Η Μερόπη αστειεύεται

Η Μερόπη αστειεύεται

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Του συστήματος Παιδείας τα καμώματα...


Η κόρη μου τέλειωσε το Λύκειο το έτος 2000. Από τότε, φοίτησε και  τέλειωσε το Πάντειο Πανεπιστήμιο εδώ στην Ελλάδα (στο οποίο πέρασε αμέσως), δούλεψε ένα χρόνο (μη φανταστείτε καμιά σπουδαία δουλειά, σ’ ένα ιντερνετ – καφέ) και μετά πήγε για μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία. Πήρε το μάστερ της (ΜΑ) στο θέμα «Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων» (Human Resources Management) και γύρισε ψάχνοντας (μάταια μέχρι στιγμής) για δουλειά. Προσωρινά εργάζεται ως νταντά σ’ ένα παιδάκι, κερδίζοντας περί τα 600 ευρώ το μήνα, στέλλοντας παράλληλα άπειρα βιογραφικά και τρέχοντας ακούραστα σε συνεντεύξεις. Όχι, την προκήρυξη της ΑΓΡΟΓΗΣ δεν την πήρε είδηση, για να κάνει αίτηση (χα χα χα!). Μέχρι στιγμής τίποτε. Απογοήτευση…


Ο παιδικός της φίλος ο Α., τέλειωσε το Λύκειο το έτος 2001. Αρχικά ήταν συμμαθητές, αλλά κάποια χρονιά έμεινε στην ίδια τάξη κι έτσι τέλειωσε ένα χρόνο αργότερα. Το παιδί αυτό μπορεί στα μαθήματα να μην τα πήγαινε καλά, αλλά τα χεράκια του πιάνανε. Έκανε διάφορες κατασκευές, επισκεύαζε διάφορα πράγματα στο σπίτι του κλπ. Θεωρούσα ότι θα γινόταν ένας πολύ καλός τεχνίτης (υδραυλικός, ψυκτικός, μηχανικός αυτοκινήτων, τεχνικός ηλιακών συστημάτων κλπ). Αμ δε….. Ο Α. είχε τη φαεινή ιδέα να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν έφτανε αυτό, αλλά είχε την ατυχία (γιατί περί ατυχίας πρόκειται), ενώ δεν έπιασε τη βάση του 10 (πήρε κάπου 8/20), να περάσει σ’ ένα ΤΕΙ στην Κοζάνη. Μου είπε η κόρη μου το θέμα σπουδών του, αλλά να σας πω την αλήθεια δεν το πολυκατάλαβα. Κάτι για τη χημεία των απορρυπαντικών νομίζω, δεν είμαι βέβαιη. Αποτέλεσμα? Έχουμε φτάσει αισίως στο έτος 2010 και ο Α. ακόμα δεν έχει πάρει το πτυχίο του, προς μεγάλη απογοήτευση, αλλά και οικονομική αιμορραγία της μητέρας του, η οποία παλεύει μόνη της, γιατί είναι διαζευγμένη, χωρίς οικονομική βοήθεια από τον πρώην σύζυγο της. Είμαι σχεδόν βέβαιη ότι αν δεν υπήρχε αυτό το μέτρο να περνάνε στα ΤΕΙ και ΑΕΙ και παιδιά που δεν μπορούν να πιάσουν ούτε τη βάση του 10, ο Α. σήμερα θα ήταν ένας καλός και πετυχημένος τεχνίτης, αφού πρώτα παρακολουθούσε μια Επαγγελματική Σχολή ή το πολύ ένα ΙΕΚ, κοντά στο σπίτι του. Θα είχε ικανοποιητικό εισόδημα και θα ήταν πολύ πιο ευτυχισμένος και ισορροπημένος. Ενώ σήμερα…. Στην περίπτωση του Α. η απογοήτευση είναι διπλή.

