Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Μάνο Χατζηδάκι υποκλίνομαι!



"Δεν μ' αρέσει η αναμνησιολογία, την απεχθάνομαι. Είναι χειρότερη κι από μνημόσυνο. Τι είναι ένα μνημόσυνο; Κάποιον που δεν θυμάμαι και οφείλω κάποια δεδομένη στιγμή να τον θυμηθώ". Τάδε έφη ο Μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις για τις διάφορες επετείους. Πηγαίνοντας όμως ενάντια στη θέληση του, θα θυμηθώ σήμερα, επέτειο του θανάτου του (15 Ιουνίου 1994), κάτι που είχε πει και έχει μείνει χαραγμένο μέσα μου.

«Ό,τι έχω ιερό είναι να περιφρονώ τις συνήθειες των πολλών, τη λογική του κράτους και την ‹ηθική› των συγγενών μου. Να αγαπώ με πάθος τους κυνηγημένους, τους ανορθόδοξους και τους αναθεωρητές».
Μάνο Χατζηδάκι υποκλίνομαι. Οι σκέψεις σου, ανεξάρτητα αν τις ενστερνίζομαι πλήρως ή όχι, είναι πάντα επίκαιρες!!

29 σχόλια:

gerasimos είπε...

Επίκαιρος και ταυτόχρονα ανεπίκαιρος...

jf είπε...

Μάνος, ένα 'παράθυρο' που παραμένει πάντα ανοιχτό στο ωραίο...

Με γεια και το καλοκαιρινό σου avatar

Locus Publicus είπε...

Αριστοκρατικός σε προσωπικό βίο, αριστουργηματικός στη σύλληψη, λαικός στη θεματολογία, συμπήκνωσε στη μουσική του τα συναισθήματα, όνειρα και σημεία αναφοράς ενός ολόκληρου λαού. Απλά υπέροχος.

Μπράβο Μερόπη που μας το θύμησες.

e-ioannis είπε...

ΗΤΑΝ
ΝΤΙΚΙ ΝΤΑΓΚΑΣ

Ευάγγελος είπε...

Εκτός από τις υπέροχες μουσικές του, έχει εκφράσει κι έχει υπερασπιστεί απόψεις που εξακολουθούν να ξεχωρίζουν για την καθαρότητα και την ευθύτητά τους, ανεξάρτητα αν συμφωνώ ή διαφωνώ μ' αυτές.

bunnysuicides είπε...

ελεύθερος άνθρωπος

Meropi είπε...

-@Γεράσιμε μου,
ναι καταλαβαίνω πώς το εννοείς το επίκαιρος και ταυτόχρονα ανεπίκαιρος. Και συμφωνώ. Οι ανορθόδοξοι είναι και επίκαιροι και ανεπίκαιροι.

-@JamanFou μου,
Ευχαριστώ. Σου έρεσε το παράθυρο μου???

Meropi είπε...

-@Locus μου
εγώ θα τον χαρακτήριζα "εκκεντρικό" μ' ένα ωραίο τρόπο που μου άρεσε. Α, και αντιλαϊκιστής, κόντρα στο ρεύμα της εποχής του.

-@e-ioannis
ε, και??? Είσαι ρατσιστής στο θέμα αυτό???

Meropi είπε...

-@Ευάγγελε μου,
είχε το θάρρος της γνώμης του και μου άρεσε αυτό.

-@Κούνελε μου,
ναι ελεύθερος. Με το δικό του τρόπο

Eva Neocleous είπε...

Ένας μεγάλος συνθέτης που σφράγισε με τη μουσική του την ιστορία του πολιτισμού της νεότερης Ελλάδας.
Είχε πολλά να καταθέσει ακόμα...

Ζαχαροπλάστης είπε...

Και μια μικρή παρατήρηση Μερόπη. Το όνομά του, το έγραφε πάντα με δύο γιώτα, γιατί τα δύο ήτα τον πάχαιναν!!

patsiouri είπε...

e-ioannis:
Και ο Χίτλερ ήταν στρέητ. Και γαμώ τους άντρες έ?

leondokardos είπε...

Με θάρρος και στη ζωή και στη τέχνη του.Ωραία αυτά που λέει, μόνο που χρειάζεται πολύ μεγάλη δύναμη να τα εφαρμόσεις στη ζωή. Δεν είναι για το καθένα μας.

marianaonice είπε...

Διαχρονικός ο Μάνος και στις σκέψεις και στη μουσική του!!!

Σήμερα βρήκα λίγο χρόνο και περιηγήθηκα στις τελευταίες αναρτήσεις σου, που πέρναγα τις έβλεπα αλλά δεν προλάβαινα να σχολιάσω...

Φιλιά Μερόπη μου!

Phivos Nicolaides είπε...

