Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

Πανεπιστημιακό Άσυλο. Αναγκαιότητα ή απολίθωμα?

Άσυλο! Μια λέξη με αρχαίες ελληνικές ρίζες. Κατά το «Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας» του Γ. Μπαμπινιώτη, έκδ. Β, σημαίνει ιερός και απαραβίαστος τόπος. Παράγεται δε από το α –στερητικό + συλώ = λεηλατώ. Τι ειρωνεία! Όσον αφορά το πολυσυζητημένο Πανεπιστημιακό Άσυλο έχει καταντήσει σήμερα συνώνυμο της λεηλασίας, χωρίς το α το στερητικό!

Ας αρχίσουμε από τη νομοθετική ρύθμιση του Πανεπιστημιακού Ασύλου που ρυθμίζεται με το άρθρο 3 του Νόμου 3549/2007. Ορίζει λοιπόν το σχετικό άρθρο:

Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο

1. Στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κατοχυρώνεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών.

2. Δεν επιτρέπεται η επιβολή ορισμένων μόνον επιστημονικών απόψεων και ιδεών και η διεξαγωγή απόρρητης έρευνας.

3. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών και για την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία όλων ανεξαιρέτως των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας των Α.Ε.Ι., και των εργαζομένων σε αυτά, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.

4. Το ακαδημαϊκό άσυλο καλύπτει όλους τους χώρους του Α.Ε.Ι. στους οποίους γίνεται εκπαίδευση και έρευνα. Οι χώροι αυτοί καθορίζονται με απόφαση και ευθύνη της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι.. Δεν επιτρέπεται η επέμβαση δημόσιας δύναμης στους παραπάνω χώρους, παρά μόνο κατόπιν πρόσκλησης ή άδειας του αρμόδιου οργάνου του Ιδρύματος και με την παρουσία εκπροσώπου της δικαστικής αρχής.

5. Αρμόδιο όργανο για την πρόσκληση ή άδεια της προηγούμενης παραγράφου είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο για τα Πανεπιστήμια και το Συμβούλιο για τα Τ.Ε.Ι., με δικαίωμα ψήφου όλων των μελών τους. Τα όργανα αυτά συνέρχονται αμέσως, αυτεπαγγέλτως ή μετά από καταγγελία. Το αρμόδιο όργανο αποφασίζει κατά πλειοψηφία, τηρουμένων των διατάξεων του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου ιδρύματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.

6. Επέμβαση δημόσιας δύναμης χωρίς την άδεια του αρμόδιου οργάνου του Α.Ε.Ι. επιτρέπεται μόνον εφόσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής.

Διαβάζοντας προσεκτικά το νόμο παρατηρώ και αναρωτιέμαι:

Η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών κατοχυρώνονται επαρκέστατα συνταγματικά με τα άρθρα 14 και 16 του Συντάγματος. Δεν είμαι σίγουρη ότι υπάρχει, σήμερα τουλάχιστον, ανάγκη να κατοχυρωθούν επιπλέον με το άβατο του Πανεπιστημιακού χώρου. Είναι αλήθεια ότι το Πανεπιστημιακό Άσυλο άρχισε να αποκτά μια κάποια σημασία κατά τη μετεμφυλιακή περίοδο. Τότε τουλάχιστον είχε νόημα η προστασία της πανεπιστημιακής ζωής έναντι στην αστυνόμευση και το χαφιεδισμό που ανθούσε. Είχε νόημα και κατά την περίοδο της Δικτατορίας, κατά την οποία όμως είχε καταλυθεί κάθε έννοια του κράτους δικαίου. Σήμερα όμως έχει κάποιο νόημα? Περιφρουρεί το χώρο από την αστυνόμευση της σκέψης ή μήπως αντίθετα απειλεί την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα και σκέψη?

Είναι αλήθεια ότι με το νέο νόμο έχει κάπως απλουστευθεί η διαδικασία για την κλήση της Αστυνομικής Αρχής προς επέμβαση. Αφενός μεν η απόφαση λαμβάνεται πια κατά πλειοψηφία και δεν απαιτείται ομοφωνία και συνεπώς και συναίνεση του εκπροσώπου των φοιτητών που απαιτείτο με το νόμο 1268/1982 και η οποία ας σημειωθεί σχεδόν ποτέ δεν δινόταν. Αφετέρου δεν απαιτείται άδεια για επέμβαση σε περίπτωση αυτόφωρων κακουργημάτων ή αυτόφωρων εγκλημάτων κατά της ζωής. Και πάλι όμως η διαδικασία παραμένει σχετικά δυσκίνητη, με αποτέλεσμα μέσα στον πανεπιστημιακό χώρο, πλην των λεγόμενων «αντιεξουσιαστών» που καταστρέφουν και λεηλατούν, να βρίσκουν καταφύγιο κάθε είδους εγκληματίες. Από διακινητές ναρκωτικών μέχρι εκβιαστές και κοινοί κλέφτες.