Κάτι σάπιο συμβαίνει στο Βασίλειο της Παιδείας στη χώρα μας. Η πλήρης ανυπαρξία επαγγελματικού προσανατολισμού, έχει ως αποτέλεσμα το παιδί, στα 15-16 χρόνια του (τότε αποφασίζει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει), να αφήνεται αβοήθητο να πάρει μια απόφαση ζωής, χωρίς να ξέρει ποιες είναι οι ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς σε επαγγέλματα όχι μόνο στο παρόν, αλλά και στο άμεσο μέλλον. Π.χ. η κόρη μου σπούδασε Επικοινωνία - Μ.Μ.Ε.- Πολιτιστική Διαχείριση, χωρίς να συνειδητοποιεί, ελλείψει επαγγελματικού προσανατολισμού,  ότι στην ουσία υπέγραψε την καταδίκη της για μακροχρονη ανεργία. Προσπάθησε να  αλλάξει κάπως κατεύθυνση με το Μάστερ της, αλλά και πάλι, λόγω της οικονομικής κρίσης, δυσκολεύεται  να βρει δουλειά. 

  Το χειρότερο όμως όλων είναι η εισαγωγή παιδιών στα ΤΕΙ και ΑΕΙ (σε σχολές-φαντάσματα) χωρίς τη βάση του 10, δηλαδή ουσιαστικά χωρίς κανένα κριτήριο, για να αποκτήσουν άχρηστες γνώσεις και πτυχία. Και τούτο προς τι? Ας μη γελιόμαστε, στην ουσία για να διατηρηθούν σε λειτουργία άχρηστα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και άχρηστες θέσεις εργασίας (το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό των Ιδρυμάτων αυτών), καθώς και για να γεμίζουν οι καφετέριες και οι γκαρσονιέρες της Επαρχίας με βαριεστημένους φοιτητές, με αποτέλεσμα τη μεγάλη οικονομική αιμορραγία των οικογενειών τους. Οι μαθητές του 7, 8 και 9 σαν τον Α. θα ήταν πιο ευτυχισμένοι και ισορροπημένοι αν αφήνονταν να γίνουν καλοί τεχνίτες και ελεύθεροι επαγγελματίες, παρά να παριστάνουν ακόμα τους φοιτητές 9 χρόνια, μετά την αποφοίτηση τους από το Λύκειο. Αλλά και όσοι από αυτούς κατόρθωσαν ή θα κατορθώσουν στο μέλλον, μετά βασάνων ή μη, να τελειώσουν τις "σπουδες" τους, φοβάμαι ότι απλώς ενώθηκαν ή θα ενωθούν με τις στρατιές των υπόλοιπων άνεργων "επιστημόνων". Και αυτό, ενώ η Κοινωνία και η Αγορά χρειάζονται, πιο πολύ, ειδικευμένους τεχνίτες.






33 σχόλια:

Roadartist είπε...

..και εγώ με τη Παιδεία προβληματίζομαι σήμερα.. Τυχαίο;;; Δεν νομίζω..

Θα βρεθεί κάποτε, κάποια Κυβέρνηση, κάποιος Υπουργός Παιδείας, που να νοιαστεί να αλλάξει ουσιαστικά όλο αυτό το νωθρό σύστημα;

DaNaH είπε...

Αχ Μερόπη πόσο δίκιο έχεις!

Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι απαράδεκτο να περνούν παιδιά σε ξένες φιλολογίες έχοντας πάρει 10 στην ξένη γλώσσα. Είναι σαν να λες ότι κάποιος πάει να γίνει μαθηματικός έχοντας γράψει στα μαθηματικά 10/20. Γίνεται;

