταιριάζει σε ένα πολιτισμένο κράτος του 21ου αιώνα είναι βέβαια ο Χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας. Αλλά ούτε και το ΠΑΣΟΚ ως σύνολο δεν τολμά να το προτείνει. Μόνο μερικοί μεμονωμένοι από το ΠΑΣΟΚ και οι υπόλοιποι της Αριστεράς το προτείνουν

Meropi είπε...

-@@ Kουμμούνι μου κι εγώ καμιά φορά απορώ και λέω "δεν προτιμά η Εκκλησία να κερδίσει τον κόσμο με την πειθώ και τον καλό το λόγο;", από την άλλη όμως αντιλαμβάνομαι ότι θελει να φοβίσει τους θρησκευόμενους με αμαρτίες και κόλαση και όλα αυτά τα σκοταδιστικά

-@@ tractatus μου εγώ απορώ πώς ο Αρχιεπίσκοπος άφησε και δημοσιεύτηκε ένα τέτοιο ανακοινωθέν! Μα δεν ζήτησε να το δεί; Εκτός αν το μετάνιωσε εκ των υστέρων.

Meropi είπε...

-@@ Βάσκες μου καλώς μου ήρθες στη γειτονιά μου. Ξέρεις κι εγώ με τις προ του ανακοινωθέντος δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου είχα σκεφθεί ότι είναι διακριτικός και ανοιχτόμυαλος. Μετά όμως με το ανακοινωθέν και την πορνεία άλλαξα γνώμη. Τώρα λέει δεν το πήρε είδηση ότι μπήκε τέτοια λέξη στο ανακοινωθέν. Δεν μας είπε όμως τι ακριβώς λέξη χρησιμοποίησαν στη Σύνοδο!! Και σκέφτομαι μήπως μετάνιωσε εκ των υστέρων;; Δεν τον καταδικάζω, απλά αναρωτιέμαι...

-@@ Αθεόφοβε μου,
ότι δεν τον πάει ο Ανθιμος τον Ιερώνυμο και ότι θέλει να τον καπελώσει είναι φανερό.

-@@ Γεράσιμε μου κι εγώ το σκέφτομαι αυτό που λες (κακός - καλός μπάτσος) ή ακόμα αναρωτιέμαι αν ο Αρχιεπίσκοπος μετάνιωσε εκ των υστέρων, μετά την έκταση που πήρε η λέξη πορνεία στα ΜΜΕ.

Meropi είπε...

-@@ miss little sunshine αυτοί δεν τρώνε σανό, μερικούς από μας (όσους το δέχονται) πάνε να ταϊσουν τέτοιο.

-@@ Μαριάνα μου μήπως ο Άνθιμος έχει πάρει δύο ρόλους (κακού - άσχημου);; Χα χα χα

-@@ Ασκαρδαμυκτί μου βρήκες τη σωστή παρομοίωση!

-@@ Ψυχούλα μου,
έχεις δίκιο, ας περιμένουμε να κρίνουμε τον Ιερώνυμο. Με τον καιρό θα δείξει ποιος είναι πραγματικά

Meropi είπε...

-@@ cinderella μου,
καλώς ήρθες κι εσύ από τη γειτονιά μου. Όλα αυτά τα ερωτήματα που διατυπώνεις, τα έχω κι εγώ και πολλοί Έλληνες νομίζω. Ο Άνθιμος ισχυρίζεται ότι μόνο ο Ιωαννίνων εξέφρασε μια κάποια επιφύλαξη στη Σύνοδο και κανένας άλλος. Ο Αρχιεπίσκοπος τώρα λέει δεν χρησιμοποίησαν αυτή τη λέξη (πορνεία). Ποιά λέξη ή χαρακτηρισμό χρησιμοποίησαν δεν μας είπε όμως. Αναπάντητα θα μείνουν τα ερωτήματα μας.

habilis είπε...

O Ανθιμος κανονικα μας βλεπει ολους πορνους .Μηπως θα επρεπε να τον κοψουμε απο την ριζα?Αλλα και παλυ την φαντασια πως την χαλιναγωγεις?για να μην πεσεις στο κατα μονας αμαρτημα.Οτι να κανουμε δεν ξεφευγουμε απο την πορνεια...Ειμαι περιεργος να εβλεπα τους αγαμους κληρικους οταν τους συκονεται τι κανουν?

Βάσσια είπε...

Μερόπη οι ανησυχίες σου είναι στη σωστή βάση.

Πιστεύω ότι , και νομίζω κι άλλοι το έγραψαν, ότι το κράτος πρέπει να διαχωριστεί από την Εκκλησία.
Δεν μας συνδέουν κοινά στοιχεία.