Υποστηρίζεται από πολλούς ότι η διαφύλαξη του πανεπιστημιακού χώρου εναπόκειται στα Πρυτανικά Συμβούλια που με απόφαση τους μπορούν να καλούν την Αστυνομική Αρχή να επεμβαίνει. Χμμ, πέραν του ότι μέχρι να ληφθεί η απόφαση αυτή μεσολαβεί αρκετός χρόνος, κατά τον οποίο η καταστροφή μάλλον έχει επέλθει, επιπλέον παρατηρείται ένας σκεπτικισμός εκ μέρους των Πρυτανικών Αρχών ως προς την σκοπιμότητα της κλήσης της Αστυνομικής Αρχής. Και τούτο γιατί διστάζουν, φοβούνται (ναι ναι φοβούνται) γνωρίζοντας ότι αυτό θα επισύρει τη μήνιν των ομάδων και φοιτητικών παρατάξεων που θέλουν το άβατο για διάφορους λόγους. Και αν οι «ομάδες» αυτές χολωθούν μπορούν κυριολεκτικά να τινάξουν στον αέρα την ομαλή λειτουργία του Πανεπιστημίου.

Με τούτα και με κείνα φτάσαμε σήμερα στη «Δημοκρατική Ελλάδα» μειοψηφικές ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα νόμο που υποτίθεται προστατεύει την ελεύθερη σκέψη, να κτυπούν ανενόχλητοι τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών και να τον στέλλουν στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου, να κτίζουν το γραφείο του Πρύτανη του Πανεπιστημίου της Θράκης, να ξυλοφορτώνουν τον πανεπιστημιακό δάσκαλο Πανούση, να καταστρέφουν και κυρίως να λεηλατούν. Αναρωτιέμαι λοιπόν πού πήγε το στερητικό α που αναφέρω στην αρχή της ανάρτησης μου.

Τελειώνοντας θέλω να αναφέρω ότι δεν τρέφω αυταπάτες. Δεν θεωρώ ότι η ελεύθερη επέμβαση της Αστυνομίας στους Πανεπιστημιακούς χώρους θα λύσει, ως δια μαγείας, το πρόβλημα. Εξάλλου δεν το έλυσε μέχρι τώρα, τουλάχιστον όχι αποτελεσματικά, στους εκτός Πανεπιστημίου δρόμους, στις πλατείες, στα γήπεδα…. Όμως, βρε αδελφέ, τουλάχιστον το φαινόμενο θα περιοριστεί, νομίζω, έστω και λίγο. Θα αποθαρρυνθούν μερικές δυναμικές μειοψηφίες να οργανώνουν επιθέσεις και καταστροφές μέσα στους Πανεπιστημιακούς χώρους και να νιώθουν ασύδοτες και ελεύθερες να λεηλατούν. Να χρησιμοποιούν την ασυλία για να προβαίνουν σε συλήσεις. Κουραστήκαμε πια να πληρώνουμε τα σπασμένα!

33 σχόλια:

Gee Pontius είπε...

Ως συνήθως οι νομικοί δεν αναφέρουν το λογικά προφανές: Το Πανεπιστήμιο ωφείλει να παραμείνει άσυλο μόνο για τα μέλη του Πανεπιστημίου, τόσο απλό στην σύλληψη, όσο και δύσκολο στην πράξη σε κοινωνίες-μπάχαλο λόγω πολυνομίας κυρίως.
Ασυλο για τους υπόλοιπους ας εξακολουθήσουν να είναι οι εκκλησιαστικοί χώροι όπως συνέβαινε από την εποχή του Παυσανία στην Σπάρτη

Gee Pontius είπε...

Υ.Γ. το ότι ξυλοφορτώσαν τον Γιαννάκη (δεν φαίνεται το σχετικό λινκ) είναι ούτε καλό ούτε κακό όπως π.χ. το τσιγάρο που θα λέγανε και οι μουλάδες

Βάσσια είπε...

Αν και λίγο μπερδεμένη, πιστεύω ότι τελικά πρέπει να περιφρουρηθούν τα Πανεπιστήμια και από τους ίδιους τους ιθύνοντες αυτών.

Όταν πλέον στο χώρο τους λαμβάνουν χώρα ποινικά αδικήματα, να έχουν και την ανάλογη αντιμετώπιση.

Οι ιδέες και η διακίνησή τους δεν κινδυνεύουν από την σύλληψη των τραμπούκων, είναι οι τελευταίοι που θα τις έβλαπταν.