Για να μη μιλήσω για τη συμπεριφορά των καθηγητών του πανεπιστημίου. Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες σχολές αλλά θα μιλήσω για τη δική μου εμπειρία όπου στο πανεπιστήμιο (με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις) οι καθηγητές είχαν την νοοτροπία του σχολείου. Και εξηγώ... Στο εξωτερικό όπου έκανα erasmus οι καθηγητές σου συμπεριφέρονταν σαν μέλλοντα συνάδελφο και έτσι σε αποκαλούσαν. Σε εκτιμούσαν, σε σέβονταν και κοιτούσαν να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους προς αυτήν την κατεύθυνση. Αντιθέτως οι δικοί μας μπαίνουν στην αίθουσα, κάνουν το μάθημά τους στους φοιτητές-μαθητές τους (ούτε λόγος να σε δουν σαν μέλλοντα συνάδελφο) και αποχωρούν. Λες και φοβούνται μην κάνεις ακαδημαϊκή καριέρα και τους "φας" τη θέση!

Ξέφυγα ίσως κάπως από το βασικό θέμα του ποστ σου, αλλά παρασύρθηκα. Πάντως είναι όντως δύσκολο για ένα παιδί 17-8 χρονών να αποφασίσει τι θα κάνει στην υπόλοιπη ζωή του. Υπάρχει μεγάλο άγχος και ανασφάλεια για το μέλλον και ποτέ δεν μπορεί να είναι σίγουρο. Και φυσικά όπως ανέφερες και εσύ ο επαγγελματικός προσανατολισμός στα λύκεια είναι ανύπαρκτος. Είναι βέβαια και από την άλλη και η φιλοδοξία όλων των γονέων να δουν τα παιδιά τους πτυχιούχους που τα επηρεάζει προς την επιλογή των πανελληνίων που μπορεί τελικά μακροπρόθεσμα να μην ήταν και η σωστότερη όπως αναφέρεις και στο παράδειγμα του φίλου της κόρης σου.

Swell είπε...

Απορία αδαούς Μερόπη: Υπάρχει κάτι στην Ελλάδα το οποίο να μην είναι σάπιο;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ βεβαίως έχω τις αντιρρήσεις μου... Ξέρεις τώρα, ο χαρακτήρας μου παιδί μου, ότι πουν οι άλλοι, εγώ το ανάποδο.... :)))

Πιστεύω λοιπόν πως επειδή με 10, 8 ή και 6 κανένας δεν θα μπει στο πολυτεχνείο, στην ιατρική κλπ. κλπ αυτή η ιστορία είναι πράγματι μια ευκαιρία για τα παιδιά που δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν, κάτι που βρίσκω απολύτως λογικό για την ηλικία των 16 χρόνων ή που δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν ένα ΙΕΚ, να μπουν σε μια σχολή.

Το κέρδος της φοίτησης ακόμα και στο χειρότερο αμφιθέατρο με τις χειρότερες συνθήκες, το βρίσκω πολύ μεγαλύτερο και σαν εμπειρία και μόνο από την φοίτηση στην καλύτερη καφετέρια.
Μια ευκαιρία είναι για κάποιους και σαν όλες τις ευκαιρίες μπορείς ή να τις αξιοποιήσεις ή να τις πετάξεις.

Για παράδειγμα αν σε τρία μόλις χρόνια τελειώσεις με τα υποχρεωτικά μαθήματα του ΤΕΙ Τουριστικών Επαγγελμάτων στην Άμφισσα, γυρίσεις σπιτάκι σου και ανέβεις και αυθημερόν στις εξεταστατικές της τελευταίας χρονιάς και δώσεις τα υπόλοιπα μαθηματάκια σου και κάνεις και την πρακτική σου, μπορείς σαν τον Βαγγελάκι τον γιό της κολλητής μου να βρεις μια δουλειά στο γραφείο ταξιδίων ή σ΄ένα ξενοδοχείο και ξαφνικά από εκεί που δεν ήλπιζες σε τίποτα επειδή δεν είχες στόχο κατά τις πανελλήνιες και ποτέ δεν ήσουν καλός μαθητής, να κάνεις κι εσύ κάτι αντί να κλαις γιατί δεν βρίσκεις δουλειά.
Βέβαια αν είσαι ακόμα πιο πολύ της προσπάθειας μπορείς θαυμάσια να πάρεις μπρος στα είκοσι και μετά τα δύο πρώτα χρόνια να δώσεις εξετάσεις σε 4 μόνο μαθήματα για να μπεις σε μια καλύτερη.

