Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

Τι θα πει πολιτική ευθύνη?


Από καιρό με βασανίζει ένα ερώτημα. Τι ακριβώς θα πει «πολιτική ευθύνη» και τι συνέπειες πρέπει να έχει γι’ αυτόν που την αναλαμβάνει? Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ανάληψη πολιτικής ευθύνης, χωρίς καμιά απολύτως συνέπεια γι' αυτόν που την αναλαμβάνει, δεν έχει νόημα. Φαίνεται όμως ότι λογάριαζα, χωρίς τον ξενοδόχο που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι Έλληνες πολιτικοί. Το τελευταίο διάστημα ακούμε Έλληνες πολιτικούς να αναλαμβάνουν μ’ ένα στομφώδες και θεατρινίστικο τρόπο πολιτική ευθύνη, αλλά μέχρι εκεί. Τελεία και Παύλα. Συνέπεια μηδέν.
Και ήθελα να ρωτήσω το παλληκάρι και την κοπέλλα που ανέλαβαν, λέει, την πολιτική ευθύνη ο ένας για το σκάνδαλο του Βατοπεδίου και η άλλη για το θέμα του Υπουργείου Εξωτερικών. Ωραία, την αναλάβατε. Και τώρα? Καμιά συνέπεια (παραίτηση ή κάτι άλλο τελοσπάντων)? Απλώς το είπατε και ξαλαφρώσατε?
Μου φαίνεται ότι χάσανε και οι λέξεις το νόημα τους.
------------------------
Υ.Γ. Στη Μ. Βρετανία, μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί πέντε Υπουργοί. Και να φανταστείτε ότι εκεί το σκάνδαλο αφορά κυρίως μικροποσά δαπανών που οι Άγγλοι πολιτικοί τα χρέωσαν στον κρατικό προϋπολογισμό (βλ. εδώ). Μήπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τι θα πει πολιτική ευθύνη?

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Την ίδια απορία είχα κι εγώ Μερόπη σχετικά με την πολιτική ευθύνη.
Μας περνάνε για χαχόλους μάλλον λέγοντας…ανεύθυνα πως αναλαμβάνουν μια ευθύνη χωρίς καμιά συνέπεια.
Μετά από αυτό, εκείνο που απομένει είναι να αναλάβει και ο Παλαιοκώστας την πολιτική ευθύνη τόσο για τις ληστείες και τις απαγωγές, όσο και για τις δραπετεύσεις και να καθαρίσει μια και καλή.
Ελπίζω να διαβάζει το μπλογκ σου ο Ρομπέν των φτωχών και να τον βοήθησα με την πρότασή μου ώστε να κυκλοφορεί κι αυτός ελεύθερος και άνετος.

Meropi είπε...

syneas μου,
χάρηκα που σε ξαναβλέπω από το blog μου.
Γέλασα πολύ με το παράδειγμα σου. Θυμήθηκα και τον Κουφοντίνα που ανέλαβε την πολιτική ευθύνη της οργάνωσης 17 Νοέμβρη. Χα χα χα!

monahikoslikos είπε...

Όταν οι πολιτικοί λένε αναλαμβάνω την ευθύνη εννοούν το εξής απλό: εντάξει μωρέ μας πήρατε χαμπάρι αλλά μην το κάνουμε και θέμα...
Όσο για τις συνέπειες ασφαλώς και υπάρχουν... στην περίπτωση της Ντόρας όλο και κάποιος διπλωμάτης θα άρει το σταυρό του αποδιοπομπαίου ενώ στην περίπτωση του κουρασμένου τις συνέπειες τις πληρώνουμε απαξάπαντες...

Καλημέρα 2 και σήμερα μείνανε για να ανοίξουν οι κάλπες.

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη μου, άνευ νοήματος, κελύφη κατάντησαν οι λέξεις από πολλούς στην πολιτική. Ευθύνη σημαίνει παραιτούμαι, αλλάζω υπουργούς, βελτιώνω τα πράγματα. Όσο για το θέμα με την ολιγωρία των διπλωματικών υπαλλήλων τι να πω....όπως και με το Βατοπέδι, κοιτάζουν να το μετακυλήσουν στους δημοσίους υπαλλήλους. Όχι ότι πολλοί από τους τελευταίους δεν είναι ωχαδερφιστές, αλλά αν σκεφτείς ότι πολλούς τους έμπασαν από τα παράθυρα, αφού καταστρατήγησαν το νόμο Πεπονή, τώρα να μην τους κατηγορούν. Κι αυτοί δικοί τους άνθρωποι είναι :)

Λεμέσια είπε...