Unknown είπε...

Δε νομίζω ότι τίθεται θέμα ασύλου. Η αστυνομία οφείλει να περιφρουρεί τα πανεπιστημιακά κτήρια, άλλωστε όπως επισημαίνουν οι πρυτάνεις με νόημα, τα πεζοδρόμια, οι γύρω δρόμοι τους είναι κοινόχρηστοι χώροι. Αν η αστυνομία το επιθυμούσε, "προληπτικά", θα είχε φροντίσει να εμποδίσει κάθε είσοδο ταραχοποιών στοιχείων. Εκ των υστέρων έλεγχος δε γίνεται...
Έτυχε να συμμετάσχω στην πορεία, τα γεγονότα διαστρεβλώθηκαν, μεθοδικά, από όλα τα ΜΜΕ, κάθε είδους, μόνον ελάχιστα ηλεκτρονικά μέσα και μπλογκς, πρόσφεραν ολοκληρωμένη, πραγματική ενημέρωση...
Παιδιά, η αλήθεια είναι ότι η αστυνομία προκαλεί πολύ, γίνεται βούτυρο στο ψωμί των κάθε είδους αντεξουσιαστών...

eirini katsa είπε...

Μάλλον το πρώτο!
Αναγκαιότητα!
Κρίμα να δεχόμαστε ακόμα αυτό το απαρχαιωμένο άσυλο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη!
Ενα άσυλο που ευνοεί την ασυδοσία,την αναρχία και την παρανομία!
Γιατί,περί αυτού πρόκειται!
Καλησπέρες!

marianaonice είπε...

Τι σύμπτωση!!!
Χθες βράδυ έφτιαξα μία παρόμοια ανάρτηση που κρέμασα σήμερα το απόγευμα στο @Ανεμος και στους Ενωμένους Μπλόγκερς και αύριο θα τη βάλω και στο δικό μου για συζήτηση...
Δεν θα το πιστέψεις!
Γράφω κι εγώ το νόμο, αλλά το είδα από άλλη οπτική γωνία...
Χμ αύριο, το συζητάμε λοιπόν!
Πάντως φιλενάδα οι εμπνεύσεις μας για άλλη μια φορά συνέπεσαν!!
Τι φίλες θα είμασταν!! Είναι και η διαστροφή της δουλειάς που μας κάνει παντού να θέλουμε να ερμηνεύσουμε τους νόμους!! χαχαχα!!
Καλό ξημέρωμα!

zappa είπε...

Η αστυνομία δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με το άσυλο και την προστασία του, αφού είναι ο πρώτος που το παραβιάζει, πόσο μάλλον η Ελληνική Αστυνομία, που ως επί το πλείστον δεν φημίζεται για τις δημοκρατικές της απόψεις. Αντιθέτως το άσυλο πρέπει να περιφρουρείται απότους ίδιους τους φοιτητές. Μπορεί στα χαρτιά αγαπητή μου Μερόπη να έχουμε δημοκρατία, όμως στην πράξη βλέπει κανείς ότι τα σώματα ασφαλείας δεν έχουν βγάλει απο πάνω τους το δικτατορικό , ή μετεμφυλιακό τους παρελθόν και ακόμη απλά χτυπούν διαδηλωτές τη στιγμή που πρέπει να προστατεύουν τον πολίτη. Δες γι πότε σπεύδουν όταν τους τηλεφωνείς για να καταγγείλεις ληστεία, και για πότε σπεύδουν για να βάλουν στη θέση του κάποιον ανηπάκοουο πολίτη ή-ακόμη χειρότερα-μετανάστη.....

Όσο για τα της πορείας τα ΜΜΕ έδειξαν μια μαγική εκόνα,διαγράφωντας το ξύλο που έριχνε η αστυνομία επί δικαίων και αδίκων, τα πάρε δώσε υψηλάιστάμενων αστυνομικών στα Χανιά με κουκουλάκηδες και άλλα διάφορα που είτε είδα με τα μάτια μου ή διάβασα από το tvxs και άλλα site.