Είπε πολλά και διάφορα αυτός ο Μεγάλος καλλιτέχνης. Ο καθένας μας διαλέγει ότι προσεγγίζει τις απόψεις του! Αυτό, τον κάνει ακόμη πιο Μεγάλο.

Meropi είπε...

-@Εύα μου,
εκτός από τη Μουσική του που ήταν πράγματι εξαιρετική, ο Μάνος συνεισέφερε και την ιδιόρρυθμη σκέψη του που ομολογώ ότι μου άρεσε.

-@Ανέστη μου,
για το τελευταίο ήξερα ότι το έγραφε με ι, αλλά το πρώτο δεν το ήξερα ότι το έγραφε κι αυτό με ι. Πολύ εκκεντρική και χαριτωμένη η εξήγηση του.

Meropi είπε...

-@Πατσιούρι μου,
βέβαια δεν ήταν και τελείως straight o Χίτλερ, είχε κάτι διαστροφές εδώ που τα λέμε (βλ. μια περίεργη σχέση με την ανηψιά του), αλλά άσχετο.

-@Λεοντόκαρδε μου,
είχε μια εκκεντρικότητα ο Μάνος κα την εξέφραζε ειλικρινά. Του έδινε βέβαια και την ανάλογη δύναμη το ταλέντο του

Meropi είπε...

-@Μαριάνα μου,
ιδιόρρυθμος ο Μάνος, αλλά μου άρεσε η ιδιόρρυθμη σκέψη του.
Ναι είδα και τα προηγούμενα σχόλια σου

-@Φοίβο μου,
ναι Μεγάλος ο Μάνος. Και στη μουσική και στη σκέψη

dyosmaraki είπε...

Μία από τις προσωπικότητες που θαυμάζω για δύο λόγους :
1. Γιατί είχε άποψη για τη ζωή και δεν φοβόταν να την εκθέσει.
2. Γιατί οι μουσικές του δημιουργίες μίλησαν στη καρδιά μου και τις αγαπώ.
Σε τέτοιους ανθρώπους τους πρέπει η θύμησή μας.

e-ioannis είπε...

AN EIMAI ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ?
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ !!!

αθεόφοβος είπε...

Υπερασπίστηκε τις απόψεις του με θάρρος και σθένος που λίγοι άνδρες έχουν.

ikor είπε...

Υποκλίνομαι κι εγώ Μερόπη. Χαρισματικός. Μοναδικός.

habilis είπε...

H μουσική του γλυκίτατη .
η επιλογή των στίχων των τραγουδιών του εξαιρετηκή.
Οι απόψεις του γράφοντας και μιλόντας εντελώς ελεύθερες .
Δεν μάσαγε αυτό που είχε να πεί.
Με γοήτευε και ο λόγος του ,άν και μερικές φορές δεν συμφωνούσα .
Ηταν μοναδικός .
Ειναι ο Μάνος μας.

mortal είπε...

Χάρτινο το φεγγαράκι
ψεύτικη η ακρογιαλιά...

Meropi είπε...

-@dyosmaraki μου,
κι εγώ γι' αυτούς τους λόγους και άλλους τόσους αγαπώ το Μάνο, ανεξαρτήτως του ότι δεν συμφωνούσα πάντοτε με τα λόγια του.

-@e-ioannis μου,
αν και είναι λίγο δύσκολο, το ξέρω, σε προτρέπω να ξεπεράσεις αυτό το ρατσισμό σου. Η σεξουαλική ταυτότητα ενός ατόμου δεν πρέπει να επηρεάζει τη γνώμη μας για την πνευματικότητα και το έργο των δημιουργών.

Meropi είπε...

-@Αθεόφοβε μου,
συμφωνώ μαζί σου. Το θάρρος και η πνευματικότητα του Μάνου με έχουν εντυπωσιάσει. Επαναλαμβάνω ότι δεν συμφωνούσα πάντοτε μαζί του, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τον θαυμασμό μου.

-@ikor μου,
ναι χαρισματικότατος θα έλεγα.

Meropi είπε...

-@habilis μου,
αυτός ήταν ο Μάνος. Σ' έκανε να τον θαυμάζεις, ακόμα και αν δεν συμφωνούσες μαζί του.

-@mortal μου,
κι εμένα μ' αρέσει ιδιαίτερα αυτό το τραγούδι του Μάνου

phlou...flis είπε...

Ειλικρινής, ξεκάθαρος αλλά κυρίως ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

marianaonice είπε...

Το χαμόγελο της Τζοκόντα!!
Διαχρονικό κλασσικό κομμάτι πια είναι αυτό!
Χρόνια με συντρόφευε όταν χαλάρωνα ή ακόμη και όταν μελετούσα...
Φιλιά!!