Θέλω απλά να πω, πως υπάρχουν και του 15 μαθητές που μπαίνουν σε πανεπιστήμια και κάνουν 15 χρόνια να τις τελειώσουν όπως και παιδιά με μέσο όρο 8 που με λίγο "σπρώξιμο" εκμεταλλεύονται την δυνατότητα αυτή και την αξιοποιούν.

Meropi είπε...

-@Roadartist μου,
έλα μου ντε. Θα βρεθεί? Αμφιβάλλω.

-@Δανάη μου,
το σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα γενικά νοσεί. Οι καθηγητές είναι αποξενωμένοι από τους φοιτητές και πολλοί φοιτητές καταδυναστεύουν τους καθηγητές, σε βάρος των σπουδών. Από οργάνωση χάλια.

Meropi είπε...

-@Swell μου,
χμμμμμμμμμ, όταν σκεφτώ κάτι που λειτουργεί καλά, θα σου το πω...

Meropi είπε...

Φοράδα μου,
Όπως λέω και στο ποστ μου ένας μαθητής του 7, 8 και 9, που δεν μπορεί δηλ. να πιάσει τη βάση , είναι πολύ δύσκολο να τελειώσει το ΤΕΙ. Ενώ μπορεί, άνετα, να γίνει ένας καλός ειδικευμένος τεχνίτης, αφού παρακολουθήσει μια Επαγγελματική Σχολή. Και οι οικογένειες τους θα ανασάνουν οικονομικά και η Κοινωνία θα κερδίσει ειδικευμένους τεχνίτες που τους χρειάζεται περισσότερο.

Βάσσια είπε...

Έχεις δίκιο Μερόπη, και θα μπορούσα να γράψω πολλά παραδείγματα ανάλογα.

Πιστεύω ότι αυτό το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού και της αγοράς εργασίας σε συνδυασμό με τις σπουδές χρειάζεται πραγματικά μεγάλη μελέτη από την πολιτεία και εκπαίδευση των ίδιων των παιδιών.

Καλή εβδομάδα
:-)

Meropi είπε...

-@Βάσσια μου,
και σίγουρα αυτό που δεν χρειαζόμαστε είναι μελέτες - πασαλείμματα, ως συνήθως, ούτε λαϊκισμούς του τύπου "περνάς στο Πανεπιστήμιο και με 5".

Ανώνυμος είπε...

Η κορη σου το 2000,
εγω το '81,
ιδανικη διαφορα ηλικιας...

Επι της ουσιας,στεκεσαι σε τεχνικα θεματα. Η ριζα του κακου ειναι ο σοσιαλισμος.
Οταν σου περνουν τα μισα λεφτα για το παρακρατος τους,τι να φτουρησει απο εναν μισθο..?
Αν ηταν Σουηδια,η μπεημπυ σιττερ θα ΄περνε 1200 -35% φορο...
Μια η αλλη...

Η λυση ειναι ακρατος καπιταλισμος,οπως Χονγκ Κονγκ,ολα ιδιωτικα...

Meropi είπε...

-@harry μου,
δεν σου φαίνεται ότι είσαι λίγο μεγάλος για την κόρη μου? Την περνάς 19 χρόνια, ίσως και παραπάνω (η κόρη μου το 2000 ήταν μόνο 17 χρονών).
Πάντως είσαι υπερβολικός και στο ότι για τα πάντα φταίει ο σοσιαλισμός!

monahikoslikos είπε...

Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το κράτος, που μερινά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την υλική και ηθική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού.
(άρθρο 22 παράγραφος 1 του Συντάγματος)

χαχαχαχαχα!!!!

Ανώνυμος είπε...