Τέλος στις χώρες που δεν υπάρχει άσυλο υπάρχει πολλή αστυνομική αυθαιρεσία εντός πανεπιστημίων. Όταν οι Άγγλοι φοιτητές θέλησαν να διώξουν τα γραφεία στρατολογίας από τα πανεπιστήμια τους και προέβησαν σε συμβολικές καταλήψεις, η αστυνομία τους μπουζούριασε ομαδικώς, ενώ το ίδιο ξύλο έφεγαν πέρσι και οι φοιτητές του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης, όταν διαμαρτύρονταν για την εφαρμογή της διαδικασίας της Μπολόνια από το Πανεπιστήμιο τους, και βέβαια, να μην ξεχνάμε τι έγινε στο Frederick, όταν ο Φρειδερίκος αύξησε τα δίδακτρα και κάπιοι φοιτητές αποφάσησαν να κάνουν μια συμβολική κατάληψη (βέβαια, ώντας της Προοδευτικής το αποφάσησαν χωρίς να πορηγηθεί ΓΣ των φοιτητών-κακώς! Έπρεπε να το είχε αποφασίσει η φοιτ.Ένωση). Ο Φρηδερίκος φώναξε την Αστυνομία η οποία τους συνέλαβε όλους

zappa είπε...

Από τα όσα ανέφερα, φαίνεται πολύ καθαρά ότι δεν μπορώ να διαπραγματευτώ με κανέναν το θέμα του ασύλου, γιατί πολύ απλά, δεν πρέπει να τίθεται θέμα κατάργισης του

maxforeigner είπε...

Καλημέρα αγαπητή Μυρώπη (κι όχι Μερώπη...). Συμφωνώ απολύτως με τις απόψεις σου, και ζηλεύω την "αυταρχικότητα" που υπάρχει στα πανεπιστήμια των πολιτισμένων κρατών (ερώτηση: είναι ηλίθιοι ή δικτάτορες όλοι οι άλλοι??? και εμείς μόνο οι έξυπνοι και οι δημοκράτες?). Θεωρώ απαράδεκτα τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα. Οπωσδήποτε δεν συμφωνώ με τις βιαιοπραγίες εκ μέρους της αστυνομίας, ας βρεθεί κάποτε η χρυσή τομή... Το ερώτημα μου είναι : Θέλουμε τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα (από το δημοτικό μέχρι και το Πανεπιστήμιο να λειτουργούν ως χώροι εκπαίδευσης? ή όχι! Αν θέλουμε το πρώτο, τότε κάθε είδους δραστηριότητα πέραν της πνευματικής και ερευνητικής αναζήτησης δεν έχει θέση σε κανένα εκπαιδευτικό κτίριο... Τα άλλα περί ασύλου κλπ. είναι για όλους όσους ενδιαφέρονται για τα υπόλοιπα. Εκτός κι αν κινδυνεύει η ελεύθερη διακίνηση ιδεών....που δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που να το πιστεύει αυτό.

Locus Publicus είπε...

Μπράβο Μερόπη μου, το αγαπημένο μου θέμα:)

Πολιτικοί και πρυτάνεις παίζουν με τις λέξεις αγαπητή μου. Πρώτα είχαμε Ασυλο παντού, χθές μας είπαν πως τα πεζοδρόμια εξαιρούνται, μετά η Γιανάκου είπε πως μόνον οι χώροι διδασκαλίας κάι έρευνας καλύπτονται απο το Ασυλο, οι άλλοι εσωτερικοί χώροι όχι. Το έχουμε ρίξει στην τρέλλα Μερόπη μου.

Ο σχολιαστής gpointfview έχει δίκιο και ερωτώ. Δεν υπάρχει η έννοια του "μελους" στο πανεπιστήμιο; Δηλαδή φοιτητές, εργαζόμενοι στο πανεπιστήμιο, καθηγητές. Αυτά είναι τα μέλη. Δηλαδή μπαίνω και εγώ μέσα ό,τι ώρα θέλω και πάω στην βιβλιοθήκη; Μπαίνω και εγώ σε μια αίθουσα και διακινώ ιδέες;

H θολούρα διατηρείται για όλους τους λόγους που αναφέρεις. Τα εσωτερικά κυκλώματα και τις συντεχνίες, που τώρα πλέον σπέρνουν μόνον βία. Φτάσαμε σε οριακό σημείο, και το απόστημα πάει να σπάσει. Σαφώς και η όλη έννοια του Ασύλου ειναι μία αστειότητα. Ττα άρθρα 14 και 16 του Συντάγματος επαρκούν.