Άλλο η θρησκεία , άλλο η Πολιτεία.
Τόσο δύσκολο είναι να γίνει κατανοητό;

Δηλαδή, πόσοι Θεοί και Προφήτες θα δώσουν άποψη για νόμους και πολιτειακές σχέσεις;
Καλημέρα :-)

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Μερόπη.
Ποιός ξέρει, μπορεί και να ξυπνήσουν.
Αυτός ο Άνθιμος, μόνο τον εαυτό του δεν μισεί.
Τους σιχαίνομαι όλους αυτούς και πολύ περισσότερο αυτό το κουτοπόνηρο κράτος που τους ανέχεται.

gerasimos είπε...

Όσο ασχολούμεθα με την εκκλησία, τόσο της δίνουμε λόγο ύπαρξης και ρόλους να παίξει. Αν απλώς τους αγνοούσαμε καλύτερα θα ήταν, νομίζω.

Meropi είπε...

-@@ habilis μου,
Καλώς μου ήρθες από τη γειτονιά μου. Πολύ αστείο το βλέπω να έχουν μετατρέψει τη πράξη αναπαραγωγής για τη διαιώνιση του είδους σε πορνεία. Αν είναι δυνατόν!!Τώρα τι κάνει ο Άνθιμος κατά μόνας;; Θα σε γελάσω...

-@@ Βάσσια μου συμφωνώ και επαυξάνω ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους. Δεν βλέπω όμως να το τολμούν...

-@@ Μαριάνα μου έχεις δίκιο ότι οι πολιτικοί (όχι το κράτος) είναι κουτοπόνηροι που τους ανέχονται.

-@@ Γεράσιμε μου ο λόγος που ασχολούμαι (εγώ τουλάχιστον) με την Εκκλησία είναι για να τονίζω (με κάθε γκάφα των Αγίων (;;) Πατέρων) ότι πρέπει επιτέλους να επέλθει χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας.

tractatus είπε...

Να σου πώ τι υποθέτω οτι έγινε: τα τελευταία χρόνια στα περισσότερα μαζικά όργανα γίνονται συζητήσεις που δεν καταλήγουμε πουθενά συγκεκριμένα. Μια τέτοια 'σούπα' έγινε κι εδώ...Ο Ανθιμος ως γραμματέας ανέλαβε τη σύνταξη του κειμένου που κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να δεί στο σύνολό του πριν βγει και φυσικά και ο Αρχιεπίσκοπος που δεν ασχολείται επισταμένως με το τι βγαίνει προς τα έξω(ελπίζω τώρα να έμαθε απο που θα τούρθει) κι έτσι βγήκε ένα κείμενο που ούτε έλεγε -ούτε δεν έλεγε αλλά το συμπέρασμα το έβγαλε ο ενδιαφερόμενος...
Πάντως προς ενημέρωσή σου γιατί πράγματι κανείς δεν έδωσε την απαραίτητη προσοχή(άλλα ενδιέφεραν) ο ΓΑΠ στο συνέδριο...επιτέλους το είπε καθαρά για τον διαχωρισμό...αλλά κανείς εκ των υστέρων ούτε εξειδίκευσε, ούτε το ανέφερε. Αυτά, Μερόπη...μήπως είσαι απο Μυτιλήνη έχουμε τέτοιο όνομα συχνά εδώ...

Meropi είπε...

-@@ tractatus μου,
αρχίζω από το τελευταίο σου ερώτημα. Όχι δεν είμαι από τη Μυτιλήνη, είμαι από την Κύπρο και συγκεκριμένα από μια όμορφη κωμόπολη της Κατεχόμενης σήμερα Κερύνειας.
Ως προς το θέμα τώρα της ανάρτησης νομίζω ότι είναι καιρός σιγά σιγά να ωριμάζει η σκέψη για διαχωρισμό τους Κράτους - Εκκλησίας. Αυτή η ταύτιση που τεχνηέντως καλλιέργησαν οι Παπάδες επι αιώνες, είναι καιρός να πάρει τέλος.

doctor είπε...

ΕΧΩ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΝΕΑ!!!

Ο φίλος blogger Ioannisk, έπειτα από 6 μήνες περιπετειών με την υγεία του (υπέστη ανεύρυσμα στις 10 Σεπτεμβρίου 2007), επέστρεψε και άφησε σχόλιο στο blog του!!!

Η χαρά μου είναι απίστευτη. Μπείτε να αφήσετε μήνυμα συμπαράστασης:

http://ioanniskaramitros.blogspot.com/

doctor

Meropi είπε...

-@@ Δόκτωρ μου
σ' ευχαριστώ που με ειδοποίησες! Έχω μπει ήδη στο ιστολόγιο του και του άφησα μήνυμα. ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΛΥ για την ευχάριστη είδηση

OnWine είπε...

Εχω μιά απορία...