Μερόπη μέχρι τώρα το κριτήριο νομίζω ότι ήταν να "τρουπώσεις" κάπου να τελειώσεις όπως-όπως και μετά να έχεις ελπίδες να διοριστεί στο δημόσιο.
Έτσι όπως πολύ σωστά λες χάθηκαν πολλοί θαυμάσιοι επαγγελματίες (και όχι μόνο από αυτούς που είχαν χαμηλούς βαθμούς).
Ίσως η κρίση να βοηθήσει και σε αυτό.

miss little sunshine είπε...

Ηθελα να πω πως ο Α. παρακολουθει ΤΕΙ εργων Αντιρρυπανσης. Και δε φταιει νομιζω το γεγονος οτι ηταν κακος μαθητης αλλα το οτι γενικα ειναι ανευθυνος ως ανθρωπος. Παντως προς ανακουφιση της μανουλας του, φετος μαλλον (!) τελειωνει το μπουμπουκι μου!

Ανώνυμος είπε...

Μια απο τις παρενεργειες του σοσιαλισμου ειναι απωλεια αισθησης του χιουμορ...
Παντως,τα στρογγυλα 20 ειναι καλυτερα απο τα 19...

Side21 είπε...

Μετά πό τόσα χρόνια ...
Ο Έλληνας εξακολουθεί
να επαναλαμβάνει το ρητό
"Μάθε παιδί μου γράματα" !!!
Πάρε ένα "χαρτί" να εξασφαλιστείς ...
Έστω κι αν βλέπουμε τις σχολές να
τροφοδοτούν τις στρατιές των ανέργων ...
Όσο για το εκπαιδευτικό σύστημα ...
καλύτερα να μη μιλήσω (βρίσω) !!!

VAD είπε...

Γύρισε πίσω η κορη σου;;;;Κακώς και να παρουσιαστεί πάραυτα με την ...κηδεμόνα της:)),Τι να κανει εδω ,
βρε Μερόπη;Χρειαζόταν το μεταπτυχιακο για να κάνει την νταντά;Να φύγει,να φύγει πάλι,όσο κι αν αυτό πονάει το γονιό...

Meropi είπε...

-@Μοναχικέ μου Λύκε,
καλά κάνεις και γελάς (αν και, κατά τη γνώμη μου, είναι για κλάματα το θέμα). Μερικές συνταγματικές διατάξεις έμειναν απλώς στα χαρτιά....

-@Απόγονε μου,
νομίζω ότι φτάσαμε στο τέλος εποχής με το "τρούπωμα" στο Δημόσιο. Ας ελπίσουμε ότι θα φτάσουν καλύτερες μέρες για τους νέους μας.

Meropi είπε...

-@miss little sunshine μου,
καλά κάνεις και μας πληροφορείς το θέμα "σπουδών" του Α. Χμμμμ, σαν θέμα δεν μου ακούγεται άσχημο, αλλά το ζήτημα είναι ότι ο Α. δεν είναι για πολλές θεωρίες.

-@harry μου,
όχι να το παινευτώ, αλλά έχω την εντύπωση ότι το χιούμορ μου δεν το έχασα, παρά τις αντιξοότητες και παρά το .....σοσιαλισμό (ποιο σοσιαλισμό καλέ?)

Meropi είπε...

-@Side μου,
Θα μπορούσε το Κράτος να ιδρύσει Επαγγελματικές Σχολές, αντί ΤΕΙ. Και τέχνη να μαθαίνανε τα παιδιά εκεί και λίγα γράμματα παραπάνω.

-@VAD μου,
παρόλο που την προέτρεψα να μείνει εκεί να αποκτήσει εμπειρία εργασιακή, εντούτοις δεν με άκουσε και γύρισε. Ο έρωτας γαρ. Ενώ η φίλη της η Θεσσαλονικιά που γνωρίστηκαν στην Αγγλία, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, έμεινε και σήμερα εργάζεται στη Σκωτία.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Εχεις απόλυτο δίκαιο και πιστεύω ότι ο βασικός λόγος αυτής της κατάστασης είναι η ψύχωση που έχουν πολλοί Ελληνες με τους τίτλους σπουδών και όχι με την παιδεία των παιδιών τους.