Το πανεπιστημιακό μας πρόβλημα πρέπει να το δούμε συνολικότερα. Το Ασυλο είναι μέρος του προβλήματος, αλλά υπάρχουν και άλλα θέματα μεγαλύτερα. Οπως η στελέχωση των πανεπιστημίων και πώς γίνεται. Τί δουλειά έχουν Μερόπη μου οι φοιτητές να ψηφίζουν τους καθηγητές; Αυτό ειναι θέμα πρυτανίας. Αλλα θέματα είναι η σύνδεση πανεπιστημίων- αγοράς (τί πρέπει να διδάσκουμε και να χρηματοδοτούμε) η παρουσία των κομμάτων στα πανεπιστήμια, η αξιολόγηση που κανένας δεν θέλει, οι αιώνιοι φοιτητές που καμμία σχέση δεν έχουν με σπουδές, οι καθηγητές που κανένας δεν ξέρει με τι ασχολούνται και άν πάνε κάν στις παραδόσεις, το είδος των βιβλίων που μοιράζονται, το θέμα της περιφρουρησης (δημόσιο ή ιδιωτικό). Το πρόβλημά μας δηλαδή είναι το "Πανεπιστημιακό", οχι το "Ασυλο". Τώρα βέβαια μας καίει το θέμα των κουκουλοφόρων, και πρέπει να το λύσουμε. Το Ασυλο ως φυσικός χώρος νομικής ασυλίας πιστεύω πως θα καταργηθεί. Τα άλλα ομως θα αργήσουν.

αθεόφοβος είπε...

Όπως έγραψα και στο σημερινό μου ποστ, επιτέλους ας προασπίσουμε το ασυλο των ιδεών και όχι των ξυλοδαρμών, βανδαλισμών και καταστροφών.

Odysseas είπε...

Με έχει κουράσει απίστευτα αυτό το θέμα. Είχα την τύχη την Κυριακή το βράδυ να βρίσκομαι μακριά από την Αθήνα, αλλά η τηλεόραση δυστυχώς μου χάλασε το κέφι.

Όλα αυτά που καθόμαστε και συζητάμε χρόνια τώρα, ακούγονται παράλογα σε οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο εκτός Ελλάδας. Τραυματίζεται σοβαρά ένας άνθρωπος (και μάλιστα όχι τυχαίος), κατεβαίνει η σημαία της χώρας, και εμείς συζητάμε αν έχουμε ακόμα άσυλο.

Θα ήθελα να ρωτήσω αυτούς που υποστηρίζουν πως το άσυλο πρέπει να παραμείνει: τι διαφορά έχουν αυτοί που τραυμάτισαν τον πρύτανη την Κυριακή το βράδυ, από τον ειδικό φρουρό που σκότωσε έναν 15χρονο πριν ένα χρόνο. Για μένα, καμία απολύτως διαφορά.

Άσυλο ανιάτων είμαστε. Ολόκληρη η χώρα.

Ανώνυμος είπε...

Η ιστορία με το πανεστημιακό άσυλο πλέον, έχει γίνει φτυστή με την νοσοκομειακή του έννοια.
Πως λέμε "άσυλο ανιάτων", αυτό. Ταιριάζει άλλωστε και με το επίπεδο παιδείας που προσφέρουν τα πανεπιστημιακά μας "ιδρύματα".
Όπως ακριβώς το είπε και ο g, οφείλει να παραμείνει άσυλο αποκλειστικά για τα μέλη του πανεπιστημίου.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το άσυλο είναι η πεμπτουσία της ελευθερίας της έκφραση. Πρέπει κάποτε οι φοιτητικές παρατάξεις και οι ακαδημαϊκοί να αναλάβουν την ευθύνη της περιφρούρησής του.

Yannis Kapnidis είπε...

Έχω την εντύπωση ότι κάποιος μας δουλεύει σε όλη αυτή την ιστορία! Δεν μπορώ να φανταστώ ένα νόμο να επιτρέπει σε ομάδες να καταστρέφουν δημόσια περιουσία.

Είμαι υπέρ του ασύλου και υπέρ της ελευθερίας της διακίνησης των ιδεών, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι ουσιαστικό μπορεί να προσφέρει μια ομάδα που διαλύει το χώρο στον οποίο κυκλοφορουν ελεύθερα οι ιδέες. Ο ίδιος που θέλει το άσυλο καταστρέφει το χώρο που του προσφέρεται για άσυλο! Δεν είναι παράλογο;

Νομίζω ότι η αστυνομία θα πρέπει να επεμβαίνει σε περιπτώσεις βίας και καταστροφής κρατικής περιουσίας. Τα πανεπιστήμια αποτελούν άσυλο για ιδέες που θα καλυτερέψουν τη ζωή μας, όχι άσυλο για εγκληματίες!

Meropi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Meropi είπε...

-@alice μου,
δεν το αμφισβητώ ότι η Αστυνομία σε ορισμένες περιπτώσεις προκαλεί. Όμως ο λόγος του Πανεπιστημιακού Ασύλου είναι η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, της έρευνας, της ελεύθερης έκφρασης ιδεών. Δεν βλέπω σε τι θα τα εμποδίσει αυτά η Αστυνομία κυνηγώντας τους καταστροφείς της δημόσιας περιουσίας. Άσε το άλλο. Εκμεταλλευόμενοι το Άσυλο καταφεύγουν στους χώρους του Πανεπιστημίου έμποροι ναρκωτικών, εκβιαστές κλπ. Το κάνουν συνήθως τη νύχτα. Από πού θα το πάρουν είδηση οι Πρυτανικές Αρχές νυχτιάτικα και να καλούν την Αστυνομία?