Πολιτική ευθύνη...

Θυμήθηκα το Μητσοτάκη πάλι και τις διαταραχές στο αεροπλάνο που ταξίδευε. "Αναλαμβάνω την ευθύνη, μην ανησυχείτε", δήλωσε κι έμειναν εμβρόντητοι οι υπόλοιποι επιβάτες...

Όχι, δεν είναι ανέκδοτο.

Καλή σου μέρα, Μερόπη μου...

xasodikis είπε...

Ο syneas και η Λεμέσια έδωσαν ρεσιτάλ!!!

tractatus είπε...

Μόλις είπε η κα ΥπΕΞ οτι μετά απο τόσα που έκανε στα κυπριακά και στα σκοπιανά δεν συνάδει να παραιτηθεί...δηλαδή κρεμμύδια, πατάτες, λάχανα ή αλλιώς συνδέεις τα ψιψιψίνια και τα κοκοκοψαρα και καθαρίζεις....

αντωνης είπε...

"το παλληκάρι και την κοπέλλα"

αχαχαχαχαχαχαχαχαχα, καλο!!!
:)

patsiouri είπε...

Το είπε ο Μοναχικός Λύκος τέλεια!

Τη νεραίδα και το παλληκάρι να λές, όχι απλώς κοπέλα!

Meropi είπε...

-@ Λύκε μου,
κάπως έτσι το κατάλαβα κι εγώ ότι εννοούν. Χα χα χα!!!
Ναι 2 και σήμερα μείνανε. Να ψηφίσουμε. Για να απαλλαγούμε από μερικούς μερικούς φοβάμαι ότι μείνανε περισσότερες μέρες.

-@Dora μου
έλα μου ντε, αυτό λέω κι εγώ. Αναλαμβάνω την ευθύνη σημαίνει ότι είμαι έτοιμος να υποστώ τις συνέπειες.

Meropi είπε...

-@Λεμέσια μου,
μόνο κάτι τέτοιες ευθύνες (περί αναταράξεων στο αεροπλάνο) είναι ικανοί να αναλάβουν! Χα χα χα

-@Χασοδίκη μου,
ναι ναι το έδωσαν το ρεσιτάλ (ο Συνεας και η Λεμέσια). Οι άλλοι να δούμε πότε θα το δώσουν.

Meropi είπε...

-@Ελένη μου,
πώς δεν κατάλαβα ότι έκανε κάτι για το Κυπριακό και το Σκοπιανό???? Θα ζω αλλού φαίνεται!!!

-@Αντώνη μου,
ναι για γέλια είναι η κατάσταση.

-@Πατσιούρι μου,
και να φανταστείς ότι η Νεράιδα ελπίζει να διαδεχτεί το παλληκάρι!!!!

Eva Neocleous είπε...

Αυτού του είδους η πολιτική ευθύνη σημαίνει καμιά ευθύνη, σημαίνει κοροϊδία και δούλεμα για τους πολίτες.
Δίκιο έχεις Μερόπη μου.
Έχασαν οι λέξεις το νόημά τους.
Μονίμως πλέον...

gerasimos είπε...

Στην Αγγλία οι παραιτήσεις υπουργών συνεχίζονται λόγω του (ενός και μοναδικού!) σκανδάλου με δημόσια χρήματα (μικροποσά μάλιστα σε σχέση με όσα βλέπουμε στην Ελλάδα) που πήγαιναν για ιδιωτικές ανάγκες πολιτικών. Ενώ στην Ελλάδα; Αναλαμβάνονται οι 'πολιτικές ευθύνες' και πάμε παρακάτω χωρίς να ιδρώνει το αυτί μας...

Phivos Nicolaides είπε...

Πολιτική ευθύνη, ίσως να σημαίνει και υπεύθυνος πολίτης και άντε βρες τον, για να βρούμε στη συνέχεια και του υπεύθυνους πολιτικούς άνδρες και γυναίκες και ο νοών νοείτω!!

patsiouri είπε...

Παραμονεύει όμως και ο Ωραίος Πρίγκηπας, χι χι!!!

Nikos Lioliopoulos είπε...

Εγώ το θεωρώ χοντρό δούλεμα πάντως. Απορω πως υπάρχουν ανθρωποι που τους ψηφίζουν ακόμη...

tzonakos είπε...

"Αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη" κανονικά θα έπρεπε να εχει και συνέπειες για όποιον την 'αναλαμβάνει'.
Δηλαδη ... ο Καραμα...αυτος ειπε αυτη τη δήλωση μετα τις φασαρίες του Δεκέμβρη και λοιπόν, τι ;
Δεν θα έπρεπε να χρεωθεί τα λάθη και τις παραλείψεις για οσα έγιναν ;
Δεν ειναι σαν να φταίει και ο ίδιος για όσα έγιναν ;
Πολτική ευθύνη σημαίνει να εισαι και υποεύθυνος, και ΄χο να μηδενίζεις τα πάντα, ακόμα και τις σημασίες των εκφράσεων της γλώσσας μας και να τις καταντάς να μην εχουν πια σημασία για κανέναν !
Εισαι μηδενιστής, άρα τίποτας κύριε/κυρία 'υπεύθυνε'.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΟΥΤΗΣ είπε...

Πέρασε να πάρεις ένα βραβείο από καρδιάς.

Κώστας
vloutis.wordpress.com
vloutis.blogspot.com

Meropi είπε...

-@ Εύα μου,
την καλημέρα μου στην Κύπρο μας.

-@Γεράσιμε μου,
το ωραίο είναι ότι αρκετοί Έλληνες μιλούν για τα πολιτικά πράγματα της Αγγλίας με περιφρόνηση!

Meropi είπε...

-@Φοίβο μου,
συμφωνώ ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί πολίτες ανεύθυνοι. Αλλά υποτίθεται ότι αυτοί που μας κυβερνούν βρίσκονται στην πρωτοπορία. Υποτίθεται λέω!!!

-@Πατσιούρι μου,
τι κατά πόσο είναι ωραίος ο Πρίγκηπας δεν ξέρω. Γυμνασμένος ναι! Χα χα χα!

Meropi είπε...

-@ Νίκο μου,
πολύ χοντρό το δούλεμα. Έχεις δίκιο.

-@Τζονάκο μου,
δεν μου το βγάζεις από το μυαλό ότι κάποιος επικοινωνιολόγος τους συμβούλεψε να πάρουν την πολιτική ευθύνη, θα φανεί γενναίο!!!! Ανέξοδα γενναίο!!!

-@Κώστα μου,
σ' ευχαριστώ πολύ για το βραβείο!!!

marianaonice είπε...

Aυτο που είπες ακριβώς!!
Οι λέξεις έχασαν πια το νόημά τους!!!
Και η λέξη ευθύνη ειδικά, είτε πολιτική, είτε ποινική, είτε αστική τείνει να εξαφανιστεί στη Χώρα μας, για τους μεγαλόσχημους!!

phlou...flis είπε...

'Οπως το είπες Μερόπη, σημαίνει τίποτε! Το "λέει" και με σημερινή γελιογραφία του ο Ηλίας Μακρής,
εδώ

Για τους εγγλέζους τι να πω. Δε θα ίνουν ποτέ ...ελλάδα;

Meropi είπε...

-@Μαριάνα μου,
δυστυχώς έτσι είναι, όπως το λες!!!

-@Φλούφλη μου,
ωραία η γελοιογραφία του Μακρή!!!

Ο Βράχος είπε...

Μερόπη, έστω και αν είναι ευρωεκλογές αύριο, είμαι πολύ περίεργος για το αποτέλεσμα, μετά από όλα αυτά που έχουν δει τα μάτια μας και έχουν ακούσει τα αυτιά μας το τελευταίο διάστημα (και όχι μόνο)!

Καλημέρα!!!

Meropi είπε...

Κι εγώ @Βράχε μου είμαι περίεργη! Για να δούμε, τι θα δούμε

leondokardos είπε...

Πολιτκή ευθύνη θα πεί ακριβώς αυτό που γίνεται στην Αγγλία. Όπου για καμιά 50αριά λίρες που δεν έπρεπε να πάρεις για το σπίτι σου, παραιτήσαι, χωρίς πολλά λόγια.
Τέτοιε λόγια πρέπει να ποδεικνύονται κα με την ανάλογη πράξη-επιβεβαίωση.

ikor είπε...

Όλοι την ίδια απορία έχουμε Μερόπη. Αλλά μάλλον με την απορία θα μείνουμε...

Δημιουργεί άραγε δεδικασμένο το να επικαλείσαι την ευθύνη και να μην τιμωρείσαι;

Μπορεί άραγε να το κάνει ένας δολοφόνος ("αναλαμβάνω την ηθική ευθύνη") ή ένας ληστής ("αναλαμβάνω την οικονομική ευθύνη") και να γλιτώσουν τη φυλακή;

Έχουν χάσει το νόημα οι λέξεις μ' αυτούς...

mortal είπε...

Καλά μας κάνουν αφού τους δείχνουμε, τόσα χρόνια, πως η ...καμπούρα μας τα αντέχει και τα ανέχεται όλα!