Ανώνυμος είπε...

Βλεπεις..?
Και 27,( που δεν ειναι δα & τα πρωτα νιατα,μαζευουν τα χρονια ) & παρελθον ερωτικο,πώς να συμπεθεριασουμε μετά..?

Στα σοβαρα τωρα,ολο το συστημα σε Ευρωπη ειναι σοσιαλιστικο. Αυτο που λεμε δημοσιος τομεας,ειναι ο σοσιαλισμος.
Στον καπιταλισμο,ολα ειναι ιδιωτικα.
Παιδεια,υγεια,ασφαλιση...

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@harryentism
Οχι αυτό που γράφεις είναι ο ορισμός των 2 οικονομικών συστημάτων σε απόλυτη μορφήκαι προφανώς σε απόλυτ και τα 2 είναι ουτοπία...

Phivos Nicolaides είπε...

Παιδεία, παραπαιδείας κατεργάζεται...

Ανώνυμος είπε...

Τον απολυτο σοσιαλισμο τον εφαγαν στη μαπα οι φουκαραδες οι Ανατολικοι.
Μονο ο απολυτος καπιταλισμος δεν εχει εφαρμοστει ποτέ & πουθενα...

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Μωρέ δίκιο έχεις, αλλά και η κορούλα σου (παρεπιμπτόντως, στείλε μου φώτο της) και ο συμμαθητής της θα είχαν καταφέρει πολύ περισσότερα αν αντί για σπουδές έτρεχαν πίσω από κανέναν βουλευτή ή υπουργό...

Θυμάμαι το 1990 επισκέφτηκε το χωριό μου (στο νομό Ευρυτανίας) η Ντόρα, τότε βουλευτής μας.
Άρχισε να λέει τα γνωστά, πόσους δρόμους έκαναν, πόσες γέφυρες κλπ...
Οπότε, όλοι οι χωριάτες με μια φωνή της είπαν: "τι να τσ κάνουμι τσ δρόμς κπέλα μ; Τα πδιά μας στου δμόσιου θέλμι να μας διουρίς!"

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Φοβάμαι ότι ο Ασκαρδαμυκτί έχει απόλυτο δίκαιο :(

NdN είπε...

Μερόπη καλησπέρα,

Περιπλοκο το ερωτημα που τίθεται γιατί κανένας δεν θα μπορούσε να απαντήσει με ακρίβεια αν αυτά τα παιδιά που σήμερα σπουδάζουν σε σχολές με ουσιαστικά μηδενικό αντίκρυσμα θα πήγαιναν να γίνουν τεχνίτες και πολύ πιθανόν να αποκτήσουν ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον. Πάντως αν δούμε το παρελθόν, κάτι τέτοιο δε συνέβει. Τα ΤΕΙ στο κάθε χωριό, που έγιναν όπως λες για να έχουν πελατεία οι τοπικές καφετέριες και για να νοικιάζονται τα διαμερίσματα, είναι σχετικά πρόσφατο δημιουγημα. Μάλιστα τα περισσοτερα εξ’ αυτων δημιουργήθηκαν με χρηματοδότηση των ΕΠΕΑΕΚ (αν θυμάμαι καλά έτσι λέγονταν). Αν λοιπόν ήταν έτσι όπως το λες, πριν το 1996 που ιδρύθηκαν τα περισσότερα εξ αυτών, θα έπρεπε οι Ελληνες νεοι που αποτυγχαναν στις πανελλαδικές να ακολουθούσαν το δρόμο του ΟΑΕΔ (ή έστω κάτι παρόμοιο). Αντίθετα όμως η εμπειρία έχει δείξει ότι εκείνη την εποχή, οι Ελληνες νέοι γέμισαν τα πανεπιστήμια της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας, της Σερβίας κτλ. Φυσικά και τα Αγγλικά πανεπιστήμια της Β και της Γ (να μην σου πω και της Δ) διαλογής.