-@Ειρήνη μου,
νομίζω θέλεις να πεις το αντίθετο. Ότι είναι απολίθωμα ο θεσμός του Ασύλου και όχι αναγκαιότητα.

Meropi είπε...

-@gpoint μου,
το ότι το άσυλο ισχύει μόνο υπέρ των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας είναι αυτονόητο. Έχει καταντήσει όμως να χρησιμοποιείται εναντίον τους. Δεν κατάλαβα γιατί δεν είναι κακό το ότι ξυλοφορτώσαν τον Πανούση. Μπορεί δηλαδή να είναι και καλό το ότι ξυλοφορτώσανε ένα πανεπιστημιακό δάσκαλο?

-@Βάσσια μου,
όπως γράφω και στην ανάρτηση μου πιστεύω ότι οι Πανεπιστημιακοί διστάζουν να καλούν την Αστυνομία, γιατί φοβούνται την περαιτέρω αναταραχή που θα φέρουν οι ομάδες των φοιτητών που θέλουν το άβατο. Γι' αυτό, πιστεύω, ότι πρέπει να τους βγάλουν από τη δύσκολη θέση.

Meropi είπε...

-@Μαριάνα μου,
Θα περάσω να δω και τη δική σου ανάρτηση και να σου αφήσω σχόλιο.

-@Ζappa μου,
κατάλαβα ότι θεωρείς ότι είναι απαραίτητος ο θεσμός του Ασύλου. Για να προστατεύσει όμως τι??? Αλήθεια, πιστεύεις ότι προστατεύεται η επιστημονική έρευνα και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών μ' αυτό? Δυστυχώς κατήντησε να προστατεύει την παραβατική συμπεριφορά. Εκτός αν δεν θεωρείς παραβατική συμπεριφορά τις καταστροφές και τις λεηλασίες.

Meropi είπε...

-@Mike μου,
κι εγώ δεν πιστεύω ότι η μη επέμβαση της Αστυνομίας στους χώρους του Πανεπιστημίου και ειδικότερα στους ανοικτούς χώρους εξασφαλίζει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών.

-@Locus μου,
αν πρόσεξες ο νόμος ορίζει στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 το εξής: "Το ακαδημαϊκό άσυλο καλύπτει όλους τους χώρους του Α.Ε.Ι. στους οποίους γίνεται εκπαίδευση και έρευνα. Οι χώροι αυτοί καθορίζονται με απόφαση και ευθύνη της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι.". Ε, λοιπόν σε πληροφορώ ότι η Σύγκλητος των Πανεπιστημίων δεν έχει βρει ακόμα το θάρρος να ορίσει τους χώρους που καλύπτονται από το Άσυλο. Φοβάται αντίδραση των μικρών ομάδων που προκαλούν τις φασαρίες. Λυπηρό!!!

Meropi είπε...

-@Αθεόφοβε μου,
την είδα την ανάρτηση σου. Πολύ ενδιαφέρουσα. Δυστυχώς δεν βλέπω κανένα διατεθειμένο να διαφυλάξει το Άσυλο. Άσε δε που έπαψα από καιρό να θεωρώ ότι η μη επέμβαση της Αστυνομίας στους ανοικτούς χώρους του Πανεπιστημίου, όταν βέβαια διαπράττονται αδικήματα, προστατεύει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών!!

-@Οδυσσέα μου,
νομίζω ότι ως Έλληνες εθελοτυφλούμε μερικές φορές. Όπως στο θέμα του Ασύλου. Όπως λέω και πιο πάνω στον Αθεόφοβο, δεν μπορώ να καταλάβω πώς η μη επέμβαση της Αστυνομίας, όταν διαπράττονται αδικήματα, προωθεί την ελευθερία της σκέψης!

Βάσσια είπε...

Λυπάμαι, αλλά άβατο για κακοποιούς δεν υφίσταται.
Οι φοιτητές θα πρέπει να ανησυχούν για την πενία ιδεών, παιδείας και πνευματικής εξέλιξης, κι όχι αν θα συλληφθούν οι βάνδαλοι.
Γιατί αν υπήρχαν όλα αυτά που προανέφερα, ίσως να μην είχαμε και βάνδαλους. Λέω ίσως....

Καλησπέρα

Meropi είπε...