Γιατί τόση κουβέντα γιά το ανακοινωθέν της εκκλησίας, τις απόψεις Ανθιμου, τις απάντήσεις και θέσεις Ιερώνυμου... ιδιαίτερα από όσους δεν είναι θρησκευόμενοι?

Μήπως, τελικά, η άποψη της εκκλησίας είναι βαρύνουσα περισσότερο από όσο μερικοί νομίζουν? Και μήπως, με την όλη συζήτηση γιά το τι είπε και τι δεν είπε ο ...μαύρος ιεράρχης, προσθέτουμε σε αυτό το "βάρος"?

Θυμάμαι, πριν λίγο καιρό, τις συζητήσεις επί συζητήσεων γιά τον "τεως" (βασιλέα)... Εχει δικαίωμα να μείνει στην Ελλάδα, να πάρει διαβατήριο, με τι όνομα... κλπ. κλπ. Αυτά, κυρίως επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.
Οταν η σημερινή κυβέρνηση έπαψε να δίνει στο θέμα του "τεως" βάρος, το ζήτημα -και ο ίδιος ο "τέως" ξεχάστηκαν....

Μήπως και εδώ πρέπει να γίνει το ίδιο? Να αγνοήσουμε δηλαδή φωνές, κραυγές και μύδρους των ιεραρχών, ... και να προχωρήσουμε μπροστά?

Με θλίβει δε ιδιάιτερα, το πόσα σχόλια αφιερώνονται σ' αυτό το θέμα στα blogs, ενώ γιά το ασφαλιστικό... σχεδόν τίποτα!!! Και μετά, ζητάμε και δημοψήφισμα!!

Meropi είπε...

-@ Σχολιαστή μου,
κατ' αρχάς θέλω να σε καλωσορίσω από το ιστολόγιο μου. Όπως πολύ κατάλαβες δεν είμαι θρησκευόμενη (παρότι κάποιας ηλικίας), όπως και οι περισσότεροι σχολιαστές αυτής της ανάρτησης. Ο λόγος που αναφέρομαι στους... Άγιους (;) Πατέρες και τις σκοταδιστικές αντιλήψεις τους είναι για να καταδείξω ότι είναι καιρός να προχωρήσουμε στην αναθεώρηση και του άρθρου 3 του Συντάγματος που προβλέπει ένα δυστυχώς αναβαθισμένο ρόλο στο Ιερατείο. Μια Ευρωπαϊκή χώρα (όπως η δική μας) τον 21ο αιώνα δεν έχει ακόμα προχωρήσει στο χωρισμό Κράτους - Εκκλησίας, με αποτέλεσμα να δίνει δικαίωμα στο Ιερατείο να έχει λόγο για θεσμούς καθαρά πολιτειακούς (όπως είναι ο γάμος, η συμβίωση κλπ).
Όσο για το ασφαλιστικό είναι ένα άλλο θέμα που εγώ τουλάχιστον δεν το έχω μελετήσει λεπτομερώς για να είμαι σε θέση να ανεβάσω ανάρτηση. Το ότι χρειάζεται πολιτειακή επέμβαση για να μην καταρρεύσει είναι φανερό. Δεν με έπεισε όμως ούτε η Κυβέρνηση ότι προωθεί τις σωστές ρυθμίσεις, ούτε όμως η Αντιπολίτευση που προβάλλει μια γενική άρνηση, χωρίς συγκεκριμένες προτάσεις.....Όσο για το δημοψήφισμα νομίζω ότι έγινε κυρίως για συμβολικούς λόγους. Είναι γνωστό ότι θέλει 180 ψήφους για να προχωρήσει...

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη γεια σου και πάλι.
Είδες που εδώ δεν ξεχωρίζει το κράτος από τους πολιτικούς;
Εσύ που είσαι νομικός και η Μαριάννα, μήπως θα έπρεπε να δημιουργήσετε κάτι σαν το ACLU της Αμερικής και να προκαλέστε αλλαγή σε αυτό το χάλι που γίνεται με τους παπάδες αλλά και με τόσες άλλες αδικίες που έχουν σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Ανώνυμος είπε...

Γιατί τους δίνεται σημασία αφου είναι εκτος τόπου και χρόνου.Δίνεται σημασία σε ανέραστους παπάδες που εχουν αποψη για το τι σημαίνει ανθρώπινη φύση ανθρώπινο ερωτικό πάθος.Μηπως το θέλετε για να καυχιέστε ποσο προοδευτικοι ειστε;

stathis είπε...

κα'ημένε Άνθιμε, πάντα δεύτερος και καταιδρωμένος.

tzonakos είπε...

Συμφωνώ οτι η λέξη "πορνεία" δεν ηχεί εκκλησιαστικά στα αυτιά του απλού κόσμου και θα έπρεπε να μην εχει χρησιμοποιηθεί ο όρος.
Δεν έχουν πάρει είδηση οτι ο κόσμος έχει αλλάξει πιά ;