Αν μπορούσε το ελληνικό κράτος να πείσει αυτούς τους απόφοιτους λυκείου που είναι ηλίου φαεινότερο ότι δεν θα τα καταφέρουν στο πανεπιστήμιο, να επιλέξουν για επαγγελματική σταδιοδρομία τις τεχνικές σχολές τότε ΟΚ συμφωνώ μαζί σου. Αν όχι, που είναι και το πιθανότερο, τότε από το να σπουδάζουν στη Βουλγαρία, προτιμώ να μένουν στο κάθε ελληνικό χωριό και να σπουδάζουν ακόμα και Οφθαλμολογία Πέστροφας.

Meropi είπε...

-@Γιάννη μου,
οι γονείς (οι περισσότεροι) στα τυφλά βαδίζουν κι αυτοί, λόγω ελλείψεως επαγγελματικού προσανατολισμού.

-@Φοίβο μου,
η παραπαιδεία είναι κι αυτή φρούτο του ελληνικού (αλλά και εν μέρει του κυπριακού) συστήματος παιδείας.

Meropi είπε...

-@Ασκάρ μου,
αυτό μας έφαγε, που δεν τρέχαμε πίσω από τους βουλευτές και τους Υπουργούς, αλλά τουλάχιστον κρατήσαμε την αξιοπρέπεια μας.

-@NdN μου,
Έχω την εντύπωση ότι αντί των πολλών ΤΕΙ, θα ήταν πιο φρόνιμο να ιδρύσει το Κράτος και άλλες Επαγγελματικές Σχολές, για ειδικευμένους τεχνίτες. Έπρεπε δε να κατευθύνουν εκεί τα παιδιά με χαμηλή βαθμολογία και όχι να τα παίρνουν στα ΤΕΙ (που τάχα τα καναν και ΑΕΙ) με βαθμολογίες κάτω από τη βάση. Και βέβαια δεν είμαι υπέρ να κατευθύνοντα τα παιδιά προς Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ, για να αποκτούν άχρηστα πτυχία.

rvagos είπε...

Αγαπητή Μερόπη,ο φίλος μας ο Α. που μας περιγραφής και δίκαια , όσο σκληρό και να σου φανεί είναι θύμα της μάνας του . Η μάνα του από το πρώτο κιόλας εξάμηνο, αφού αυτή πλήρωνε, έπρεπε να πάρει μια αναλυτική και να δει πως πάει ο κανακάρης της.Θα έβλεπε κατά που πάει η ρώτα.Κανένα σύστημα δε φταίει Μερόπη.Εμείς φταίμε κατά που τραβάν τα παιδιά μας και εμείς κανονίζουμε κατά το μάλλον ή ήττον την πορεία τους.
Η Γιαννακου που θέσπισε την βάση του 10 ξέρεις τι έκανε ?
Γέμισε τα θρανία των Σχολεμπόρων.
Όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους κάτι να σπουδάσουν και εκεί είναι που την πατάμε όλοι.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Μερόπη, έχεις δίκαιο ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερες Επαγγελματικές Σχολές, για ειδικευμένους τεχνίτες αλλά ο μέσος Ελληνας θέλει να γίνει το παιδί του επιστήμονας και κατά προτίμηση γιατρός, νομικός ή μηχανικός. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να γίνει μιας και οι κοινωνίες μας χρειάζονται ειδικευμένους τεχνίτες.

miss little sunshine είπε...

Καλέ τρεις μέρες που είχα άδεια και ληρθα στη θάλασσα να ξαποστάσω, τρελάθηκα στο φτέρνισμα, να στε καλά και να μην ανησυχείτε! Θα βρει και η γκουβερνάντα το δρόμο της!