-@Φοράδα μου,
πιστεύω ότι ως Έλληνες τείνουμε να πιστεύουμε σε μύθους. Ένας μύθος είναι και αυτός του Ασύλου. Ότι δηλαδή η μη δυνατότητα επέμβασης της Αστυνομίας, έστω στους ανοικτούς χώρους των Πανεπιστημίων, προστατεύει την ελεύθερη σκέψη, την έρευνα και την διακίνηση των ιδεών!!!

-@Δείμο μου,
χμμ, δεν βλέπω κανένα διατεθειμένο να διαφυλάξει το Άσυλο για τον πραγματικό του σκοπό που είναι βέβαια η ελευθερία στην έρευνα, στη διδασκαλία και στη διακίνηση των ιδεών. Οι διάφορες ομαδούλες που κόπτονται υπέρ του Ασύλου, πιο πολύ ενδιαφέρονται να χαστουκίζουν ανενόχλητοι τον Πρύτανη, να καταστρέφουν, να κτίζουν την πόρτα του Πρύτανη της Θράκης κλπ. Οι δε Πρυτανικές Αρχές πιστεύω ότι φοβούνται να έλθουν σε κόντρα με τις ομαδούλες αυτές. Γιατί φοβούνται? Μα επειδή οι ομαδούλες αυτές μπορούν να κάνουν άνω κάτω τη λειτουργία των Πανεπιστημίων. Άσε που, όπως αναφέρω και πιο πάνω, η επέμβαση της Αστυνομίας, όσο ελλιπής και αν είναι αυτή (η Αστυνομία), δεν πιστεύω ότι μπορεί να εμποδίσει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών.

Global Greek είπε...

Πολύ ενδιαφέρον ο προβληματισμος που έθεσες, κι εκ πρώτης όψεος δεν βλέπω κι εγώ το λόγο.. Μήπως γνωρίζεις τι ίσχύει στα πανεπιστήμια σε άλλες χώρες π.χ. αγγλια/γερμανία/ελβετία?

Meropi είπε...

-@Global μου,
το Πανεπιστημιακό Άσυλο είναι παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία! Δεν υπάρχει αλλού. Τουλάχιστον έτσι νομίζω.

Gee Pontius είπε...

Ο ξυλοδαρμός του Πανούση, κατά την γνώμη μου, δεν έγινε για την Πανεπιστημιακή του ιδιότητα αλλά για τα από τηλεοράσως κυρήγματά του με τα οποία πολλοί είχαν αγανακτήσει ίσως γιατί εκαλύπτονται και από την "αυθεντία" της νομικής επιστήμης (;).
Το ερωτηματικό οφείλεται στην πολυνομία σύμφωνα με την οποίαν μία πράξη χαρακτηρίζεται καλή ή κακή ανάλογα με τον δράστη, εντελώς πρόχειρο παράδειγμα το κράνος που δεν φόραγαν υπουργοί και βουλευτές της τότε κυβέρνησης ουδέποτε εθεωρήθη αιτία κλήσης

Τα υπόλοιπα γεγονότα που αναφέρεις,τραυματισμός πρύτανη και κτίσμο γραφείου σαφώς τα χαρακτηρίζω κακά.

eirini katsa είπε...

Λάθος δικό μου.
Το δεύτερο εννοούσα!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ!!!
Το άσυλο πρέπει να καταργηθεί!
Το κάθε ΑΕΙ να αποκτήσει την αυτοτέλειά του και να ορίζει το ίδιο το μηχανισμό φύλαξής του!

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη πράγματι το άσυλο με την έννοια της προστασίας των καταστροφέων είναι παγκόσμια (και κατάπτυστη) Ελληνική πατέντα. Όχι μόνο δεν προστατεύεται η ελέυθερη διακίνηση των ιδεών, αλλά αν κάποιος που έχει αντίθετες ιδέες με τους μπαχαλάκηδες τολμήσει να τις παρουσιάσει στην καλύτερη περίπτωση θα του αφαιρεθεί ο λόγος, στη χειρότερη θα κινδυνελυσει η σωματική του ακεραιότητα.
Πρέπει να τελειώνει επι τέλους αυτό το παραμύθι. Δεν είναι βέβαια το σημαντικότερο πρόβλημα ων πανεπιστημίων, αλλά από κάπου πρέπει ν' αρχίζει κανείς, κι εκτός των άλλων, το πρόβλημα αυτό κοστίζει πολύ σε όλους.

Unknown είπε...

Αγαπητή Μερόπη, αν οι έμποροι ναρκωτικών και λοιποί δρούσαν μόνο μέσα στα πανεπιστήμια και όχι σε όλους τους άλλους χώρους που «προστατεύονται» από την αστυνομία, τότε βεβαίως θα συμφωνούσα ως προς την κατάργηση του ασύλου.
Τελικά έχουμε καταλάβει γιατί δε συλλαμβάνονται απέξω? Και γιατί πρέπει να καταργηθεί το άσυλο ως διευκόλυνση του έργου της?
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια «καυτή πατάτα» της οποίας σκόπιμα, ίσως, μας αποκρύπτονται πολλές πτυχές της...

Meropi είπε...

-@gpoint μου,
όσο και αν είχε κάποιος αγανακτήσει με τα κηρύγματα του Πανούση, δεν δικαιολογείται ο ξυλοδαρμός, νομίζω.

-@Ειρηνούλα μου,
το κατάλαβα ότι αυτό εννοούσες.

Meropi είπε...

-@Απόγονε μου,
συμφωνώ μαζί σου ότι πρόκειται για μύθο ότι η μη επέμβαση της Αστυνομίας στο Άσυλο συμβάλλει στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών κλπ.

-@alice μου,
αλήθεια, με το χέρι στην καρδιά, πιστεύεις ότι η επιστημονική έρευνα, η διδασκαλία και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών θα εμποδίζονταν από την επέμβαση της Αστυνομίας? Νομίζω ότι αρκετά μπορούμε να καταλογίσουμε στην Αστυνομία, αλλά όχι αυτό το συγκεκριμένο.

phlou...flis είπε...

Άσυλο για τί. Άσυλο για ποιούς. Υπάρχει λόγος για άσυλo, αφού έτσι κι αλλιώς εκεί ΤΑ ΠΑΝΤΑ επιτρέπονται. Εξάλλου αν εφαρμοστούν οι νόμοι, άσυλο ΔΕΝ υφίσταται αφού καταλύεται με επόφαση την ολομέλειας (νομίζω;) για διάφορες πράξεις. Άρα ...απολίθωμα το βλέπω.

tzonakos είπε...

Ηρθα εδω μετά απο προτροπή της κοινής φίλης marianaonice και αφου στο δικό της θέμα συμφώνησα με την άποψή σου αγαπητή Μερόπη.
Διάβασα τα σχόλια των υπολοίπων και πραγματικά το επίπεδο της συζήτησης ειναι εξαιρετικό.
Το θέμα βέβαια που θίγεις σηκώνει πολλά παραπάνω γιατι αγγίζει διάφορες πτυχές της δημοκρατίας.
Σαφώς συμφωνώ με το οτι το νομικό πλαίσιο για το Ασυλο ειναι επαρκές και μένει να εφαρμοστεί αυτό και με έκπληξή μου διάβασα κάπου οτι οι πρυτάνεις δεν θα έλεγαν όχι στο να καταργηθεί το άσυλο.
Φοβάμαι οτι μπορεί να εχει δίκιο η "Φοράδα" πιο πάνω περι νοσοκομειακής έννοιας πλεον αυτού του ασύλου που φαίνεται οτι είτε κάποιους ενοχλεί είτε κάποιοι με αφορμή αυτό προσπαθούν να χτυπήσουν ... αραγε τι ;
Πράγματι μεχρι τις αρχές του '80 να ειχε μια ουσιαστική έννοια το πανεπιστημιακό άσυλο, σήμερα όμως θα έπρεπε να ειναι απαραβίαστος και αυτονόητος και δυνατός θεσμός και οχι να τον κάνουν οτι θέλουν οι μπαχαλάκηδες και να κρύβονται πίσω απο αυτόν τον θεσμό.
Κι επειδή τα τελευταία χρόνια οι θεσμοί κλονίστηκαν, ειναι καιρός να στηθούν ξανά εκει που πρέπει, προσαρμοσμένοι όμως στην εποχή, με ωριμότητα και σύνεση.
Δεν ειναι δυνατόν να ακούμε στο 2010 για το πανεπιστημιακό άσυλο επειδή κάποιοι θέλουν να το πηδήξουν ( συγνώμη για την έκφραση ).
Δεν ειναι δυνατόν να άγεται και να φέρεται ο κάθε θεσμός ως εργαλείο που εμένα μου μοιάζει με λοστό ή σφυρί. Με την καταστροφική τους χρήση.
Αν δεν κάνω λάθος το ειχες ξαναγράψει, να φύγουν τα πανεπιστήμια απο το Κέντρο και να πάνε αλλού. Οι χώροι να γίνουν μουσεία.
Και ναι, αστυνομική παρέμβαση όπου και αν κάποιοι τα σπάνε. Οσο κι αν αυτο ακούγεται αντιδημοκρατικό, ειναι δημοκρατικότερο απο το να αφήνονται οι πανεπιστημιακοί χώροι στο έλεος των καταστροφέων που μπορεί να μην έχουν πληρώσεικαι ποτέ φόρους για να αγοραστεί ο εξοπλισμός που καταστρέφουν.